سلامتی و پزشکی

چای کرک چیست و چه تفاوتی با چای ماسالا دارد!

شاید نام چای کرک یا چای کراک برای شما نا آشنا باشد و یا شاید هم در شهرهای جنوبی کشور این چای خوشمزه را میل کرده باشید. چای کرک یکی از انواع چای است که به دلیل همسایگی با کشور هند بیشتر در شهر های جنوبی کشور مصرف می شود.

15 بهمن 1402

7 قدم برای آرایش به سبک کره ای مخصوص خانم های جوان

در سال های اخیر، محصولات زیبایی کره ای محبوبیت زیادی به دست آورده و دنیای مد و زیبایی را تحت تأثیر قرار داده اند به طوری که آرایش به سبک کره ای به ترند این روزها تبدیل شده است.

25 دی 1402

علائمی در بینی که نشان دهنده این بیماری ها در بدن است

هرچند شاید خوشایند نباشد، اما شما می توانید از آنچه در داخل بینی شما است، یا بهتر است بگوییم، آنچه که از آن بیرون می آید، چیزهای زیادی یاد بگیرید. خونریزی بینی، مایعات زرد و اختلال در حس بویایی همگی می توانند نشانه هایی از بیماری های خاموش باشند که باید...

16 شهریور 1402

ارتباط کمبود خواب با خطر سکته مغزی

خواب برای سلامت مغز بسیار ترمیم کننده است. خواب کافی یاری می نماید تا این اطمینان حاصل گردد که رگ های خونی و سلول های مغز ما برای سال های آینده سالم و زنده هستند.

20 اردیبهشت 1402

رفتن به پرسپولیس بزرگترین اشتباهم بود! ، امیدوارم استقلال برنده دربی و قهرمانی لیگ گردد

کاپیتان سابق استقلال که پیراهن رقیب را هم یک سال برتن نموده است از بزرگترین اشتباه خود در دوران فوتبالش پرده برداشت.

28 فروردین 1402

این گیاه را نخورید، کبد را نابود می نماید

هم قانون، هم علم، هم شرع و هم اخلاق استفاده از گیاهان کوهی را منع نموده اما هنوز هم این گیاهان را با افتخار روی سفره خود قرار می دهیم!

26 فروردین 1402

ابداع یک درمان نو برای آتروفی عضلانی نخاعی

محققان، ژن درمانی جدیدی برای بچه هایی که بدون درمان با SMA متولد می شوند، یافته اند.

1 فروردین 1402

تاثیر تحریک طناب نخاعی در کاهش نوروپاتی دیابتی

دکتر اریکا پترسن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کانزاس، می گوید: دو سال پس از آغاز استفاده از این دستگاه محرک، بیماران هنوز همان کیفیت بهبودی را دارند که در ابتدا دیدیم.

15 اسفند 1401

چگونه شیر گیاهی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب شیر غیرلبنی از سویای ساده گرفته تا سیب زمینی نوآورانه، در بازار در حال توسعه می تواند بسیار سخت باشد. از این رو کدام یک را باید در سبد خود قرار دهید و کدام یک غذای موردنیاز شما را بدون لبنیات تامین می نماید؟

18 بهمن 1401

علائم کرامپ دست را بشناسید و آن را جدی بگیرید

آیا ماهیچه های دست شما گاهی حرکات ناخواسته ای دارند؟ آیا گاهی اوقات انگشتان شما بدون خواست شما صاف یا خم می شوند؟ آیا احساس می کنید انگشتانتان ناهماهنگ هستند؟ اگر چنین است، ممکن است از یک مشکل عصبی بسیار رایج در دست رنج ببرید.

16 بهمن 1401

چگونه لوله یخ زده را باز کنیم؟

با باز کردن شیر آب و قطره قطره چکیدن آب از آن یا قطع شدن کامل آب در فصل سرما می توان حدس زد که بخش هایی از لوله دچار یخ زدگی شده است.

30 دی 1401

سفر به تیمفو ، سفری به سرزمین حیرت و زیبایی

کشور بوتان کشوری کوهستانی است که در منطقه صعب العبور کوهستان های هیمالیا قرار گرفته است. این ساختار مکانی موجب شده که در طول قرن ها اهالی این منطقه از خطر استعمارگران در امان بماند. به همین علت همیشه به وسیله پادشاه اداره می شده است. در میان شهرهای بوتان،...

29 دی 1401

صنعتی که سال ها باعث تعجب و حیرت مردم بود

حوالی سال1284 بود که حاج محمدحسین امین الضرب، از تجار معروف قاجار، با مظفرالدین شاه به روسیه رفت. سفری که برای امین الضرب نان چرب و چیلی به همراه داشت و مردم هم از منفعت این سفر بی بهره نماندند و بعد از همین سفر بود که صنعت برق نخستین بار وارد کشور و خیابانی...

23 دی 1401

فواید بی نظیر پیاز خوردن

پیاز از خانواده گیاهان آلیوم شامل پیازچه، سیر و تره فرنگی است، این سبزی ها دارای طعم های تند تعیین و بعضی از خواص دارویی هستند. میزان، شکل، رنگ و طعم پیاز فرق دارد رایج ترین انواع آن پیاز قرمز، زرد و سفید است.

24 آبان 1401

راز جاودانگی انسان ها کشف شد؟

دیجیاتو نوشت: دانشمندان می خواهند با انجام آزمایش ها روی کرم ها، به کلید کاهش سرعت پیری در انسان ها دست پیدا نمایند.

2 آبان 1401

راهنمای سفر به تبریز ، از خرید بلیط تا خرید در بازار

شهر تبریز سومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران و مشهد، دارای فرهنگی غنی و پیشینه تاریخی، در شمال غربی ایران واقع شده است. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم به معرفی شهر تبریز بپردازیم. با راهنمای سفر به تبریز همراه شوید تا هر آنچه باید درباره...

4 مهر 1401

ثبت رکورد بیشترین برداشت در هکتار محصول به وسیله کشاورز روژین تاک

گوجه فرنگی سالم و باکیفیت پس از پشت سرگذاشتن مراحل کاشت و داشت نیازمند برداشت صحیح و اصولی است، برداشتی که در روژین تاک با دقت بالا و در زمان درست انجام می گردد تا محصول نهایی که همان رب است در بالاترین سطح از کیفیت فراوری گردد.

30 شهریور 1401

150 طرح کلان ملی فناوری با یاری دانش بنیان ها تجاری سازی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح های کلان ملی فناوری بخش مهمی از فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می شوند. این طرح ها از ویژگی های بارزی مانند اثربخشی ملی، منطقه ای و بین المللی، ایجاد هم افزایی و هماهنگی...

22 شهریور 1401

سندرم آلیس در سرزمین عجایب؛ همه چیز درباره این بیماری عجیب

سندرم آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland syndrome) که به نام سندرم تاد (Todds syndrome) یا دیسمتروپسیا هم شناخته می گردد، یک اختلال نورو­-فیزیولوژیکی است که به واسطه آن، درک انسان از محیط اطرافش دچار تحریف می گردد. بیماران در مواجهه با سندرم آلیس در سرزمین عجایب، تحریف...

20 شهریور 1401

4 ماده غذایی که بیماری قلبی را ضربه فنی می نماید

موارد ابتلا به بیماری های قلبی رو به افزایش است و این بیماری ها یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در دنیا محسوب می گردد. به همین منظور در ادامه به چند ماده غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب خواهیم پرداخت.

13 شهریور 1401
تعداد: (232)