ویژگی های مهم فرش اتاق کودک چیست؟

به گزارش وبلاگ گل یخ، اگر می خواهید بدانید که ویژگی های فرش اتاق کودک چیست؟ بهتر است این راهنما را تا خاتمه مطالعه کنید؛ بچه ها باید در اتاق خود تصاویر مناسب سن، رنگ های مجذوب نماینده و ایمنی را تجربه نمایند.

ویژگی های مهم فرش اتاق کودک چیست؟

اگر برای فرش اتاق کودک خود در حال تحقیق هستید و می خواهید زیباترین مدل ها را ببینید؛ از طرفی نمی خواهید بعد از خرید این فرش پشیمان شوید؛ باید به نکات مهم و ویژگی های فرش مناسب بچه ها توجه داشته باشید؛ فرش هایی که در اتاق پذیرایی یا هال خانه پهن می کنید؛ چندان برای اتاق بچه ها مناسب نیستند؛ چراکه یا خیلی گران اند و ممکن است بچه خرابشان کند؛ از طرفی فرش هایی که مقرون به صرفه اند محتمل است زبر باشند و فرزندتان را ناراحت نمایند یا سبب حساسیت او شوند. بنابراین باید فرشی را خریداری کنید که هم برای دنیای بچه هاه او مناسب باشد هم به دکوراسیون اتاق او بخورد؛ از طرفی دقت داشته باشید که فرش را برای چه محدوده سنی قرار است بهره ببرید؛ مثلا فرشی که برای کودک 3 ساله مناسب است؛ دیگر در 8 سالگی او خوب نیست؛ با این اوصاف توصیه می کنیم در ادامه با ما باشید تا تمام این قلق ها را در خرید فرش کودک، بگوییم.

جنس فرش اتاق کودک

برای خرید فرش اتاق کودک باید اول از هرچیز دیگری، به جنس فرش دقت کنید؛ فرش اتاق کودک باید این ویژگی های را داشته باشد:

  • الیاف آن قابل شستشو باشند.
  • فرش اتاق کودک لکه نگیرد.
  • الیاف فرش اتاق کودک، پرز پس ندهند.
  • الیاف فرش اتاق کودک نباید سبب حساسیت شوند.
  • فرش اتاق کودک، نباید زبر باشد.
  • فرش اتاق کودک نباید جنس لیزی داشته باشد.

الیاف فرش اتاق کودک

در صورتیکه به بازار فرش می روید؛ باید برای آنالیز تمام این موارد، جنس فرش کودک را امتحان کنید. معمولا اگر ترکیبات الیاف فرش را نگاهی بیندازید؛ ممکن است، دستگیرتان نگردد که فرش برای اتاق کودک مناسب است یا خیر؛ چراکه هر شرکتی با تحقیقات خود، درصد خاصی از الیاف مصنوعی مختلف را که در کارخانه های مهندسی نساجی، آنالیز شده اند را در فرش های خود به کار می برد.

طرح فرش اتاق کودک

عکسی که روی فرش اتاق کودک باشد خیلی زیباست؛ با این حال اولین تصویری که در فرش فروشی ها، نظرتان را جلب کرد را برای فرزندتان تهیه نکنید. شما باید برای فرزندتان، فرشی را خریداری کنید که با شخصیت او هماهنگی زیادی داشته باشد. مثلا بعضی بچه ها دوست دارند در آینده مهندس شوند؛ تمام ساختار یک کار فنی را ببینند؛ مراحل ساخت جاده، انواع ماشین آلات صنعتی کارخانه، ماشین های مکانیکی برای گودبرداری ساختمان، جرثقیل های بزرگ؛ همه اینها می توانند طرح مجذوب کنندهی برای فرش اتاق پسربچه ها و بعضی دختربچه ها باشد.

طرح فرش کودک دخترانه

در مقابل برای فرش اتاق کودک دختر، ضروری است که بعضی انواع طرح های خاص که با شخصیت لطیف آنها هماهنگی داشته باشد را خریداری کنید؛ می توانید انواع شخصیت های کارتونی که دخترانی زیبا هستند که کل شهر عاشق اش شده اند را برای طرح فرش اتاق کودک در نظر بگیرید. از طرفی اگر دختر شما خیلی شخصیت قوی و محکمی دارد؛ باهوش است یا ورزش را دوست دارد؛ انواع قهرمان های دختری که در کارتون ها، جنگجو هستند و می توانند کلی آدم بد را بزنند را برای او خریداری کنید.

طرح فرش اتاق کودک با بازی های فکری

در صورتیکه فرزند شما به بازی های هوش علاقمند است و با دوستانش وقت زیادی را صرف بازی های فکری مانند راز جنگل، بازی های ریاضی، معماهای خاص و دیگر انواع بازی های عقلانی می نماید؛ فرش اتاق کودک را به صورت طرح معماهای ریاضی تهیه کنید. او می تواند اسباب بازی هایش را روی این فرش حرکت دهد؛ با دوست هایش روی قسمت های این فرش بنشیند تا معمای طرحش را حل نمایند و بعد به مرحله بعدی بروند. چنین طرح هایی هم خیلی خاص هستند؛ هم واقعا برای دنیای کودک شما می توانند آموزنده باشند.

سن کودک و فرش اتاق مناسب

یکی از نکاتی که برای طرح فرش اتاق کودک باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید؛ این است که سن کودک را در نظر بگیرید. فرشی که در سن زیر 3 سال برای کودک مناسب است؛ برای سنین مدرسه او مناسب نیست؛ باید طرحی را خریداری کنید که در هر سن با لوازم دکوری اتاق کودک هماهنگی داشته باشد؛ از طرفی بعضی دیگر از انواع فرش را هم بچه ها در سنین بالاتر مدرسه نمی پسندند؛ چراکه شخصیت آنها خارج از محیط خانواده شکل می گیرد. بنابراین شاید شما او را طوری تربیت نموده باشید که شخصیت آرامی داشته باشد و با طرحی ساده، خو گرفته باشد؛ ولی در سن مدرسه با نشست و برخاست با همکلاسی هایش، دیگر دوست داشته باشد، روند پرشیطنتی را پیش بگیرد؛ به این منظور باید برای او طرحی مناسب را انتخاب کنید؛ اگر بودجه تان محدود است و تا سال ها بعد قصد خرید فرش ندارید؛ طرحی ساده و بی نقش خریداری کنید.

رنگ فرش اتاق کودک

برای خرید فرش اتاق کودک فقط دنبال دو رنگ معمولی صورتی یا آبی نباشید؛ با این فکر که دخترها باید صورتی را دوست داشته باشند و پسرها عاشق رنگ آبی اند. بهتر است برای این که دکوراسیون اتاق کودک مجذوب کننده و زیبا گردد؛ فرشی را انتخاب کنید که چندین رنگ مجذوب کننده دارد؛ بهتر است زمینه فرش رنگی خنثی باشد؛ چند رنگ ملایم اما پررنگ تر هم طرح فرش را تشکیل دهند؛ به این ترتیب با رنگ های خیلی تند مانند تصویر اول این راهنما، فضای اتاق را خفقان آور و کوچک نمی کنید. برای رنگ خنثی زمینه، می توانید این رنگ ها را در نظر داشته باشید:

  • طوسی
  • کرم
  • نخودی
  • صورتی ملایم
  • یاسی
  • آبی روشن
  • سبز روشن
  • لیمویی
  • نارنجی ملایم

مقدار فرش اتاق کودک

برای خرید فرش اتاق کودک، باید به دو عامل مهم توجه داشته باشید: دکوراسیون اتاق کودک و سن او. اگر فرزند شما شیرخوار یا نوپاست؛ بهتر است مقدار فرش اتاق کودک، خیلی پهن و بزرگ باشد؛ یعنی لبه های آن زیر اثاثیه برود؛ خصوصا تخت او؛ اگر افتاد، فرش مانند یک ضربه گیر عمل کند. فرزند شما در سنین خردسالی، دیگر کمتر زمین می خورد؛ بنابراین یک قطعه فرش یک ونیم متری برای او مناسب است؛ می توانید آن را طوری در نظر بگیرید که از لبه اثاثیه حدود 30 تا 50 سانتی متر، فاصله داشته باشد.

شکل فرش اتاق کودک

بسته به شکل هندسی اتاق کودک، باید فرش را طوری انتخاب کنید که نمای اتاق را بهبود بدهد. مثلا در یک اتاق مستطیلی با نسبت طول به عرض زیاد می توانید فرش مربعی یا گرد پهن کنید. بعلاوه اگر اتاق خیلی چهارگوش است؛ فرشی مستطیل یا گرد برای آن خرید نه مربع؛ مربع در مربع برای فضای اتاق خوب نیست.

قیمت فرش اتاق کودک

فرش هایی که برای اتاق کودک تهیه و فراوری می شوند؛ بسته به این که دستباف باشند یا ماشینی؛ بعلاوه در بافت آنها از چه الیافی استفاده شده باشد؛ ممکن است؛ قیمت های خیلی متفاوتی داشته باشند؛ بعلاوه دقت کنید که برای فرش طوری بودجه خرج کنید که بدانید چند سال قرار است از آن بهره ببرید؛ مثلا اگر قرار است این فرش فقط 2 سال استفاده گردد؛ پول فرش دستباف ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت فرش اتاق کودک، می توانید، سری به سایت شهر فرش بزنید.

جمع بندی

در خصوص خرید فرش اتاق کودک، مهم ترین نکاتی که یاری می نمایند از خرید خود پشیمان نشوید را گفتیم؛ اگر می خواهید فرش اتاق با لوازم دکوری او ست باشد؛ باید به طرح و رنگ آن دقت کنید؛ اگر می خواهید صرفه مالی داشته باشد؛ توجه کنید که چند سال از فرش می خواهید بهره ببرید؛ بعلاوه جنس فرش از چه الیافی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید سری به وبسایت یا شعب شهر فرش بزنید و از کارشناسان، بیشتر یاری بگیرید.

منبع: اتاق

به "ویژگی های مهم فرش اتاق کودک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های مهم فرش اتاق کودک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید