ترکیه کانون شیوع کرونا در منطقه شد

به گزارش وبلاگ گل یخ، ترکیه پس از ثبت رکورد 82 هزار و 329 مورد ابتلا به کووید-19 به کانون شیوع ویروس کرونا در منطقه غرب آسیا تبدیل شد.

ترکیه کانون شیوع کرونا در منطقه شد

ترکیه روز گذشته 121 مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 را در طی 24 ساعت گزارش کرد و مجموع فوتی ها در این کشور را به عدد هزار و 890 رساند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در صفحه توئیتر خود همچنین با اعلام 3 هزار و 783 مورد دیگر ابتلا به کرونا، مجموع مبتلایان را 82 هزار و 329 گزارش کرد که این کشور را از این لحاظ در منطقه رکورد دار کرد.

به گفته کوجا، آنکارا مجموعا 598 هزار آزمایش کرونا را انجام داده است.

براساس اعلام وزارت کشور ترکیه، محدودیت های ورود و خروج زمینی، هوایی و دریایی به 30 کلانشهر و شهر زونگولداغ برای 15 روز دیگر از ساعت 24 دیشب تمدید شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه 16 فروردین محدودیت تردد میان شهرهای این کشور را برای جلوگیری از شیوع کرونا بیان کرد.

ایالات متحده آمریکا همچنان با بیش از 738 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-19 مرکز شیوع کرونا در سراسر دنیا است و تابحال 39 هزار و 15 نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا موسوم به کووید-19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

تا کنون 2 میلیون و 333 هزار و 164 نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد 160 هزار و 799 تن جان باختند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "ترکیه کانون شیوع کرونا در منطقه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه کانون شیوع کرونا در منطقه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید