معبد وات رونگ خون

به گزارش وبلاگ گل یخ، معبد وات رونگ خون

معبد وات رونگ خون(Wat Rong Khun) که با نام معبد سفید نیز شناخته می گردد، یکی از شناخته شده ترین معبدهای تایلند است. این معبد که خارج از شهر چیانگ رایِ تایلند واقع شده است، گردشگران بسیاری را چه از سراسر جهان و چه از خود تایلند به سمت خود جذب می نماید. به همین علت معبد سفید یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری چیانگ رای است.

معبد وات رونگ خون

وات رونگ خون معبدی منحصر به فرد

وات رونگ خون معبدی منحصر به فرد است که به رنگ کاملا سفید ساخته شده و تکه های شیشه در گچ این ساختمان به کار رفته است. این قطعات شیشه در نور خورشید تلألویی زیبا دارند. رنگ سفیدِ معبد وات رونگ خون دلالت بر پاکی و خلوص بودا دارد. در حالیکه درخشش شیشه های به کار رفته در این معبد نمادی از فرزانگی و خرد اوست.

معبد وات رونگ خون به وسیله چالرمچایی کوزیتپیات، هنرمند مشهور تایلندی ساخته شده است. ساخت این معبد هنوز به اتمام نرسیده است، و قرار است 9 ساختمان دیگر به این مجموعه اضافه گردد. بخشی از این ساختمان ها، به سالن ثبت آثار بودا، بخشی به سالن تفکر و عبادت، بخشی برای زندگی راهبان و بخشی نیز به عنوان گالری هنری اختصاص داده خواهد شد.

در تاریخ 5 می 2014، زمین لرزه ای به چانگ رای صدمه زد. با وجودیکه معبد سفید به شدت تخریب شد، چالرمچایی کوزیتپیات تصمیم گرفت تا این بنای زیبا را بازسازی کند و این معبد را بیشتر توسعه دهد.

تاریخچه وات رونگ خون

مقارن با اواخر قرن بیستم، بنای اصلی وات رونگ خون در شرایط بسیار بدی قرار داشت. بازسازی بر روی معبد شروع شد، اما به علت کمبود بودجه متوقف شد.

چالرمچایی کوزیتپیات، هنرمندی که در چانگ رای متولد شده بود، تصمیم گرفت تا ساخت مجدد معبد را با بودجه خودش شروع کند. چالرمچایی کوزیتپیات این بنا را به قصد مرکز آموزش و عبادت برای افرادی که در پی تعالیم بودایی بودند، ساخت.

ساختار معبد و نمادهایش

هر جزئی از معبد و ساختارش پلی به چرخه تولد دوباره و دروازه بهشت است و هر یک در بر دارنده معنایی است که بازدیدکنندگان را به آموزه های بودا تشویق می نماید و راهی برای رهایی از وسوسه های دنیوی و حرص و آز و به جای آن تمرکز بر روی فکر است.

چطور به وات رونگ خون برویم

وات رونگ خون در 15 کیلومتری جنوب غربی شهر چیانگ رای واقع شده است. راحت ترین راه برای رفتن به این معبد استفاده از تاکسی های خصوصی مجهز به دستگاه تهویه هوا می باشد. مسیر معبد تا شهر و بالعکس با تاکسی 20 دقیقه طول می کشد و کرایه تاکسی بین 250 تا 300 بات است. بیشتر هتل های چیانگ رای جای خالی برای رزرو دارند. برای رزرو هتل در چیانگ رای اینجا را کلیک کنید.

رفتن به معبد سفید با وسایل نقلیه عمومی نسبتا آسان است. محل حرکت اتوبوس ها از ایستگاه اتوبوس قدیمی در نزدیکی بازار شبانه واقع در مرکز شهر چیانگ رای است. این سفر 30 دقیقه طول می کشد. کرایه آن 20 بات است.

هزینه ورود و ساعات کار معبد وات رونگ خون

معبد سفید اغلب مورد بازدید گردشگران خارجی و تایلندی قرار می گیرد. و این بازدیدها معمولا در آخر هفته و تعطیلات رسمی صورت می گیرد. این معبد بین ساعات 8 صبح تا 6 بعد از ظهر پذیرای گردشگران می باشد.

هزینه ورود برای هر نفر 50 بات است. یاری های مالی برای ساخت و نگهداری معبد هم پذیرفته می گردد.

برای این معبد باید لباس پوشیده بر تن داشته باشید. قبل از ورود به معبد باید کفش های خود را از پای در بیاورید.گالری ای در معبد وجود دارد که آثار هنری چالرمچایی کوزیتپیات را به فروش می رساند. گالری، ساعتِ 17:30 بسته می گردد. سوغاتی و قهوه و اسنک در این معبد در دسترس است.

گفتنی است گردشگران اجازه عکسبرداری از داخل معبد را ندارند.

برترین نرخ بلیط هواپیما به مقصد چیانگ رای

منبع: فلای تودی

به "معبد وات رونگ خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد وات رونگ خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید