سانتافه ایرانی؛ 600 میلیون تومان!

به گزارش وبلاگ گل یخ، دو روز قبل وزیر صمت از خودروی تازه ایران خودرو رونمایی کرد؛ ریرا یک کراس اور که بعضی می گویند قرار است با سانتافه رقابت کند. اما قیمت ریرا چقدر است؟

سانتافه ایرانی؛ 600 میلیون تومان!

به گزارش تجارت نیوز، ریرا یک خودروی شاسی بلند است که بر اساس پلفترم IKP1 توسعه پیدا نموده است. مدیران ایران خودرو می گویند ریرا یک خودرو لوکس و مدرن است که با توجه به تجهیزات و استانداردهایی که دارد، قابلیت رقابت با بهترین خودروهای روز اروپا و اسیا را دارد.

ریرا یک خودروی شاسی بلند کوچک و جمع وجور است. تصاویر این خودرو نشان می دهد که جثه و ظاهر این خودرو شبیه پژو 2008، نیسان جوک و سیتروئن C3-XR است.

ریرا از چه زمان به بازار می آید؟

کراس اور ریرا به مرحله فراوری رسیده و قرار است به زودی روانه بازار کشور گردد. به گفته وزیر پیشین صمت اوایل سال 1402 می توان منتظر بود که این کراس اور فراوری گردد و به بازار بیاید.

قیمت ریرا چقدر است؟

هنوز قیمت این خودرو معین نیست. اما قبل از این مدیرعامل ایران خودرو گفته بود خودروی ریرا با قیمت حدود 600 میلیون تومان عرضه می گردد! اما با توجه به توضیحاتی که درباره این خودرو داده می گردد، بعید است قیمت این خودرو حتی در کارخانه 600 میلیون تومان باشد.

بعضی این خودرو را با پژو 2008 مقایسه می نمایند. پس با توجه به اینکه قیمت پژو 2008 حدود یک میلیارد است، بسیاری معتقدند قیمت ریرا هم کمتر از یک میلیارد نیست و بعضی قیمت آن را تا یک میلیارد و 300 هم تخمین زده اند.

البته عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت نیوز گفت: محتمل است این خودرو قیمتی بین 600 تا 700 میلیون تومان داشته باشد.

معینات فنی کراس اور ایرانی

راس اور تازه ایران خودرو، محصولی در سگمنت B یا کلاس خودروهای کوچک است. پس از همین حالا باید K125 را جایگزین ایرانی برای پژو 2008 فرانسوی بدانیم.

ایران خودرو هرچند از پلتفرم IKP1 خود برای کراس اور K125 استفاده نموده اما ظاهرا قرار نیست موتور تنفس طبیعی EC5 را روی آن نصب کند چراکه می گویند این خودروی تازه، فقط با موتور TC7 پلاس فراوری می گردد.

موتور TC7 پلاس نسخه بهبودیافته EF7 توربوشارژ است که استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد. این موتور برای اولین بار، روی دنا پلاس توربو اتومات نصب شده ولی ایران خودرو می خواهد از آن، برای سورن پلاس توربو و حتی نسخه های گران تر سدان K132 هم استفاده کند.

پس از اطمینان از وجود موتور TC7 پلاس در کراس اور K125 ایران خودرو، می توان با اطمینان گفت که گیربکس اتومات این کراس اور، همان گیربکس تازه DAE است که از پاییز 1399 ابتدا روی رانا پلاس نصب شده و سپس دنا پلاس 6 دنده، تارا اتوماتیک و سایر محصولات تازه ایران خودرو نیز قابل سفارش شده است.

منبع: فرارو

به "سانتافه ایرانی؛ 600 میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانتافه ایرانی؛ 600 میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید