نگاهی کوتاه به هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته

به گزارش وبلاگ گل یخ، خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون نگاهی کوتاه به هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته برای شما نگارش شده است.

نگاهی کوتاه به هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از روز 23 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شده و تا روز 26 بهمن ادامه دارد. این نمایشگاه 20 سالن و فضای باز این مکان را به خود اختصاص داده است.

در این نمایشگاه گروههای موسیقی متعددی در جای جای غرفه ها، سالن ها و حتی جایگاه مخصوص برنامه اجرا می کنند. این گروههای موسیقی از استانهای مختلف کشور دعوت شده اند و سه روز به اجرای برنامه از جمله پایکوبی ها و آوازهای سنتی و محلی می پردازند.

یکی از افرادی که در این نمایشگاه دعوت شده، صادق بوقی است که به اجرای موسیقی معروف خود پرداخت.

اما همین گروههای موسیقی در کنار هر غرفه ای نیز به اجرای برنامه می پردازند و گاهی در میان غرفه ها در سالن می گردند. همین باعث شده تا سر و صدای زیادی در سالن ها ایجاد شود که اجازه صحبت کردن افراد با یکدیگر را نمی داد. در این باره مصطفی شفیعی شکیب، رئیس جامعه تورگردانان کشور با انتقاد از این اقدام گفت: امکان مذاکره با افراد گرفته شده است. اینجا صدا به صدا نمی رسد. در نمایشگاه های گردشگری خارجی این طور فضای تخصصی را شلوغ نمی کنند بلکه گروههای موسیقی در مکانهای مخصوصی به اجرای برنامه می پردازند.

صادق بوقی هم به تنهایی روی سن در محل اجرای برنامه های موسیقی برنامه اجرا کرد و آهنگ معروفش را چند باری خواند.

در کنار گروههای موسیقی، سیاه چادرهای عشایری در محوطه بیرونی نمایشگاه در پس نمایی دودآلود از تهران محصولات سالم روستایی عرضه می کنند. در سیاه چادر کرمانشاه کلانه، آش دوغ، آش عباسعلی، کباب تابه ای و ترخینه به فروش می رسد و سیاه چادرهای دیگر انواع ترشی، چای، ادویه جات، آش، کشک و نان های محلی را برای فروش گذاشته اند.

در میان سیاه چادرهای و گروههای موسیقی، گاهی افرادی با لباس های سنتی عبور می کنند. آنها می ایستند تا درباره لباس هایشان به بازدید کنندگان جواب بدهند. معمولاً لباس تن این افراد مربوط به قوم و منطقه خودشان است و آنها این لباس ها را به تن کرده اند تا معرف فرهنگ خود باشند.

این اتفاق در سالن های نمایشگاه نیز می افتد و افراد شرکت کننده نیز معمولاً با لباس سنتی حاضر شده اند.

تعداد زیادی از بلاگرها و اینفلوینسرهای سفر و گردشگری در سالن های مختلف نمایشگاه حضور دارند و تولید محتوا می کنند. این بلاگرها ایرانی و خارجی هستند و معمولاً در حوزه سفر کار می کنند. بیشتر آنها در غرفه شرکت های گردشگری خارجی حضور دارند تا بتوانند برای سفرهای خارجی خود برنامه ریزی کنند و پشتیبان بگیرند.

بازار عکس و سلفی در نمایشگاه گردشگری از طریق مردم و بازدید کنندگان محلی داغ است . خیلی ها از اینکه می توانند در نمایشگاه گردشگری تنوع رنگ و محصولات صنایع دستی و موسیقی را ببینند، راضی هستند و با پرداخت 12 هزار و 500 تومان ورودی به همراه خانواده در نمایشگاه شرکت کرده اند. این افراد معمولاً تا ساعت 17 که ساعت پایانی نمایشگاه است، داخل سالن ها حضور دارند.

نمایشگاه اگرچه تا ساعت 17 میزبان بازدید کنندگان است اما از ساعت 15 و 30 درب سالن ها بسته و از افراد خواسته می شود تا از سالن ها بیرون بروند.

از آن طرف نشست های تخصصی پشت سر هم برگزار می شود؛ نشست هایی با موضوع گردشگری خوراک، گردشگری سبز و توسعه پایدار، آموزش بومگردی، آموزش گردشگری پایدار.

البته امروز نیز نشست رونمایی از کتاب 5 روایت از گردشگری تنکابن در غرفه استان مازندران برگزار خواهد شد و در ادامه برگزاری نشست های سمپوزیوم گردشگری سبز نیز معاون گردشگری حضور پیدا می کند تا در این باره صحبت کند.

این نشست ها معمولاً در ساختمان رفاهی محل دائمی نمایشگاه برگزار می شود اما برخی از غرفه های اداره کل میراث فرهنگی استانها نیز نشست هایی را به صورت محدود و کوتاه برگزار می کنند.

در کنار غرفه هایی که از طرف دانشگاه و مؤسسات علمی و تخصصی در 20 سالن نمایشگاه برپا شده، غرفه هایی هم هستند که وقت بیشتری برای طراحی صرف کرده اند. در برخی از سالن ها ماکتی از کندوان ساخته شده که البته شباهت زیادی به آن ندارد اما پاسارگاد در مقدار ای قابل قبول و زیبا ساخته شده است و افراد با قرار دادن عینک VR روی صورت می توانند تصاویر واقعی از آن را مشاهده کنند.

منبع: همگردی

به "نگاهی کوتاه به هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی کوتاه به هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید