10 رفتار که هنگام مراجعه به پزشک باید رعایت کنید

به گزارش وبلاگ گل یخ، در مقاله ای در سی ان ان، پزشکان گزارش نموده اند که از هر شش بیمار، یک مورد معمولا مشکل ساز است و تقریبا فرایند درمان را کند می نماید. گاهی بیماران با پزشک خود صادق نیستند و ممکن است حتی از آن ها لطف و یاری خاصی بخواهند که در بیشتر موارد کار را برای پزشکان دشوارتر می نماید و هر روز رو به افزایش است، جای تعجب نیست که چه میزان فرسودگی شغلی بسیار زیاد است. وقتی بیماران چیز های خاصی را به پزشکان می گویند، این می تواند سلامتی بیمار را به خطر بیندازد، درمان ها را کم اثر و رابطه پزشک و بیمار را خراب کند. در اینجا لیستی از مواردی که بیماران باید از گفتن آن ها اجتناب نمایند آورده شده است:

10 رفتار که هنگام مراجعه به پزشک باید رعایت کنید

1. در بیان واقعیت درد خود کاملا صادق باشید

وقتی بیماران علائم، انتخاب سبک زندگی، سطح درد یا عوارض جانبی را کم اهمیت پنداشته یا اغراق می نمایند، معمولا متوجه نمی شوند که این امر می تواند بر کیفیت زندگی آن ها و کیفیت درمانی که دریافت می نمایند تاثیر بگذارد. دروغ گفتن همچنین می تواند خطرناک باشد، زیرا ممکن است باعث مصرف بیش از حد یا تداخل دارو گردد.

2. از گفتن هر چیز موهن، بلند، خصمانه یا کنایه آمیز اجتناب کنید

اگرچه بیشتر مردم می دانند که پزشکان افراد منظمی نیز هستند، اما بعضی معتقدند که پزشکان هرگز مجاز به اشتباه نیستند. بیماران باید بدانند که پزشکان به نوعی شریک زندگی آن ها هستند و گفتار جنگجویانه یا تند و زننده فقط به رابطه آسیب می رساند.

3. از تبادل نظر با پزشک خارج از ساعت کاری بپرهیزید

پزشکان نیز مانند سایر افراد زندگی شخصی خود را دارند که شامل بیرون رفتن به صورت عمومی در مجالس است. هنگامی که بیماران در رستوران ها، در زمین گلف، یا در یک رویداد اجتماعی با پزشک روبرو می شوند، باید از درخواست مشاوره پزشکی خودداری نمایند. دقیقا مانند بیماران، پزشکان نیز نمی خواهند خارج از ساعت کاری، کار نمایند.

4. از سایر پزشکان شکایت نکنید

هنگامی که بیماران از پزشکان دیگر شکایت می نمایند، ناخواسته این پیغام را به پزشک خود منتقل می نمایند که این یک بیمار پرچالش است در نتیجه سبب می شوند که پزشک گاهی از معالجه و درمان بیمار خودداری کند. بنابریان توصیه می گردد نزد یک پزشک از همکارانش، شکایت نگردد.

5- از واکنش زیاد برای هر دردی خودداری نمایند

پزشکان به دلیل ماهیت شغلشان، باید همدلی نشان دهند و گاهی اوقات مجبورند خبر های بدی را به بیمارانی برسانند که پس از آن واکنش های شدید احساسی را تجربه می نمایند، بنابراین باید از احساسات شدید وعکس العمل زیاد در برابر حوادث جزئی مانند بریدگی، خراش یا موارد پیش پا افتاده خودداری نمایند.

6. خودداری از درخواست هر لطفی که پزشک را به دردسر بیندازد

گاهی بیماران درخواست هایی از پزشکان دارند که آن ها را به دردسر می اندازد؛ مثلا ممکن است از پزشک خود بخواهند که برایشان گواهی مرخصی بنویسند آن هم در شرایطی که قادر به بازگشت به کار بودند. بیماران باید بدانند که پزشکان بالاتر از قوانین کشور یا قوانین بیمه نباید عمل نمایند.

7. از بیان این جمله که من در اینترنت مقاله ای را در این باره خوانده ام بپرهیزند

اینکه بیمار به مراقبت از خود علاقه مند می گردد و می خواهد با خواندن مقالات به صورت آنلاین درباره بیماری بیشتر بیاموزد، هرگز چیز بدی نیست. با این حال، خودآزمایی بدون صحبت اولیه با یک پزشک یک لغزش است که می تواند باعث اضطراب بی دلیل در بیماران گردد و گاهی اوقات می تواند منجر به عواقب فاجعه بار ناشی از شرایط خوددرمانی گردد.

8- بیش از حد درخواست ننمایند

همانطور که اشاره شد پزشکان شریک بیماران در مراقبت های بهداشتی هستند نه خدمه آن ها، بنابراین درخواست مداوم معالجه، آزمایش، دارو و ارجاع می تواند آزاردهنده باشد، زیرا برای پزشک بسیار سخت است که بتواند زمان کافی برای ریشه یابی مسائل پزشکی بیمار داشته باشد.

9. از پرسش هر نوع سوال بی وقفه بپرهیزند

پزشکان به سرعت از بیمارانی که با لیستی از سوالات در خصوص شرایط پزشکی خود مراجعه می نمایند، فاصله می گیرند. البته طبیعی است که بیمار در خصوص شرایط سلامت خود کنجکاو باشد، اما زیر سوال بردن عملکرد پزشک منجر به فاصله او از بیمار می گردد.

10. بیان نکته اصلی را به لحظه آخر موکول ننمایند

یک راه خوب برای آزار واقعی پزشک صبر کردن تا انتها وقت دیدار برای ایجاد یک نگرانی مهم است. بیماران باید همواره ابتدا نگرانی های خود را مطرح نمایند تا اطمینان حاصل گردد که زمان و توجه کافی را دریافت می نمایند.

منبع: همگردی

به "10 رفتار که هنگام مراجعه به پزشک باید رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رفتار که هنگام مراجعه به پزشک باید رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید