4 ماده غذایی که بیماری قلبی را ضربه فنی می نماید

به گزارش وبلاگ گل یخ، موارد ابتلا به بیماری های قلبی رو به افزایش است و این بیماری ها یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در دنیا محسوب می گردد. به همین منظور در ادامه به چند ماده غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب خواهیم پرداخت.

4 ماده غذایی که بیماری قلبی را ضربه فنی می نماید

به گزارش وبلاگ گل یخ، در زندگی امروزی با توجه به استرس و اضطراب هایی که در جوامع وجود دارد بسیاری از انسان ها ممکن است از بیماری های قلبی رنج ببرند با این حال به گفته متخصصان، بعضی مواد غذایی به حفظ سلامت قلب یاری می نمایند. به همین منظور در ادامه به نقل از هلثی فود به چند ماده غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب خواهیم پرداخت.

عسل طبیعی

عسل طبیعی به دلیل داشتن انواع مواد معدنی ارزشمند و سالم مانند منیزیم و سدیم در بهبود سلامت قلب بسیار موثر است. بعلاوه خاصیت آنتی اکسیدانی عسل، مانعی بزرگ در برابر التهابات و رادیکال های آزاد تولیدی در بدن است. مصرف عسل طبیعی، باعث کاهش فشارخون، بهبود آریتمی های قلبی، کاهش سطح تری گلیسرید خون، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می گردد.

مغز گردو

وجود اسیدهای چرب غیر اشباع در گردو می تواند به کاهش سطح LDL و تری گلیسرید یاری کند. بعلاوه در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که بیش از چهار بار در هفته از گردو استفاده می نمایند، 37 درصد کمتر دچار بیماری های قلبی می شوند. وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی در داخل گردو نیز می تواند سبب کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو گردد.

زعفران

مواد موجود در زعفران به وسیله افزایش دفع چربی و کلسترول در مدفوع و در نتیجه کاهش غلظت سرمی تری گلیسرید و LDL سبب بهبود سلامت قلب می گردد. بعلاوه زعفران سبب کاهش پلاک های موجود در رگ ها شده و از سکته های قلبی پیشگیری می نماید.

سیر

شواهد حاصل از مطالعات نشان می دهند که سیر باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و کاهش تری گلسیرید و کلسترول خون می گردد. سیر می تواند از ترومبوز و تجمع پلاک ها در اطراف دیواره رگ ها جلوگیری کند. بعلاوه سیر خاصیت ارتجاعی و پرفیوژن مویرگی را افزایش داده و از این طریق یک عامل محافظتی برای قلب است.

  • فشار خون را با این ماده غذایی کنترل کنید
منبع: همشهری آنلاین

به "4 ماده غذایی که بیماری قلبی را ضربه فنی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ماده غذایی که بیماری قلبی را ضربه فنی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید