مدارس تحت پوشش خدمات مشاوره ای افزایش می یابند

به گزارش وبلاگ گل یخ، تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت های این معاونت برای جبران آسیب های اجتماعی و سلامت روان دانش آموزان به ویژه در دوران کرونا شرح داد.

مدارس تحت پوشش خدمات مشاوره ای افزایش می یابند

اصغر باقرزاده در گفت وگو با پانا درباره اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی برای جبران آسیب های اجتماعی و سلامت روان دانش آموزان ناشی از کرونا؛ اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش سال هاست علاوه بر فعالیت در حوزه های فرهنگی و تربیتی، خود را موظف و مکلف دانسته به پیشگیری از آسیب های اجتماعی توجه کند.

وی با بیان اینکه براین اساس اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی تشکیل شده و طرح های کلانی در این اداره کل در حال اجراست اضافه کرد: اثرات این فعالیت ها به صورت کیفی و کمی قابل میزان گیری است و براساس آمارهای رسمی، تاثیری که فعالیت های این حوزه داشته قابل توجه، رصد و پایش است.

باقرزاده مطرح نمود: مبنای عمده فعالیت های این اداره کل براساس پیشگیری از آسیب است که این امر به وسیله غربالگری و تشخیص اینکه دانش آموزان در چه مراحلی از شرایط سلامت روانی و جسمی هستند، صورت می گیرد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در صورت مشاهده افزایش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان، با اقدامات حمایتی و با یاری گرفتن از مراکز مشاوره تخصصی از فرایند رشد آسیب ها جلوگیری و به درمان این امر یاری می نماید.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه نماد و سامانه 1570 (فوریت های مشاوره) گفت: مراکز مشاوره در سطح استان و منطقه ها کشور با حضور مشاوران آموزش و پرورش در حال رصد و حمایت از افرادی هستند که نیازهای مشاوره ای دارند.

باقرزاده بعلاوه اطلاع داد در ادامه سال و سال های آینده پوشش غربالگری، حمایت و اقدامات حمایتی و ترمیمی برای جبران آسیب های اجتماعی افزایش می یابد و تعداد مدارس بیشتری تحت حمایت خدمات مشاوره ای قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مدارس تحت پوشش خدمات مشاوره ای افزایش می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس تحت پوشش خدمات مشاوره ای افزایش می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید