اخبار صنعت

هشدار سیلاب؛ مردم سعی کنند تا سال تحویل سفر نروند

صادق ضیائیان درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: روز دوشنبه 28 اسفند سامانه بارشی وارد کشور می شود و در استان های غرب و شمال غرب، برخی نقاط جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و استان های واقع در دامنه های زاگرس...

28 اسفند 1402

چای کرک چیست و چه تفاوتی با چای ماسالا دارد!

شاید نام چای کرک یا چای کراک برای شما نا آشنا باشد و یا شاید هم در شهرهای جنوبی کشور این چای خوشمزه را میل کرده باشید. چای کرک یکی از انواع چای است که به دلیل همسایگی با کشور هند بیشتر در شهر های جنوبی کشور مصرف می شود.

15 بهمن 1402

برترین برند وان جکوزی خارجی و ایرانی

جکوزی به عنوان یک وسیله آب درمانی و استراحتی در حمام ها استفاده می گردد و بازاری بسیار گسترده و رقابتی دارد. در ادامه، به آنالیز برترین برندهای خارجی و ایرانی این محصول خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید جکوزی را دارید تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

18 مرداد 1402

سیر تا پیاز نکاتی که باید درباره پخت آش رشته بدانید!

سبزی آش رشته شامل تره، گشنیز، جعفری و برگ اسفناج یا چغندر به مقدار مساوی است. توجه داشته باشید که سبزی آش را نباید خیلی درشت خرد کنید.

2 مرداد 1402

ظاهر شدن صلیب مسیح در فضا!، عکس

در یک کشف خیره کننده، اخترشناسان ناسا اخیراً ساختار عجیبی را که در قلب یک کهکشان واقع شده است، کشف نموده اند. این یافته قابل توجه تخیل دانشمندان و عموم مردم را به خود جلب نموده است و سوالاتی را در خصوص منشاء، اهمیت و پیامدهای بالقوه آن برانگیخته است.

19 تیر 1402

آسمان خراش بادی؛ ایده خنده داری که در حال تبدیل شدن به واقعیت است

برج های ساخته شده از فولاد و بتن را فراموش کنید؛ این آسمان خراش ها مانند قایق های بادی هستند و می توانند آینده صنعت ساخت و ساز را شکل دهند.

23 خرداد 1402

سانتافه ایرانی؛ 600 میلیون تومان!

دو روز قبل وزیر صمت از خودروی تازه ایران خودرو رونمایی کرد؛ ریرا یک کراس اور که بعضی می گویند قرار است با سانتافه رقابت کند. اما قیمت ریرا چقدر است؟

13 اردیبهشت 1402

5 نکته مهم برای پخت حلیم بازاری در منزل

حلیم یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که بسیار مقوی و پر خاصیت است و معمولا برای افطار ماه رمضان تهیه می گردد.

20 فروردین 1402

تصویر روز ناسا: M 57، سحابی حلقه

سحابی حلقه صد ها سال پیش از طریق منجمان آماتور مورد توجه قرار گرفت. ظاهر غیرعادی و شبیه به حلقه این سحابی در آن زمان غیرقابل درک بود. بعد از حلقه های زحل، سحابی حلقه (M57)، معروف ترین جرم حلقه ای شکل آسمانی است. اکنون ما می دانیم که چیست و شکل ظاهری آن...

13 فروردین 1402

سفر به شهرهای استان اردبیل؛ استان چشمه های بهشتی

استان اردبیل به عنوان یکی از زیباترین استانهای ایران شناخته می شود. این استان در شمال غربی ایران واقع شده و حدود یک درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می دهد. اردبیل از شمال با جمهوری آذربایجان، از جنوب با استان زنجان، از غرب با استان آذربایجان شرقی و از شرق...

9 فروردین 1402

سانروف خودرو؛ انواع، مزایا و راه های نگهداری از آن

اگرچه آپشنی به نام سانروف سال هاست که در صنعت خودروسازی دنیا به کار گرفته می گردد، اما این سیستم در کشور ما ایران هنوز به عنوان آپشنی نو در نظر گرفته می گردد که تنها در اندک خودرو های ساخت داخل مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع سانروف در کشور ما به عنوان...

6 فروردین 1402

ویژگی های مهم فرش اتاق کودک چیست؟

اگر می خواهید بدانید که ویژگی های فرش اتاق کودک چیست؟ بهتر است این راهنما را تا خاتمه مطالعه کنید؛ بچه ها باید در اتاق خود تصاویر مناسب سن، رنگ های مجذوب نماینده و ایمنی را تجربه نمایند.

23 اسفند 1401

دستگاه تصفیه آب چیست؟ آنالیز و معرفی اجزای آن

دستگاه تصفیه آب سیستمی است که با استفاده از مراحل، فیلترها و مواد شیمیایی مختلف باعث تصفیه و خالص سازی آب می گردد. هر کدام از مراحل دستگاه شامل فیلترها یا مواد شیمیایی، وظیفه حذف بخشی از آلاینده های آب را بر عهده دارند.

8 اسفند 1401

عکس ، خودروی برقی عجیب لکسوس !

زومیت نوشت: مدیرعامل تازه تویوتا می گوید این خودروساز ژاپنی مشغول کار روی نسل تازه خودروهای برقی تحت برند لکسوس است.

26 بهمن 1401

چگونه شیر گیاهی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب شیر غیرلبنی از سویای ساده گرفته تا سیب زمینی نوآورانه، در بازار در حال توسعه می تواند بسیار سخت باشد. از این رو کدام یک را باید در سبد خود قرار دهید و کدام یک غذای موردنیاز شما را بدون لبنیات تامین می نماید؟

18 بهمن 1401

10 محصول فناورانه حوزه دریا رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز، نمایشگاه یک روزه ارائه توانمندی ها و محصولات فناورانه حوزه دریا در خانه نوآوری و فناوری ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران شروع به کار کرد.

12 بهمن 1401

سفر به تیمفو ، سفری به سرزمین حیرت و زیبایی

کشور بوتان کشوری کوهستانی است که در منطقه صعب العبور کوهستان های هیمالیا قرار گرفته است. این ساختار مکانی موجب شده که در طول قرن ها اهالی این منطقه از خطر استعمارگران در امان بماند. به همین علت همیشه به وسیله پادشاه اداره می شده است. در میان شهرهای بوتان،...

29 دی 1401

صنعتی که سال ها باعث تعجب و حیرت مردم بود

حوالی سال1284 بود که حاج محمدحسین امین الضرب، از تجار معروف قاجار، با مظفرالدین شاه به روسیه رفت. سفری که برای امین الضرب نان چرب و چیلی به همراه داشت و مردم هم از منفعت این سفر بی بهره نماندند و بعد از همین سفر بود که صنعت برق نخستین بار وارد کشور و خیابانی...

23 دی 1401

عجیب ترین سیاراتی که در سال 2022 کشف شدند؛ از ابر های فلزی تا سیارۀ پفکی!

در اینجا با شش اکتشاف تازه در دنیای سیارات خارج از منظومۀ شمسی آشنا خواهید شد؛ اکتشافاتی که علاوه بر توسعه مرز های علم، تخیل ما را هم به قلمرو هایی تازه و شگفت انگیز پرواز می دهند.

14 دی 1401

سوپ غذایی مغذی، آسان و مقرون به صرفه با قدمتی طولانی

تصور کنید که سرما به گوشت و استخوان تان رسیده و زیر برف و باران بوده اید، قطعا وقتی تا به این حد از سرما را تحمل کرده اید، تصور خوردن یک کاسه سوپ داغ جانی دوباره به شما می دهد. یا حتی سرما خورده اید، قطعا دنبال سوپ برای سرماخوردگی خود می شوید. اصلا بهتر است...

10 دی 1401
تعداد: (152)