بررسی شرایط رنو کولئوس در بازار ایران

به گزارش وبلاگ گل یخ، این روزها خبرهای بسیاری پیرامون واردات خودرو منتشر می شود، اما با توجه به اظهار نظر وزیر صمت و برگشت طرح به مجلس از سوی شورای نگهبان، به نظر تا پایان سال جاری خودروی جدیدی وارد نخواهد شد.

بررسی شرایط رنو کولئوس در بازار ایران

به گزارش گروه بازرگانی وبلاگ گل یخ، این روزها خبرهای بسکمک پیرامون واردات خودرو منتشر می شود، اما با توجه به اظهار نظر وزیر صمت و برگشت طرح به مجلس از سوی شورای نگهبان، به نظر تا سرانجام سال جاری خودروی تازهی وارد نخواهد شد. در این میان اسامی بسکمک جهت ورود به بازار خودرو مطرح می شود، که یکی از آن ها محصولات رنو و شاسی بلند باسابقه آنها یعنی کولئوس است.

با نگاهی به قیمت لحظه ای خودرو می بینیم که نسخه صفر کیلومتر مدل 2018 این فرانسوی خوش سیما در حدود دو میلیارد و 580 میلیون تومان قیمت خورده است، که بسیار بالاتر از ارزش جهانی است، به طور مثال در بازار دوبی رونو کولئوس 2018 در حدود 30 هزار دلار قیمت دارد. قطعاً ورود خودروهای 2021 باعث کاهش این قیمت خواهد شد و رنو کولئوس را به گزینه ای مناسب برای خرید خودرو بدل خواهد کرد.

آشنایی با رنو کولئوس

اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2000 بود که نام کولئوس به گوش شنیده شد. کانسپتی با طراحی متفاوت از آنچه در جهانی شاسی ­بلندها رایج بود. اما با گذشت زمان فرم ساختارشکنانه آن عادی­ تر و انتها نسل اول کولئوس در سال 2008 به خط تولید وارد شد و بیش از 300 هزار دستگاه از آن در سراسر جهان از جمله ایران، به فروش رفت. نسل اول کولئوس آنچنان که باید پیروز ظاهر نشد و تقریباً پس از معرفی زبان طراحی تازه محصولات رنو به حاشیه رانده شد تا این که پس از گذشت مدتی نسبتاً طولانی نسل تازه کولئوس در نمایشگاه خودرو پکن 2016 رونمایی شد. این در حالی بود که پیش از کولئوس، رنو با مدل کجار بازار شاسی بلندهای جمع وجور را هدف قرار داده بود، پس سرباز حرفه ای خود را با افزایش ابعاد به یک دسته بالاتر و به میان شاسی بلندهای میانه فرستاد، تا شروعی دوباره در بازاری تازه داشته باشد.

طراحی رنو کولئوس

براساس استراتژی معین شده از طریق سر طراح رنو، لارنس ون­درآکر که explore نام دارد، رنو در پی ماجراجویی و قدرتنمایی است. حدود یک چهارم بازار خودروی جهان به شاسی بلندها و یا کراس اورها اختصاص دارد و این آمار رو به افزایش است پس هر شرکتی دوست دارد سهمی در آن داشته باشد. کولئوس یکی از گزینه های رنو در این بازار داغ است.

انتظار خریداران شاسی ­بلندها، راحتی، فضای جادار کابین و عملکردی چالاک است، رنو کولئوس هم توانسته به خوبی این نیازها را برآورده کند. کولئوس تازه ترکیبی از شاسی­ بلند تنومند با ویژگی­ ها و امکانات سدانی رده بالا مانند تلیسمان است. کولئوس به عنوان یکی از بهترین محصولات رنو در عصر تازه، با لوگویی بزرگتر از قبل، کاپوت کشیده و استفاده از تزئینات کرومی در جای­جای بدنه سعی در ارتقا جایگاه خود در میان رقبا دارد. همچنین شاهد خطوط کشیده و برجسته در آن هستیم، در عقب هم نحوه نصب چراغ­ ها، آن را عریض ­تر جلوه می­دهد. البته از معینه­ های کلاسیک خودروهای شاسی­ بلند هم بهره ­مند است مانند: رینگ­ های بزرگ، سقف با ساختار آلومینیومی، ساختار محافظ ­گونه درها.

کابین و امکانات رنو کولئوس

با فاصله محوری 2710 و طول 4670 میلی متری، در دسته خودروهای طویل سگمنت خود قرار می گیرد، که این امکان را به کولئوس می دهد، تا فضای جادار کابینش را به رخ بکشد. فضای کابین رنو کولئوس ماهرانه معینه ­های یک شاسی ­بلند تنومند و کیفیت مورد انتظار از سدانی خانوادگی را مخلوط می­کند. کنسول مرکزی بزرگ آن تاکیدی بر راحتی فوق­العاده­ ای است، که سرنشینان تجربه خواهند کرد.

در داخل کابین به کمک خطوطی که هماهنگی کامل با زبان طراحی خارجی دارند، فضایی راحت و زیبا خلق شده است. جایگاه­ ها هم با ابعاد و طراحی مناسبشان به خوبی سرنشین را مهار می­کنند. برای افزایش راحتی از فوم ­هایی با درجه تراکم متغیر در آن­ها استفاده شده است. طراحی کابین بگونه ای است که دید خوبی در هنگام رانندگی خواهید داشت. علاوه براین فضای بار با ساختار مدولار و ظرفیتی معادل با 624 لیتر در اختیار دارید که با کمک طبقه هوشمند قابل جابه ­جایی و قابلیت خم کردن جایگاه­ های ردیف عقب، بیشتر هم می­شود. همچنین در داخل کابین فضاهای کاربردی جهت ذخیره اجسام به ظرفیت 35 لیتر وجود دارد.

معینات فنی رنو کولئوس

از نظر عملکرد، رنو کولئوس به لطف فاصله 213 میلی­متری از کف زمین و زاویه ورود و خروج 19 و 26 درجه، توانایی رفتن به هر نقطه ­ای را دارد. البته استفاده از سیستم چهارچرخ محرک تازه 4x4i این ویژگی را به بالاترین سطح رسانده است. کولئوس به لطف این تکنولوژی به بهترین شکل توانایی­ های حرکتی خود را به رخ رقیبان کشانده است. به لطف سوئیچی که در کنسول قرار گرفته است استفاده از سیستم چهارچرخ محرک بسیار آسان است. به کمک این سوئیچ انتخاب حالت رانندگی بین دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل امکان­ پذیر است. در صورتی که 4WD را انتخاب کنید گشتاور لازم به­ طور اتوماتیک بین چرخ­ های جلو و عقب تقسیم می­شود. همچنین در سرعت های پایین و زمانی که چسبندگی کمی دارید، امکان انتخاب سیستم انتقال قدرت به تمام چرخ ­ها موسوم به 4WDLOCK وجود دارد. علاوه ­براین سیستم تازه، با خنثی کردن بیش و کم­فرمانی ایمنی و پایداری مضاعفی را به همراه می­ آورد.

برای انتقال قدرت هم جعبه­ دنده CVT X-Tronic قابل انتخاب است. که با ارتقای تکنولوژی آن نسبت به نسل قبل، معینات عملکردی و اقتصادی بهتری را ارائه می دهد. این جعبه دنده را پیشرانه 2.5 لیتری به قدرت 170 اسب بخار همراهی می کند.

پس از تجربه رانندگی با کولئوس به این نتیجه می رسید، که رقبای آسیایی با حریفی قدر روبرو هستند. توجه رنو به خواسته­ های مشتریان در اقصی نقاط جهان، کولئوس را به سطحی قابل قبول و فراتر از نسل گذشته رسانده و به یکی از گزینه های اصلی برای خرید خودرو بدل کرده است.

اگر این مطلب برایتان مجذوب کننده بود می توانید به سایت باما مراجعه کنید و از بخش اخبار روز خودرو به روزترین مطالب این حوزه را مطالعه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بررسی شرایط رنو کولئوس در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی شرایط رنو کولئوس در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید