گوشی شیائومی Civi 2 با دوربین سلفی دوگانه معرفی گشت

به گزارش وبلاگ گل یخ، همانطور که انتظار می رفت، شیائومی دقایقی پیش از گوشی هوشمند تازه Civi 2 به طور رسمی در چین رونمایی کرد. تازهترین گوشی هوشمند شیائومی از سری Civi با طراحی بسیار زیبا و مشخصات سخت افزاری مناسب در اختیار کاربران قرار می گیرد. Civi 2، اولین گوشی هوشمند اندرویدی است که از حفره کپسولی برای میزبانی از دوربین سلفی در قسمت مرکز و بالای نمایشگر بهره می برد. از این رو، پنل جلویی این گوشی هوشمند تا حد زیادی شبیه به آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است. در ادامه به بررسی طراحی و مشخصات این گوشی هوشمند تازه می پردازیم.

گوشی شیائومی Civi 2 با دوربین سلفی دوگانه معرفی گشت

طراحی گوشی شیائومی Civi 2

طراحی پنل پشتی گوشی هوشمند شیائومی Civi 2 شباهت های بسیار زیادی به طراحی سری شیائومی 12 و سری ردمی K50 دارد. در پنل پشتی این گوشی ماژول مستطیلی شکل دوربین به همراه یک فلش LED دیده می شود که با خطوطی از یک دیگر جدا شده اند. اما این موضوع در مورد پنل جلویی این گوشی هوشمند صدق نمی کند، چرا که یک حفره کپسولی شکل روی آن تعبیه شده که دو سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. این گوشی همانند نسل قبلی خود بسیار نازک و سبک است.

ضخامت شیائومی Civi 2 در حدود 7.23 میلی متر است و وزنی 171.8 گرمی دارد. کاربران می توانند این گوشی هوشمند را در رنگ های مشکی، صورتی و آبی خریداری کنند. علاوه بر این ها، نسخه سفارشی Hello Kitty این گوشی در رنگ سفید نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی گوشی شیائومی Civi 2

شیائومی CIVI 2 مجهز به یک نمایشگر 120 هرتزی OLED خمیده است که 6.56 اینچ اندازه دارد و از رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر 800 نیت، تراکم پیکسلی 402 ppi، نسبت تصویر به بدنه 20:9، HDR10 + و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز پشتیبانی می کند. گوریلا گلس کورینگ 5 نیز وظیفه مراقبت از این نمایشگر را بر عهده دارد. از آن جایی که جنس این پنل OLED است، حسگر اثر انگشت در زیر آن قرار گرفته است. این نمایشگر از پوشش 100 درصدی گاموت رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند و قابلیت پخش محتوای HDR را نیز ارائه می دهد.

این گوشی هوشمند از پردازنده تازه اسنپدراگون 7 نسل 1 به عنوان قلب تپنده خود بهره می برد. این تراشه میان رده تازه کوالکام که برای گوشی های میان رده طراحی شده، هشت هسته پردازشی دارد که از 4 هسته A710 و 4 هسته A510 تشکیل شده است. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 662 نیز در این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می پردازد. در کنار این تراشه 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز تعبیه شده است.

در پنل پشتی Civi 2 یک سیستم دوربین سه گانه طراحی شده که دوربین اصلی آن سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی است. در کنار این سنسور، دوربین 20 مگاپیکسلی اولترا واید IMX376K سونی و 2 مگاپیکسلی ماکرو GalaxyCore GC02M1 نیز به انجام وظیفه می پردازند. یکی از قابلیت های بسیار خوب این گوشی بهره گیری از دو سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی در حفره کپسولی شکل پنل جلویی است که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. سنسور سلفی اصلی از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می کند، در حالی که سنسور دوم به یک لنز 100 درجه فوق عریض مجهز شده است.

در ضمنً در لبه بالایی بدنه هم 4 چراغ LED قرار گرفته تا کاربران برای ثبت عکس های سلفی امکان بهره گیری از فلش را داشته باشند. یک باتری با ظرفیت 4700 میلی آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که با شارژر سریع 67 واتی انرژی مجدد خود را تأمین می کند. از دیگر مشخصات این گوشی می توان به وای فای 6، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G)، NFC، پورت شارژ USB-C و پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس اشاره کرد.

در نهایت باید به قیمت این گوشی هوشمند اشاره کنیم که نسخه پایه آن با قیمت 335 دلار در اختیار کاربران قرار می گیرد. اگرچه شیائومی هنوز تایید نکرده، اما گفته می شود که شیائومی CIVI 2 برخلاف گوشی های Civi و Civi 1S در خارج از چین نیز عرضه می شود. احتمال می رود که این گوشی هوشمند با نام شیائومی 12 لایت NE راهی بازار جهانی شود.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی شیائومی Civi 2 با دوربین سلفی دوگانه معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شیائومی Civi 2 با دوربین سلفی دوگانه معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید