150 طرح کلان ملی فناوری با یاری دانش بنیان ها تجاری سازی شد

به گزارش وبلاگ گل یخ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح های کلان ملی فناوری بخش مهمی از فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می شوند. این طرح ها از ویژگی های بارزی مانند اثربخشی ملی، منطقه ای و بین المللی، ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین المللی بخش خصوصی برای انجام طرح های راهبردی و اقتدار آفرین، تجاری سازی تحقیقات کاربردی با سطوح فناوری بالا و کارآفرینی فناورانه برخوردارند.

150 طرح کلان ملی فناوری با یاری دانش بنیان ها تجاری سازی شد

اجرای این طرح ها نیازمند مشارکت گسترده بازیگران مختلف است که به نیازهای اساسی و راهبردی کشور پاسخ می گوید. حمایت از این طرح ها، با توجه به آثار آن ها در فراوری، خودکفایی و اشتغال زایی یکی از ابزارهای مهم در تحقق اقتصاد دانش بنیان به شمار می رود.

در سه سال گذشته 150 طرح کلان ملی با یاری دانش بنیان ها انجام و تجاری سازی شده است، در این سه سال 800 میلیارد تومان قرارداد فناورانه با شرکت های دانش بنیان منعقد و پرداخت شده است.

در حال حاضر طرح های کلان ملی فناوری در حوزه های سلامت، کشاورزی و صنایع غذایی، حمل ونقل پیشرفته، صنایع راهبردی، انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، مواد، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، دیجیتال و هوشمند سازی، دانش های بنیادی و فناوری های سبز انجام می گردد که در هرکدام از حوزه ها چندین طرح کلان ملی فناوری با موفقیت اجرا شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مهم ترین اولویت طرح های کلان ملی فناوری را محیط زیست خطاب نموده و عنوان می نماید: نقش شرکت های دانش بنیان و خلاق در توسعه فناوری های سازگار با محیط زیست، اثرگذاری خود را به اثبات رسانده است و خوشبختانه، بخش عمده ای از طرح های کلان ملی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در حوزه محیط زیست تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "150 طرح کلان ملی فناوری با یاری دانش بنیان ها تجاری سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "150 طرح کلان ملی فناوری با یاری دانش بنیان ها تجاری سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید