صنعاء؛ نشست ریاض برای سازماندهی مجدد مزدوران بود

به گزارش وبلاگ گل یخ، شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که نشست ریاض هیچ ارتباطی به صلح در یمن ندارد، بلکه برای سازماندهی مجدد مزدوران است.

صنعاء؛ نشست ریاض برای سازماندهی مجدد مزدوران بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گل یخ، شورای عالی سیاسی یمن در جلسه امروز خود به ریاست مهدی المشاط، تحولات کنونی در عرصه داخلی یمن را با توجه به آتش بس در این کشور آنالیز کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از این شورا گزارش داد، این شورا بر لزوم پابیندی عربستان سعودی به برطرف محاصره، برطرف موانع ورود کشتی ها به بندر الحدیده و بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء تأکید کرد.

این نهاد یمنی ادامه داد: رسیدگی به مسائل بشرمحبت آمیز، دریچه ای به سوی حل سایر مسائل است و تأخیر در این مسئله، اعتماد به اعتبار عربستان درباره آتش بس را از بین می برد.

شورای عالی سیاسی یمن خاطر نشان کرد، تشکیل شورای موسوم ریاستی، نشانگر دروغ بودن مشروعیت ادعایی است که به وسیله مدعیان آن، سرنگون شد؛ مدعیانی که از آن به عنوان بهانه ای برای نابودی یمن استفاده کردند.

در بیانیه این شورا آمده است، مردم یمن برای اقدامات غیرقانونی از سوی طرفهای غیرقانونی در خارج از این کشور هیچ اهمیتی قائل نیستند؛ زیرا اقداماتی که در خارج از یمن انجام می گردد، هیچ ارتباطی به منافع و صلح در یمن ندارد، بلکه مربوط به مزدوران و سازماندهی مجدد آنان است.

این شورا بیان اینکه مردم یمن صاحبان مشروعیت واقعی هستند و این مشروعیت فقط به کسانی داده می گردد که از میهن، حاکمیت، آزادی و استقلال آن دفاع می نمایند، خاطر نشان کرد، آنچه در تغییر نقش مزدوران رخ داد، باید درس عبرتی برای بقیه مزدوران باشد؛ زیرا کشورهای متجاوز به هیچ گروهی، مشروعیت نمی دهند.

این نهاد با تأکید مجدد بر صلح عزتمندانه، در عین حال تصرح کرد، تا کنون هیچ نمود مشخصی از نیت واقعی برای صلح در یمن از سوی کشورهای متجاوز تحت حمایت آمریکا مشاهده نشده است.

این شورا با بیان اینکه مسائل انسان محبت آمیز، محک و شاخص اصلی برای تمایل ائتلاف متجاوز به آتش بس و گامهای اعتمادساز است، خاطر نشان کرد، سازمان ملل و ائتلاف متجاوز، مسئول جلوگیری از ورود کشتیهای حامل فرآورده های نفتی هستند.

این نهاد یمنی در خاتمه خواهان آزادی همه اسرا به خاطر ماه مبارک رمضان شد و تأکید کرد، این آزادی باید بر مبنای اصل کُل در برابر کُل باشد و طرف مقابل، مسئول نقض این اصل خواهد بود.

مذاکرات ریاض که به بهانه حل بحران یمن از چهارشنبه گذشته در عربستان سعودی شروع به کار نموده بود، شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه خاتمهی، به کار خود خاتمه داد. این نشست منجر به برکناری عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن شده بود (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس

به "صنعاء؛ نشست ریاض برای سازماندهی مجدد مزدوران بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء؛ نشست ریاض برای سازماندهی مجدد مزدوران بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید