فاطمی امین: ناکارآمدی های صنعت خودرو تا 2 سال آینده برطرف می گردد

به گزارش وبلاگ گل یخ، صنعت خودروسازی ایران از اوایل دهه 30 شمسی تا به امروز فراز و نشیب های زیادی را تجربه نموده است. صنعتی پر سر و صدا و پر حاشیه. از فراوری پیکان و سمند گرفته تا واردات روزافزون خودروهای خارج و در هایت خداحافظی با برترین شرکای تجاری در طول 60 سال تجربه صنعت خودروسازی ایران بوده است.

فاطمی امین: ناکارآمدی های صنعت خودرو تا 2 سال آینده برطرف می گردد

فاطمی امین، وزیر صمت اعلام نموده است: قول من برای برطرف ناکارآمدی های صنعت خودرو 2 ساله است و دوره 3 ساله ضروری است تا 9 برنامه معین شده در این صنعت عملیاتی گردد. اکنون 500 هزار دستگاه کمتر از احتیاج کشور،خودرو فراوری می گردد و دلیل آشفتگی بازار این است که عرضه و تقاضا با هم نمی خواند. سال آینده بیش از احتیاج داخلی، خودرو فراوری خواهد شد و دیگر فرعه کشی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: فاصله قیمت خودرو در بازار و کارخانه یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی ایجاد نموده است. برای 10 هزار خودرو 4 میلیون نفر ثبت نام نموده اند، درحالی که کل احتیاج به خودرو حدود 500 هزار نفر است. وزیر صمت گفت: خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده است و برای 10 هزار خودرو 4 میلیون نفر ثبت نام نموده اند، درحالیکه کل احتیاج به خودرو حدود 500 هزار نفر است و این بازار واقعی نیست و رانتی و سوداگرانه است.

به گفته فاطمی امین سال جاری 130 هزار دستگاه تا آخر سال خودرو عرضه خواهد شد و 130 هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش فروش می گردد و درمجموع فراوری خودرو 260 هزار دستگاه افزایش می یابد. برنامه راهبردی صنعت خودرو از سوی وزارت صمت به تازگی منتشر شد که در این برنامه برای اصلاح چالش های صنعت خودرو 9 پروژه اولویت دار برای اجرا تا خرداد 1401 تعریف شده است.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ گل یخ بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "فاطمی امین: ناکارآمدی های صنعت خودرو تا 2 سال آینده برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاطمی امین: ناکارآمدی های صنعت خودرو تا 2 سال آینده برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید