روایت فعلی تغییرات آب و هوایی چرند است

به گزارش وبلاگ گل یخ، محیانیوز نوشت: یک اطلاعیه جهانی از قول 1200 دانشمند می گوید نه تنها هیچ شرایط اضطراری آب و هوایی وجود ندارد، بلکه دی اکسید کربن یک آلاینده نیست. بلکه گازی است که برای حیات روی زمین لازم است.

روایت فعلی تغییرات آب و هوایی چرند است

داستان جنجالی تغییرات آب و هوایی با دخالت انسانی و کوشش های دانشمندان برای ترغیب دولت ها و مردم جهت کاهش گازهای گلخانه ای، با انتشار اعلامیه ای دنیای آب و هوا که به وسیله بیش از 1200 دانشمند و متخصص این حوزه امضا شده است، ضربه بزرگی خورد.

نویسندگانی که از سراسر دنیا و به وسیله پروفسور ایوار گیاور، برنده نروژی جایزه نوبل فیزیک رهبری می شوند، معتقدند هیچ شرایط اضطراری آب و هوایی وجود ندارد. به گفته این متخصصان علم آب و هوا به بحثی مبتنی بر اعتقادات تبدیل شده است، نه بر اساس علم خودانتقادی.

با توجه به اینکه کارهای دانشگاهی و آکادمیک در دریافت یاری هزینه برای هر گونه تحقیقات آب و هوایی که از اصول ارتدوکسی سیاسی خارج گردد با چالش روبرو هستند، مخالفت با علم آب و هوای امروزی قابل توجه است.

یکی دیگر از نویسندگان اصلی این بیانیه، پروفسور ریچارد لیندزن، روایت فعلی درباره آب و هوا را پوچ خواند، اما اذعان کرد که تریلیون ها دلار و تبلیغات بی وقفه دانشگاهیان وابسته به یاری های اقتصادی و روزنامه نگاران برنامه محور در حال حاضر می گوید که این موضوع پوچ نیست.

مدل های اقلیمی فعلی در بحث آب و هوای مرکزی مطرح هستند و دانشمندان این را یک مشکل می دانند. اطلاعیه دنیای آب و هوا می گوید: ما باید خود را از باور ساده لوحانه به مدل های آب و هوایی نابالغ رها کنیم. در آینده، تحقیقات آب و هوا باید به طور قابل توجهی تکیه بیشتری به علم تجربی داشته باشد.

از زمان ظهور از عصر یخبندان کوچک در حدود سال 1850، دنیا به طور قابل توجهی کمتر از آنچه پیش بینی شده بود، بر اساس تأثیرات انسانی، گرم شده است.

اطلاعیه دنیای آب و هوا بعلاوه خاطرنشان می نماید: شکاف بین دنیای واقعی و دنیای مدل شده به ما می گوید که ما از درک تغییرات آب و هوایی فاصله داریم.

این اعلامیه رویدادی بسیار مهم است، اگرچه به وسیله رسانه های اصلی نادیده گرفته خواهد شد. اما این اولین بار نیست که دانشمندان برجسته برای واقع گرایی بیشتر در علم آب و هوا درخواست می نمایند.

در ایتالیا، پروفسور بازنشسته آنتونینو زیچیچی، اخیراً 48 استاد علوم محلی را رهبری نموده است تا بگوید مسئولیت انسان در قبال تغییرات اقلیمی به طور غیر قابل توجیهی اغراق آمیز است و پیش بینی های فاجعه آمیز واقع بینانه نیستند.

از نظر علمی، آنها تنوع طبیعی بخش قابل توجهی از گرمایش دنیای مشاهده شده از سال 1850 را شرح می دهد. پروفسور زیچیچی اعلامیه دنیای آب و هوا را امضا نموده است. این اعلامیه خاطرنشان می نماید که آب و هوای زمین تا زمانی که این سیاره وجود داشته باشد، با دوره های طبیعی سرد و گرم متفاوت روبرو خواهد بود.

زیچیچی گفت: تعجبی نیست که ما دوره ای از گرم شدن را تجربه می کنیم. مدل های اقلیمی دارای کاستی های بسیاری هستند و به عنوان ابزار سیاست دنیای چندان قابل قبول نیستند. آنها اثر گازهای گلخانه ای، مانند دی اکسید کربن را بسیار برجسته می نمایند، اما هر گونه اثرات مفید را نادیده می گیرند.

او ادامه داد: دی اکسید کربن یک آلاینده نیست. بلکه گازی است که برای حیات روی زمین لازم است. فتوسنتز یک نعمت است. CO2 بیشتر برای طبیعت مفید است و زمین را سبز می نماید. CO2 اضافی در هوا باعث رشد زیست توده گیاهی دنیای شده است. بعلاوه برای کشاورزی مفید است و باعث افزایش عملکرد محصولات در سراسر دنیا می گردد.

علاوه بر این، دانشمندان اعلام می نمایند که هیچ مدرک آماری وجود ندارد که گرمایش زمین باعث تشدید طوفان ها، سیل ها، خشکسالی ها و بلایای طبیعی شده و یا آنها را بیشتر می نماید.

این بیانیه تاکید نمود: هیچ شرایط اضطراری آب و هوایی وجود ندارد. ما قویاً با سیاست مضر و غیرواقع بینانه صفر خالص CO2 پیشنهاد شده برای سال 2050 مخالفیم و اعلام می کنیم که هدف سیاست دنیای باید با ارائه انرژی قابل اعتماد و ارزان در همه زمان ها مناسب برای همه باشد. در انتها این اعلامیه آمده است: در یک جامعه مرفه، مردان و زنان به خوبی تحصیل نموده اند، نرخ تولد پایین است و مردم به محیط زیست خود اهمیت می دهند. بنابراین افسانه تاثیرات انسانی بر تغییرات آب و هوایی را باور نکنید.

227

منبع: خبرآنلاین

به "روایت فعلی تغییرات آب و هوایی چرند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت فعلی تغییرات آب و هوایی چرند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید