صنعاء در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛ دنبال مصادره حقوق یمنی ها هستند

به گزارش وبلاگ گل یخ، عضو مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن استقبال شورای امنیت از تشکیل شورای ریاستی را کوشش برای مصادره حقوق یمنی ها خواند.

صنعاء در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛ دنبال مصادره حقوق یمنی ها هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گل یخ، شورای امنیت سازمان ملل در جلسه چهارشنبه (دیروز) از تشکیل این شورای ریاستی استقبال کرد و آن را گامی مهم برای تحقق ثبات خواند.

هفتم آوریل ریاض شاهد یک اتفاق ناگهانی بود. زمانی که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، علی محسن الاحمر معاون خود را پیش از صدور بیانیه ریاست جمهوری از سمت خود برکنار و بعد از آن، قدرت را به یک شورای ریاستی به ریاست رشاد العلیمی منتقل کرد. (جزئیات بیشتر).

بر اساس گزارش القدس العربی، عبدالملک العجری عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن امروز (پنجشنبه) به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در جلسه چهارشنبه (دیروز) و استقبال آن از تشکیل این شورای ریاستی واکنش نشان داد.

العجری در صفحه توییتر خود نوشت، جای تعجب نیست که شورای امنیت از اقدام عربستان سعودی در انتقال قدرت از عبد ربه منصور عادی به رشاد العلیمی استقبال کند؛ این نهاد آماده استقبال از هر حاکمی است که ریاض، وی را معین کند حتی اگر وی دیوانه یا نالایق باشد.

وی ضمن اعلام اینکه دولت مستعفی یمن هیچ ارتباطی به اراده یمنی ها ندارد، ادامه داد، این موضع شورای امنیت، کوشش برای مصادره حقوق حاکمیتی ملت یمن، جعل اراده آنها و نیز تحقیر آنهاست.

پیش تر، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن انتقاد از فرار رو به جلوی عربستان سعودی در مسئله یمن، تأکید کرد که هر راه چاره سیاسی باید در یمن صورت گیرد.

وی درباره تشکیل نهاد موسوم به شورای ریاستی که در نشست ریاض صورت گرفت، تأکید کرد: تشکیل آنچه شورای ریاستی نام دارد، یک مفهوم اشتباه و شکست خورده است؛ زیرا در یک موضع واحد، چند تصمیم گیر وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "صنعاء در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛ دنبال مصادره حقوق یمنی ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛ دنبال مصادره حقوق یمنی ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید