دامنه نقطه ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

به گزارش وبلاگ گل یخ، دامنه اینترنتی نقطه ایران (.ایران) به عنوان یکی از اهداف طرح کلان شبکه ملی اطلاعات برای توسعه خط و زبان فارسی در فضای مجازی، توسط پژوهشگاه دانش های بنیادی (IPM) فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

دامنه نقطه ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

مراسم افتتاح دامنه اینترنتی نقطه ایران به عنوان یکی از دامنه های بین المللی چندزبانه (IDN) مورد تأیید سازمان دنیای آیکان (سازمان مسئول مدیریت بر واگذاری آدرس های اینترنتی)، صبح امروز سه شنبه به صورت آنلاین با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی برگزار شد.

در این مراسم ابوالحسن فیروزآبادی گفت: آغاز فعالیت دامنه نقطه ایران گام مهمی برای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات کشور است که می تواند به کاهش شکاف دیجیتالی برای بخشی از جامعه بزرگسال و خردسال که آشنا به زبان انگلیسی نیستند منتج شود و این اقشار نیز به جمع استفاده کنندگان از فضای مجازی بپیوندند.

وی اظهار امیدواری کرد که با ورود بیشتر زبان فارسی به فضای مجازی، شاهد به کارگیری زبان فارسی در میان زبان های پیشرفته در دنیا خواهیم بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی از ایجاد کمیته نظارت بر مقررات ثبت نام دامنه نقطه ایران در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این کمیته به تنظیم گری نام دامنه ایران تسریع می بخشد.

وی افزود: در این زمینه پیش نویسی در مرکز ملی فضای مجازی تهیه شده و برای بررسی به سازمان فناوری اطلاعات ارسال شده است. پس از آن این پیش نویس را به پژوهشگاه دانش های بنیادی ارسال خواهیم کرد.

فیروزآبادی گفت: کارگروهی در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل خواهد شد تا سند و دستورالعمل استفاده دستگاه ها و وزارتخانه ها از دامنه نقطه ایران با همکاری وزارت ارتباطات و وزارتخانه هایی مانند ارشاد، آموزش و پرورش و صمت تدوین شود.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "دامنه نقطه ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامنه نقطه ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید