همکاری مایکروسافت و گوگل برای اپ های جدید

به گزارش وبلاگ گل یخ، مایکروسافت در حال همکاری با گوگل برای اطمینان از تعامل میان ابزارهای این دو شرکت و یاری به توسعه دهندگان برای افزودن وب اپلیکیشن های پیش رونده یا PWA به پلی استور است.

همکاری مایکروسافت و گوگل برای اپ های جدید

وب اپلیکیشن پیش رونده یا Progressive Web App یک نرم افزار تحت وب است که یک وبسایت را در قالب یک اپلیکیشن در تلفن های هوشمند یا تبلت ها به نمایش می گذارد. در واقع نرم افزار های پیش رونده کوشش می نمایند تا کاربرد یک نرم افزار بومی را ارائه دهند با این تفاوت که در قالب یک مرورگر یک وب سایت را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش Thurrot، مایکروسافت درباره این همکاری اعلام نموده:

خوشحالیم همکاری جدید میان مایکروسافت و گوگل که به نفع جامعه توسعه دهندگان وب است را اعلام کنیم. ابزارهای PWABuilder و Bubblewrap هم اکنون با یکدیگر کار می نمایند تا به توسعه دهندگان برای افزودن وب اپلیکیشن های پیش رونده به پلی استور یاری نمایند.

PWABuilder یکی از ابزارهای مایکروسافت است که امکان فراوری PWA از وب سایت های موجود و انتشار آن ها در فروشگاه های اپلیکیشن را فراهم می نماید. Bubblewrap ابزار و کتابخانه گوگل بوده که برای فراوری و مجوز پکیج های پلی استور از PWA مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از ماه ها همکاری، دو شرکت در ادغام ابزارها به موفقیت بزرگی دست پیدا نموده اند. به گفته مایکروسافت، PWABuilder از Bubblewrap استفاده می نماید که به توسعه دهندگان امکان می دهد که PWA با پشتیبانی از استاندارد جدید شورتکات های وب را در پلی استور منتشر نمایند.

ابزار مایکروسافت از طیف وسیعی از گزینه های فعالیت وب قابل اعتماد پشتیبانی می نماید که نتیجه آن عملکرد بهتر PWA در سیستم عامل اندروید خواهد بود. توسعه دهندگان هم می توانند نوار شرایط و نوار ناوبری در PWA را با استفاده از PWABuilder شخصی سازی نمایند. علاوه بر این امکان تغییر نام لانچر، کلیدهای ورود، پشتیبانی از پوش نوتیفیکیشن عمیق تر، پکیج آیدی و ویژگی های دیگر وجود دارد.

مایکروسافت اعلام نموده:

گوگل و مایکروسافت در حال همکاری با یکدیگر برای تبدیل وب به یک پلتفرم اپ کاربردی تر هستند. ما همچنین در پروژه Fugu با گوگل همکاری می کنیم تا ویژگی های جدید پلتفرم وب را به سوی استانداردسازی ببریم تا همه از آن سود ببرند.

انتظار می رود این همکاری با استقبال مناسبی از سوی توسعه دهندگان روبه رو گردد و در آینده شاهد PWAهای زیادی در پلی استور باشیم.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "همکاری مایکروسافت و گوگل برای اپ های جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری مایکروسافت و گوگل برای اپ های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید