ماجرای استفاده از بدن انسان برای تأمین انرژی دستگاه های 6G

به گزارش وبلاگ گل یخ، گروهی از محققان دانشگاه ماساچوست امهرست آمریکا دریافته اند که بدن انسان می تواند ابزار مفیدی برای گردآوری انرژی مازاد و استفاده از آن برای فناوری های آینده باشد. یکی از فناوری هایی که می تواند از این انرژی استفاده کند، نسل ششم ارتباطات همراه یا 6G خواهد بود.

ماجرای استفاده از بدن انسان برای تأمین انرژی دستگاه های 6G

محققان می گویند با یاری یک آنتن می توان انرژی مازادی را که روی بدن جمع می گردد، گردآوری و برای فناوری هایی مثل 6G استفاده کرد.

گروهی از محققان دانشگاه ماساچوست امهرست آمریکا دریافته اند که بدن انسان می تواند ابزار مفیدی برای گردآوری انرژی مازاد و استفاده از آن برای فناوری های آینده باشد. یکی از فناوری هایی که می تواند از این انرژی استفاده کند، نسل ششم ارتباطات همراه یا 6G خواهد بود.

با وجود اینکه دنیا هنوز به پوشش سراسری 5G نرسیده است، دانشمندان در پی توسعه 6G با سرعتی حداکثر 1000 برابر و تأخیری به مقدار یک دهم 5G هستند.

عصر اینترنت اشیا که قرار است با فراگیری 5G شروع گردد، با نسل ششم ارتباطات وارد فاز دیگری خواهد شد و انتظار می رود که حتی حسگر ها هم به اینترنت وصل شوند. اما استفاده از این فناوری به انرژی احتیاج دارد و محققان می خواهند به وسیله بدن انسان این انرژی را به دست بیاورند.

یکی از قابلیت های مهم در 6G امکان استفاده از ارتباط با نور مرئی (VLC) خواهد بود. VLC شبیه به نسخه بی سیم فیبر نوری است که برای انتقال اطلاعات از تابش های نور استفاده می نماید. محققان می گویند انرژی هدررفته از VLC را می توان با یک آنتن مقرون به صرفه قیمت از روی بدن انسان گردآوری کرد.

جی شیونگ، استاد دانشگاه ماساچوست امهرست و محقق ارشد این مطالعه می گوید: VLC بسیار ساده و مجذوب کننده است. در این فناوری به جای سیگنال های رادیویی از نور LED برای انتقال اطلاعات استفاده می گردد و، چون LED امروزه به همه جای خانه های ما راه پیدا نموده است، به راحتی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از انرژی نشتی VLC برای فناوری 6G

دانشمندان پیش تر نشان داده بودند که سیستم های VLC نشت انرژی بسیار زیادی دارند؛ چون LED در کانال های جانبی هم سیگنال فرکانس رادیویی یا امواج رادیویی منتشر می نماید. پس اگر بتوان این انرژی را از روی سطوح جمع آوری کرد، می توان از آن برای امور دیگر بهره گرفت.

محققان در ادامه با یاری یک سیم مسی، آنتنی طراحی کردند که قادر به گردآوری فرکانس های نشتی است. آن ها در آزمایش های خود دریافتند که توانایی این آنتن با توجه به جسمی که کنار آن قرار می گیرد، تغییر می نماید. در نهایت تعیین شد که ظرفیت جذب انرژی به وسیله این آنتن در کنار بدن انسان حتی از موبایل، آیپد و لپ تاپ بیشتر است.

دانشمندان مدل های مختلفی را برای طراحی این آنتن آزمایش کردند، اما در آخر به نظر می رسد که یک دستبند مسی بهتر از کمربند، حلقه یا گردن بند می تواند ضمن حفظ قابلیت پوشیدن، به گردآوری انرژی بپردازد. دانشمندان البته همچنان در پی جذب انرژی از تمامی سطوح خواهند بود.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "ماجرای استفاده از بدن انسان برای تأمین انرژی دستگاه های 6G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای استفاده از بدن انسان برای تأمین انرژی دستگاه های 6G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید