نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شیوع کرونای جدید در انگلیس

به گزارش وبلاگ گل یخ، در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و نگرانی سایر کشورهای اروپایی، سازمان جهانی بهداشت نیز روز یکشنبه در توئیتی بیان نمود که با مقامات و نهادهای ذیربط انگلیس در خصوص شیوع این ویروس جدید در تماس است.

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شیوع کرونای جدید در انگلیس

در توئیت سازمان جهانی بهداشت آمده است این سازمان به محض دست یافتن به جزئیات و اطلاعات تازه درباره این ویروس، آن را با سایر کشورها در میان خواهد گذاشت.

شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس در روزهای اخیر، علاوه بر نگرانی دولت و مردم این کشور که آسیب ها و تلفات فراوانی را از شیوع کووید-19 متحمل شده است، باعث نگرانی کشورهای همسایه انگلیس و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا شده است.

هلند و بلژیک امروز بیان نمودند که پروازهای خود از مبدا انگلیس را لغو کرده اند. بلژیک ورود قطارها از مبدا انگلیس را هم ممنوع کرده است .

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بیان نمود که اطلاعات اولیه نشان می دهد که پخش این ویروس در لندن و جنوب شرقی انگلیس تا 70 درصد انتقال پذیرتر است.

به گزارش بی بی سی، اگرچه هنوز درباره گونه جدید ویروس کرونا عدم قطعیت قابل توجهی وجود دارد، اما بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا گفت که شدت سرایت این گونه ممکن است تا 70 درصد بیشتر از نسخه قدیمی باشد.

اما مقامات می گویند دلایل و شواهد محکمی در دست نیست که نشان دهد گونه جدید ویروس کرونا به افزایش مرگ و میر می انجامد یا واکسن های فعلی بر آن کارگر نیست.

پروفسور کریس ویتی، بالاترین مقام مسئول دولتی بهداشت و درمان در انگلستان می گوید من فکر می کنم این موضوع شرایط را به مراتب بدتر خواهد کرد اما خوش بینی هایی هم هست، مخصوصا اگر واکسن مورد استفاده قرار گیرد، البته با این فرض که بر این ویروس کارساز باشد که در حال حاضر چنین به نظر می رسد.

شش روز پیش مت هنکوک وزیر بهداشت بریتانیا به نمایندگان مجلس این کشور گفت گونه جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده که ممکن است سرعت شیوع بیشتری داشته باشد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شیوع کرونای جدید در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شیوع کرونای جدید در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید