با انجام این عادت های سالم هرگز بیمار نمی شوید

به گزارش وبلاگ گل یخ، چند بار در سال مریض می شوید؟ بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند این طبیعی است که هر بار که فصل تغییر می کند یا پس از بازگشت از یک سفر طولانی به خانه، در رختخواب بمانند و سوپ بخورند اما در مورد آن دوست یا همکار که به نظر می رسد هرگز احساس مریضی در اثر تغییر آب و هوا نمی کنند چطور فکر می کنید؟ راز آنها چیست؟ افرادی که به ندرت بیمار می شوند ممکن است خوش شانس باشند یا سیستم ایمنی قوی ای داشته باشند، اما آنها همچنین عادت های سالم را در پیش می گیرند که همه می توانند از آنها استفاده کنند.

با انجام این عادت های سالم هرگز بیمار نمی شوید

دست هایتان را بشویید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، شستن مکرر و صحیح دست ها یکی از بهترین راه ها برای محافظت از خود در برابر بیماری است. زمان های کلیدی برای شستن دست ها عبارتند از: قبل، حین و بعد از تهیه غذا. قبل از خوردن غذا؛ پس از استفاده از توالت؛ پس از گرفتن بینی، سرفه یا عطسه؛ و بعد از دست زدن به زباله.

وسایل روزمره را تمیز نگه دارید

افراد سالم می دانند که نه تنها باید دست های خود را بشویند، بلکه بهتر است وسایل و سطوحی را که اغلب در طول روز لمس می کنند، تمیز و ضدعفونی کنند. دستگیره های در، کلیدهای چراغ، سوئیچ ماشین و تلفن ها حاوی تعداد زیادی باکتری پنهان هستند. کارت های اعتباری و فرمان شما نیز چیزهایی هستند که هرگز فکر نمی کردید تمیز کنید اما واقعا باید تمیز کنید.

وسایل شخصی را به اشتراک نگذارید

بر اساس داده های CDC، ویروس آنفولانزا می تواند تا 48 ساعت روی برخی سطوح زنده بماند. فراتر از استفاده از محصولات شوینده تایید شده CDC برای تمیز کردن منظم خانه، راهبرد دیگری پیشنهاد می کند که به شما کمک می کند تا به طور ناخواسته چیزی را از یک فرد در خانه خود نگیرید و آن این است که وسایل شخصی مانند حوله، ملافه، ظروف یا لیوان نوشیدنی را با کسی به اشتراک نگذارید.

از یک رطوبت دهنده استفاده کنید

رطوبت دهنده ها رطوبت تسکین دهنده ای را برای پوست خشک، مجرای بینی تحریک شده و گلو فراهم می کنند و ممکن است به کاهش علائم سرما خوردگی یا سایر بیماری های تنفسی کمک کنند. تحقیقات نشان می دهد که ویروس آنفولانزا در محیط های خشک نیز بیشتر رشد می کند. یک مطالعه منتشر شده از طریق مجله دیجیتال PLOS One نشان داد که نگه داشتن یک اتاق در رطوبت بالا می تواند به طور قابل توجهی عفونت ویروس آئروسل را کاهش دهد. فقط مطمئن شوید که می دانید چگونه رطوبت ساز و سایر قسمت های خانه خود را به درستی تمیز کنید.

واکسن آنفولانزا بزنید

با توجه به گفته های CDC، بهترین راه برای محافظت در برابر آنفولانزا، واکسیناسیون هر ساله است. همه افراد 6 ماهه و بالاتر باید هر سال واکسن آنفولانزا دریافت کنند، به خصوص افرادی که در معرض خطر عوارض جدی هستند.

معاینات منظم انجام دهید

معاینات منظم از طریق پزشک شما نه تنها می تواند مسائل سلامتی در اوایل بروزشان را برطرف کند و مسائل را قبل از شروع آنها تشخیص دهد، بلکه می تواند به شما کمک کند تا در سفر سلامتی خود احساس آگاهی و قدرت بیشتری داشته باشید. داشتن یک رابطه باز و صادقانه با یک متخصص سلامت به شما کمک می کند تا در مورد عادت های سالم که به طور کلی منجر به بیماری کمتری می شود، بهتر عمل کنید.

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بخورید

شما نباید سعی کنید یک شبه دفاع بدن خود را تقویت کنید. ترکیب غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی مانند سیر، موز و کلم بروکلی، می تواند سیستم ایمنی بدن شما را در تمام طول سال تقویت کند. خوردن یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می تواند یکی از عادت های سالم باشد که به بدن شما در مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

ویتامین D کافی دریافت کنید

در حالی که ویتامین C ممکن است مشهور به تقویت کننده عملکرد ایمنی باشد، ویتامین های دیگری نیز برای عملکرد مناسب ایمنی ضروری هستند. ویتامین D به ویژه نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی دارد و کمبود آن با افزایش حساسیت به عفونت، از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا مرتبط است. ویتامین D به طور طبیعی در چند غذا وجود دارد که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

طعم رنگین کمان را بچشید

اگر با تغییر رژیم غذایی خود برای تقویت سیستم ایمنی خود می ترسید، یک استراتژی آسان این است که سعی کنید غذاهایی را در تمام رنگ های رنگین کمان بخورید. به گفته UCLA Health، هر چه بشقاب شما رنگارنگ تر باشد، تنوع بیشتری از مواد مغذی لازم را دریافت می کنید. به ویژه، سعی کنید محصولات تازه را در رنگ های آبی، سبز، نارنجی و قرمز ترکیب کنید.

چای بنوشید

در حالی که قهوه و چای هر دو فواید سلامتی خود را دارند و از جمله عادت های سالم هستند که باید هر روز مصرف کنید، به ویژه چای می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. مثلا، فلاونوئیدهای موجود در چای سیاه با التهاب مبارزه می کنند و از عملکرد سالم ایمنی حمایت می کنند، در حالی که چای سبز سیستم ایمنی را تقویت می کند زیرا از آن در برابر اکسیدان ها و رادیکال ها محافظت می کند.

نفس های عمیق بکشید

استرس می تواند اثرات ترسناک زیادی روی بدن داشته باشد که ممکن است متوجه آن نباشید. استرس هورمون هایی مانند کورتیزول را ترشح می کند که عملکرد گلبول های سفید و التهاب را سرکوب می کند که در واقع برای فعال کردن سلول های ایمنی لازم است. بنابراین کنترل سطح استرس برای سالم ماندن حیاتی است. یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس و بهبود سیستم ایمنی از طریق یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق و تمرین های مشابه است. مطالعات متعدد در دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین نشان داد افرادی که مدیتیشن آگاهانه انجام می دهند، مقدار کمتری از سرما خوردگی، آنفولانزا و بیماری های مشابه آنفولانزا را تجربه می کنند و اگر مریض می شدند، بیماریشان کوتاه تر و شدت کمتری داشت.

ترک سیگار

به طور قطع یکی از عادت های سالم ترک سیگار است. به گفته CDC، سیگار کشیدن عادتی است که نه تنها می تواند منجر به سرطان شود، بلکه تقریباً به تمام اعضای بدن آسیب می رساند، باعث بسکمک از بیماری ها می شود و به طور کلی سلامت افراد سیگاری را کاهش می دهد. یکی از بسکمک از اثرات منفی آن بر روی بدن، کاهش عملکرد سیستم ایمنی است. ترک سیگار می تواند به شما کمک کند جوان بمانید و سالم بمانید.

نوشیدن مقدار زیادی آب

هیدراته ماندن کلید حفظ یک سیستم ایمنی سالم است. چه مقدار آب باید در روز بنوشید؟ یک قانون خوب این است که نصف وزن بدن خود را بر حسب اونس آب بنوشید. اگر مطمئن نیستید که به مقدار کافی دریافت می کنید، مراقب علائم کم آبی بدنتان باشید.

به طور منظم غذا بخورید

روزه داری متناوب ممکن است یک رژیم غذایی مرسوم باشد، اما حفظ یک الگوی غذایی سالم منظم، از یک سیستم ایمنی سالم و متعادل حمایت می کند. خوردن بر اساس برنامه منظم سوخت مورد نیاز بدن را برای عملکرد صحیح و دفع بیماری تامین می کند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن حداقل سه بار در روز می تواند شما را سیر نگه دارد و گرسنگی را کاهش دهد، در حالی که خوردن کمتر از سه بار در روز شما را در معرض خطر پرخوری و انتخاب غذاهای کمتر سالم قرار می دهد.

ناخن های خود را نجوید (یا به صورت خود دست نزنید)

دست ها در طول روز سطوح مختلفی را لمس می کنند. آنها همچنین به دهان و چشم و حتی بینی ما راه پیدا کنند. میکروب ها به راحتی می توانند از این طریق وارد بدن شوند. افرادی که به ندرت بیمار می شوند، می دانند یکی از عادت های سالم این است که دست های خود را دور نگه دارند. اگر لازم است صورت خود را لمس کنید، به خصوص چشم، بینی یا دهان، ابتدا دستان خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.

به مقدار کافی بخوابید

خواب را کم نکنید - یکی از مؤثرترین عادت های سالم برای پیشگیری از بیماری، بستن چشم ها به مقدار کافی است. اگر خواب کافی یا خواب باکیفیتی نداشته باشید، پس از قرار گرفتن در معرض ویروسی مانند سرماخوردگی، بیشتر دچار بیماری می شوید. همچنین اگر بیمار شوید، بر سرعت بهبودی شما تأثیر می گذارد.

مراقبت از خود را تمرین کنید

استرس مزمن بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر منفی می گذارد و پاسخ ایمنی شما به بیماری ها را سرکوب می کند. ممکن است نتوانید منابع استرس مانند محیط کاری پرفشار یا روابط با خانواده، دوستان یا همکاران را کنترل کنید اما می توانید راه هایی برای مدیریت استرس خود بیابید تا بدنتان بتواند سیستم ایمنی قوی خود را حفظ کند. عادات مراقبت از خود که از فکر و بدن ما مراقبت می کنند، مانند یادگیری یک سرگرمی نو، حمام آب گرم و یادداشت روزانه، راه های خوبی برای وقت گذاشتن برای خود برای افرادی است که هرگز این کار را نمی کنند.

وصل بمانید

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و گذراندن وقت با افراد دیگر در واقع برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است. تحقیقات تنهایی و انزوای اجتماعی را با پاسخ ایمنی ضعیف تر و کاهش پاسخ های ضد ویروسی مرتبط دانسته اند. روابط مهم خود را با دوستان و خانواده با برنامه ریزی زمان اجتماعی حفظ کنید، خواه یک شب برای تماشا فیلم داشته باشید یا یک استراحت آخر هفته.

بیرون بروید

ویتامین D به عنوان ویتامین آفتاب نیز شناخته می شود و یکی از بهترین راه هایی که انسان می تواند آن را دریافت کند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. بیرون رفتن دوز روزانه شما از این ویتامین را دریافت می کند، فعالیت بدنی را تشویق می کند، خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و به خواب بهتر کمک می کند. مطالعات همچنین طبیعت را با افزایش عملکرد ایمنی و تسریع بهبودی پس از جراحی یا بیماری مرتبط دانسته اند. در زمان ناهار خود یک پیاده روی سریع داشته باشید یا برای پیاده روی خوش منظره به یکی از پارک های ملی زیبا در نزدیکی خود بروید.

حرکت کنید

بسکمک از مردم می دانند که فعالیت بدنی برای مواردی مانند کاهش وزن و سلامت قلب مفید است اما یک برنامه ورزشی منظم می تواند عملی باشد که در تعداد روزهای بیماری که باید بگذرانید تفاوت ایجاد کند. ورزش منظم می تواند فعالیت دفاعی ایمنی و سلامت متابولیک را افزایش دهد و مطالعات نشان داده اند که داشتن یک سبک زندگی فعال از نظر بدنی باعث کاهش بروز بیماری های واگیر مانند عفونت های باکتریایی و ویروسی و همچنین بیماری های غیرواگیر مانند سرطان می شود. حتی یک قدم زدن ساده هم می تواند معجزه کند. در واقع، دلایل زیادی وجود دارد که چرا پیاده روی در بیرون می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

یک حیوان خانگی را به سرپرستی قبول کنید

اگر احساس می کنید چیزی فوق العاده آرامش بخش در داشتن یک موجود شیرین و پشمالو وجود دارد که با شما همراه باشد، این فقط در تصور شما نیست. داشتن حیوان خانگی، به خصوص سگ، با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و طول عمر بیشتر و همچنین کاهش استرس همراه است. داشتن حیوان خانگی نیز فرصت های شما را برای ورزش افزایش می دهد. کاهش استرس و ورزش هر دو از یک سیستم ایمنی سالم حمایت می کنند.

مصرف الکل را کاهش دهید

بر اساس گفته های CDC، با گذشت زمان، مصرف بیش از حد الکل سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و شانس بیمار شدن را افزایش می دهد. این شامل بیماری هایی مانند ذات الریه و برخی سرطان ها و همچنین سایر مسائل بهداشتی مانند بهبود ضعیف زخم، بروز بیشتر عوارض بعد از عمل و بهبودی آهسته تر و کامل تر از عفونت و ضربه فیزیکی است. دستورالعمل های غذایی ایالات متحده برای آمریکایی ها توصیه می کند که افراد خود را به مصرف میانه الکل محدود کنند که حداکثر یک نوشیدنی در روز برای زنان تا دو نوشیدنی در روز برای مردان است.

آشپزخانه را با دقت تمیز کنید

علاوه بر سرماخوردگی و آنفولانزا، راه های بسیار دیگری نیز برای بیمار شدن وجود دارد. مسمومیت غذایی ناشی از انواع باکتری هایی است که ممکن است در خانه شما، به خصوص در کثیف ترین اتاق خانه شما، یعنی آشپزخانه، کمین کنند. اگر غذای خود را درست نپزید و به طور مرتب سطوحی مانند میز و تخته برش را تمیز و ضدعفونی نکنید، باکتری هایی مانند سالمونلا و ای کلی می توانند شما و خانواده تان را بیمار کنند.

به تعطیلات بروید

شما واقعاً نیاز به تعطیلات دارید. اگر برای شرکتی کار می کنید که مرخصی با حقوق را ارائه می دهد، در واقع استفاده از آن زمان برای سلامتی شما مفید است. طبق گفته انجمن روانشناسی آمریکا، تعطیلات به شما زمان و فضا می دهد تا از استرس محل کار خود خلاص شوید و اثرات مثبتی را تجربه کنید که بهزیستی و عملکرد شغلی شما را نیز بهبود می بخشد.

روده سالم را حفظ کنید

افرادی که به ندرت بیمار می شوند می دانند که پروبیوتیک ها و غذاهایی که از سلامت روده حمایت می کنند به پاسخ های ایمنی مناسب بدن شما کمک می کنند. می توانید با مصرف روزانه مکمل های پروبیوتیک یا از غذاهایی مانند ماست، پروبیوتیک ها را دریافت کنید - فقط مطمئن شوید که از انواع بدون قند اضافه شده زیاد استفاده می کنید. در غیر این صورت ماست می تواند یکی از آن غذاهای سالم باشد که در واقع باید از آن اجتناب کنید.

منبع:

theactivetimes

منبع: هفت گنج

به "با انجام این عادت های سالم هرگز بیمار نمی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انجام این عادت های سالم هرگز بیمار نمی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید