نگین فیروزه اصل نیشابور

به گزارش وبلاگ گل یخ، نگین فیروزه نیشابور را می شناسید؟ فیروزه نیشابور از بهترین نوع و گران ترین سنگ فیروزه می باشد و محبوبیت بیشتری نسبت به فیروزه کرمان و فیروزه دامغان دارد، نگین فیروزه اصل شادی و نشاط را به ارمغان می آورد. جزو بهترین هدایا برای عزیزانمان می باشد که هم بسیار چشمگیر است و هم نشانی از ثروت و خاک ایران عزیزمان است. سنگ فیروزه نیشابور از معدن تا نگین روی آویز، دستبند، انگشتر مردانه و زنانه مراحلی را طی می نماید. رنگ آبی، نشانه اصالت و اشرافی بودن است که در تمام جهان این سنگ شناخته شده و معروف است.

نگین فیروزه اصل نیشابور

فیروزه یکی از سنگ های معدنی بسیار با کیفیت می باشد، بسیار زیبا و خوشرنگ است. نگین فیروزه در ساخت گردنبند، انگشتر و دستبند و… به کار می رود، روی این نگین حکاکی انجام می دهند، نگین فیروزه اصل از خواص بسیار زیادی برخوردار می باشد، برای درمان گلودرد، تقویت تارهای صوتی و درمان بیماری های تنفسی و ریوی موثر است. نگین فیروزه، سنگ دوستی، آرامش و صلح است و شما را در برابر انرژی های منفی محافظت می نماید، این سنگ برای آسان شدن کارها و رونق کسب وکار بسیار تاثیرگذار است.

فیروزه نیشابور

نام فیروزه ما ایرانی ها را به یاد معدن فیروزه نیشابور می اندازد، قدیمی ترین تراش از فیروزه معدن نیشابور مجسمه ای به شکل یک گوساله می باشد که حدود 7 هزار سال قدمت دارد و در حال حاضر در موزه ایران باستان نگهداری می گردد. فیروزه در غیر از ایران در کشورهای دیگری همچون مصر، آمریکا و چین نیز یافت می گردد، به شهادت گوهرشناسان دور و نزدیک، سنگ فیروزه نیشابور بر روی زمین مقام اول را دارد و همیشه زینت بخش گنجینه های گران بهای ثروتمندان جهان و خزاین ممالک بوده و توجه جهانیان را به خود جلب نموده است. نگین فیروزه یکی از خاص ترین سنگ های زینتی در جهان می باشد، سنگ فیروزه و نگین فیروزه در جهان هواداران بسیاری دارد و سنگ فیروزه ایران یکی از بهترین سنگ ها می باشد. فیروزه یکی از اسامی ایرانی می باشد به معنی نصر و پیروزی است که برای دختران و زنان استفاده می گردد، از این نام نیز در کشور ترکیه نیز بسیار استفاده می گردد.

فیروزه ایرانی نیز ممکن است فیروزه نیشابور نامیده گردد که بعد از مکانی که در آن شناسایی شده نام گذاری می گردد. بسیاری از معادن نزدیک شهر نیشابور قرار گرفته اند. نام نیشابور را از نام شابور اول، پادشاه دوم امپراطوری ساسانی گرفته شده است که ترکیبی از کلمات فارسی پسر و پادشاه است که به معنای واقعی کلمه به پسرِ پادشاه ترجمه می گردد.

برای ایرانیان باستان، فیروزه یک سنگ ارزشمند قلمداد می شد و رنگ آبی پر رنگ آن مفهوم بهشت بر روی زمین را بازتاب می دهد. گنبد مکان های ایرانیان باستان از فیروزه، پوشیده شده است تا این اعتقاد را منعکس کند.

انواع نگین فیروزه نیشابور

نگین فیروزه نیشابوری می تواند در گونه های مختلفی دیده گردد، که شامل:

1. فیروزه نیشابور طبیعی

هیچ تغییری به خصوصی در این گونه سنگ ها انجام نشده است. این سنگ ها قبل از اینکه به شکل یک جواهر در بیایند، برش داده می شوند به یک شکلی درآمده و در آخر آن را جلا می دهند. فیروزه نیشابور طبیعی هنگامی که در معرض روغن ها، نور، مواد شوینده و عرق بدن قرار گیرند، تغییر رنگ می دهند.

فیروزه نیشابور طبیعی گران ترین نوع فیروزه نیشابوری به حساب می آید.

2. فیروزه نیشابور مقاوم سازی شده (احیا شده)

مواد معدنی و طبیعی برای سخت تر شدن سنگ با استفاده از اپوکسی (نوعی چسب) یا آکریلیک برای پر کردن منافذ سنگ ها به کار می فرایند. این فرآیند از رنگ سنگ محافظت می نماید و تضمین می نماید که در طول زمان تغییر نخواهد کرد.

در حالی که این نوع فیروزه که ظاهری عالی برای استفاده در انواع جواهرات دارد، قیمت کمتری از فیروزه طبیعی و بدون مقاوم سازی شده دارد.

3. فیروزه نیشابوری بازسازی شده

این نوع فیروزه ها از فیروزه گچی ساخته شده اند که از گرد و خاک زمین با رنگ و اپوکسی ترکیب شده و سپس به یک فرم جامد تبدیل می گردد.

سپس این سنگ ها برش داده می شوند و در درون جواهرات قرار می گیرد. این نوع از فیروزه.ها به فیروزه طبیعی شباهت دارد اما قیمت آن خیلی از فیروزه نیشابور طبیعی پایین تر است.

4. فیروزه تقلبی

این نوع از فیروزه ها از نوعی مواد توسط کارخانه ساخته شده اند و جواهر سنگی دارا نمی باشند به این معنی که فقط تقلیدی از شکل یک فیروزه است. این فیروزه ها به عنوان جواهرات بدلی طبقه بندی شده اند و باید مطابق آن قیمت گذاری گردد.

رنگ نگین فیرزه

رنگ نگین فیروزه اصل بسته به مقدار مس موجود در سنگ (ایجادکننده رنگ آبی)، کروم یا وانادیوم (ایجادکننده رنگ سبز) و آهن (ایجادکننده رنگ زرد)، در دامنه ای از آبی کم رنگ تا آبی مایل به سبز و همچنین تا سبز مایل به زرد قرار می گیرد.

قیمت، خرید نگین فیروزه

با خرید نگین فیروزه، هم به سلامت خود یاری کنیم و هم به حفظ فرهنگ و اصالت ایرانی ببالیم. این سنگ در ابعاد و اشکال مختلف دارای قیمت های متفاوت می باشد، هنگام خرید این نوع سنگ به اصل بودن آن دقت کافی داشته باشید و سعی کنید از مراکز معتبر سنگ فیروزه را تهیه کنید. انگشتر زنانه و انگشتر مردانه فیروزه یکی دیگر از نمادهای این سنگ زیبا می باشد که در طرح و اندازه های گوناگون طراحی و ساخته می گردد، یکی از بهترین سوغاتی هایی که می توانیم برای عزیزانمان به ارمغان بیاوریم همین انگشتر فیروزه است. سنگ های فیروزه درجات گوناگون دارند که قیمت آن بنا به درجه یک بودن یا درجات دیگر مشخص می گردد و به خاطر زیبایی که دارد، در بازار به عنوان سنگ قیمتی فروخته می گردد.

نکاتی که در زمان خرید نگین فیروزه نیشابوری به صورت اینترنتی باید توجه کنیم؟

سایت های زیادی هستند که اقدام به فروش اینترنتی نگین فیروزه نیشابوری می کنند. پس خرید نگین اصل فیروزه از یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد و معتبر بسیار اهمیت دارد.

بهتر است به هنگام خرید، تنها به ارزانی نگین فیروزه نیشابور توجه نکنید و جزئیاتی مانند کیفیت و ظاهر نگین فیروزه را هم مد نظر داشته باشید. برای خرید نگین انگشتر فیروزه به صورت آنلاین، بهتر است به سایت های شناخته شده و مطمئن مراجعه فرمایید.

سایت زرسی که نماد اعتماد الکترونیکی دارد، می تواند یک مرجع مطمئن برای خرید نگین فیروزه نیشابوری مورد نظر شما باشد.

نکاتی که بعد از خرید فیروزه نیشابوری باید به خاطر داشته باشیم

نگهداری از سنگ فیروزه نیشابوری

نگهداری از سنگ فیروزه نیشابور در صورت استفاده از آن امری لازم و اجتناب ناپذیر است. تمیز کردن و نگهداری از نگین فیروزه روی آویز، دستبند و انگشتر مردانه فیروزه یا دیگر جواهرات کار زیاد دشواری نیست. کسانی که از جواهرات دارای نگین فیروزه استفاده می کنند به خوبی می دانند که نگین فیروزه بسیار حساس است و چنانچه بر اساس بعضی از بی دقتی ها دچار آسیب گردد، کلیه خواص درمانی و معنوی خود را از دست خواهد داد. از این رو کوشش می کنند اولاً با آشنایی با روش های نگهداری از سنگ فیروزه تا حد امکان از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنند و دوماً با شناخت روش هایی که منجر به پاک سازی و تمیز شدن سنگ فیروزه می گردد از آن با نهایت دقت مراقبت نموده و آن را از آسیب های احتمالی که ممکن است سلامتی اش را به خطر بیاندازد، دور کنند. چرا که سنگ فیروزه زنده است و اگر با نهایت دقت از آن مراقبت نگردد کلیه خواص و کیفیت خود را از دست خواهد داد و به سنگ فیروزه مرده تبدیل خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

به "نگین فیروزه اصل نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگین فیروزه اصل نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید