علم و تکنولوژی

هوش مصنوعی در گوشی های سامسونگ قدرت می گیرد!

به گفته یکی از مدیران سامسونگ، گلکسی S25 می تواند به مدل جمینای نانو 2 مجهز شود.

2 اردیبهشت 1403

عکس ، این نقطه آبی کمرنگ زمین ماست

دانشمندان می گویند سوخت دوفضاپیمای وویجر 1 و 2، که حدود نیم قرن پیش به فضا پرتاب شدند و تا کنون بیش از 16 میلیارد کیلومتر را در پهنه کیهان پیموده اند، رفته رفته به سرانجام می رسد.

18 اسفند 1402

نگاهی کوتاه به هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته

خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون نگاهی کوتاه به هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته برای شما نگارش شده است.

25 بهمن 1402

برترین برند وان جکوزی خارجی و ایرانی

جکوزی به عنوان یک وسیله آب درمانی و استراحتی در حمام ها استفاده می گردد و بازاری بسیار گسترده و رقابتی دارد. در ادامه، به آنالیز برترین برندهای خارجی و ایرانی این محصول خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید جکوزی را دارید تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

18 مرداد 1402

ظاهر شدن صلیب مسیح در فضا!، عکس

در یک کشف خیره کننده، اخترشناسان ناسا اخیراً ساختار عجیبی را که در قلب یک کهکشان واقع شده است، کشف نموده اند. این یافته قابل توجه تخیل دانشمندان و عموم مردم را به خود جلب نموده است و سوالاتی را در خصوص منشاء، اهمیت و پیامدهای بالقوه آن برانگیخته است.

19 تیر 1402

آسمان خراش بادی؛ ایده خنده داری که در حال تبدیل شدن به واقعیت است

برج های ساخته شده از فولاد و بتن را فراموش کنید؛ این آسمان خراش ها مانند قایق های بادی هستند و می توانند آینده صنعت ساخت و ساز را شکل دهند.

23 خرداد 1402

این گیاه را نخورید، کبد را نابود می نماید

هم قانون، هم علم، هم شرع و هم اخلاق استفاده از گیاهان کوهی را منع نموده اما هنوز هم این گیاهان را با افتخار روی سفره خود قرار می دهیم!

26 فروردین 1402

انگلیس تیک تاک را جریمه کرد

ایرنا نوشت: دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس روز سه شنبه اعلام نمود که نرم افزار شبکه اجتماعی تیک تاک به علت آنچه کوتاهی در حفاظت از حریم خصوصی بچه ها نامید، 12.7 میلیون پوند جریمه شده است.

16 فروردین 1402

سیدجواد طباطبایی، فیلسوف ایرانی درگذشت

سیدجواد طباطبایی، فیلسوف و نویسنده ایرانی، دیشب در سن 77 سالگی در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت.

10 اسفند 1401

تحریک نورون ها، از کارافتادگی اندام ها پس از سکته را رفع می نماید!

دانشمندان با کاشت الکترود هایی در طناب نخاعی دو فرد آسیب دیده از سکته، توانسته اند کارکرد های حرکتی اندام ها را به آن ها برگردانند.

3 اسفند 1401

هر آنچه درباره کارت گرافیک RTX 4060 و RTX 4070 می دانیم

کارت گرافیک RTX 4060 و بعلاوه کارت گرافیک RTX 4070 به تازگی در اوایل سال 2023 میلادی به وسیله شرکت انویدیا (Nvidia) معرفی شده اند. قبل از این که دو کارت بالا رده مذکور وارد بازار شوند، بد نیست اطلاعاتی که فعلا درباره این پردازنده های گرافیکی داریم را با هم مرور کنیم.

30 بهمن 1401

10 محصول فناورانه حوزه دریا رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز، نمایشگاه یک روزه ارائه توانمندی ها و محصولات فناورانه حوزه دریا در خانه نوآوری و فناوری ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران شروع به کار کرد.

12 بهمن 1401

خوشگذرانی در سفرهای تابستانی ایران

فصل تابستان فرا رسیده و بسیاری از خانواده های ایرانی تصمیم به به سفر کردن به شهرهای مختلف کشور را می گیرند. از بندرعباس و بوشهر و جزایر بینظیر کیش و قشم گرفته تا شیراز و اصفهان و مازندران و مشهد و ... هرچه از شهرهای و جزایر زیبای کشورمان بگوییم تمام شدنی...

10 بهمن 1401

سفر به تیمفو ، سفری به سرزمین حیرت و زیبایی

کشور بوتان کشوری کوهستانی است که در منطقه صعب العبور کوهستان های هیمالیا قرار گرفته است. این ساختار مکانی موجب شده که در طول قرن ها اهالی این منطقه از خطر استعمارگران در امان بماند. به همین علت همیشه به وسیله پادشاه اداره می شده است. در میان شهرهای بوتان،...

29 دی 1401

ماجرای استفاده از بدن انسان برای تأمین انرژی دستگاه های 6G

گروهی از محققان دانشگاه ماساچوست امهرست آمریکا دریافته اند که بدن انسان می تواند ابزار مفیدی برای گردآوری انرژی مازاد و استفاده از آن برای فناوری های آینده باشد. یکی از فناوری هایی که می تواند از این انرژی استفاده کند، نسل ششم ارتباطات همراه یا 6G...

22 دی 1401

برگزاری یک نشست با موضوع راهنمایان گردشگری؛ سفیران دیپلماسی عمومی

هشتاد و هشتمین نشست انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان البرز با موضوع راهنمایان گردشگری؛ سفیران دیپلماسی عمومی برگزار می گردد.

20 دی 1401

عجیب ترین سیاراتی که در سال 2022 کشف شدند؛ از ابر های فلزی تا سیارۀ پفکی!

در اینجا با شش اکتشاف تازه در دنیای سیارات خارج از منظومۀ شمسی آشنا خواهید شد؛ اکتشافاتی که علاوه بر توسعه مرز های علم، تخیل ما را هم به قلمرو هایی تازه و شگفت انگیز پرواز می دهند.

14 دی 1401

ویژگی های نو اسکایپ برای کاربران اندروید و IOS ، امکان اشتراک گذاری سریع اطلاعات ، افزوده شدن گزینه های تماس

شرکت مایکروسافت یک ویژگی کاربردی و نو را برای کاربران اندروید وios ایجاد نموده است که به کاربران اجازه می دهد به طور مستقیم اطلاعات دلخواهشان را از روی صفحه با دوستان خود به اشنراک بگذارند.

6 دی 1401

جدیدترین خودرو الکتریکی هیوندای رونمایی شد ، آشنایی با یک کوپه 5 نفره و مجذوب کننده

هیوندای از خودرو نو خود موسوم به i30 Fastback N رونمایی کرد. این خودرو به لحاظ طراحی و امکانات توجهات بسیاری را در نمایشگاه پاریس به خود جذب کرده است.

5 دی 1401

راز جاودانگی انسان ها کشف شد؟

دیجیاتو نوشت: دانشمندان می خواهند با انجام آزمایش ها روی کرم ها، به کلید کاهش سرعت پیری در انسان ها دست پیدا نمایند.

2 آبان 1401
تعداد: (184)