استلانتیس کرایسلر از سال 2028 فقط روی خودروهای تمام الکتریکی متمرکز خواهد شد

به گزارش وبلاگ گل یخ، برند خودروسازی تازه متولد شده استلانتیس کرایسلر که می خواهد با خودروی مفهومی Airflow در نمایشگاه CES امسال حاضر می شود؛ تا سال 2028 بر خط تولید خودروهای تمام برقی خود متمرکز شود.

استلانتیس کرایسلر از سال 2028 فقط روی خودروهای تمام الکتریکی متمرکز خواهد شد

مدیر اجرایی این خودروسازی امریکای شمالی با اعلام این خبر، تاکید دارد که این برند سراغ عرضه خودروهای کاربردی می رود و اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 2025 وارد بازار می کند ولی به تدریج خودروهای برقی بیشتری را به خط تولید خود اضافه کرده و خودروهای بنزینی را کنار می گذارد.

مدیر اجرایی استلانتیس کرایسلر می گوید: ما در حال تغییر کامل نمونه کارها برای کرایسلر بین سال های 2025 و 2028 و پس از آن هستیم. به گفته او، کرایسلر دنبال تغییر طراحی و بازسازی خود است و می خواهد یک زبان طراجی تازه مطابق اهداف برند خود خلق کند.

برند استلانتیس کرایسلر از ادغام دو برند معروف دنیای خودروسازی، پژو فرانسوی (Peugeot) و فیات کرایسلر ایتالیایی-آمریکایی (Fiat Chrysler) در تیرماه امسال به وجود آمده است. فیات کرایسلر اولین بار در اواسط دهه 1930 از نام Airflow برای یک خودروی سدان شیک و ساده خود استفاده کرد.

استلانتیس کرایسلر در جولای گذشته اعلام کرد تا سال 2025 بیش از 30 میلیارد یورو (33.87 میلیارد دلار) برای برقی کردن خطوط تولید خود سرمایه گذاری می کند. آلفاورمئو (Alfa Romeo) اولین برند این خودروسازی در امریکای شمالی است که از قرار، در سال 2027 خودروهای تمام الکتریکی روانه بازار می کند.

این خودروسازی می گوید بیش از 70 درصد فروش در اروپا و 40 درصد فروش در ایالات متحده را هدف قرار داده است و خودروهای آن ها دارای سطح آلایندگی کم هستند یا با باتری کار می کنند. آن ها می خواهند تا سال 2030 خودروهای هیبریدی الکتریکی تولید کنند.

براساس گفته های پیشین استلانتیس کرایسلر، خودروهای برقی این شرکت براساس 4 پلتفرم الکتریکی توسعه داده می شوند و با یک بار شارژ می توانند مسافتی از 500 تا 800 کیلومتر را طی کنند. مدیر اجرایی کرایسلر می گوید بیشتر خودروهای نسل تازه آن ها روی پلتفرم بزرگ EV ساخته می شوند.

بازسازی و ارتقای مدل های موجود

به گفته مدیرعامل استلانتیس کرایسلر، هریک از برندهای خودرویی این شرکت طی 10 سال آینده، سرمایه گذاری هایی را دریافت می کنند تا خود را در بازار ثابت کنند.

مثلا، برند خودرویی کرایسلر فراتر از سدان های سری 300 و مینی ون های Pacifica خواهد بود و شامل خودروهای تازهی در رده های تازه است. کرایسلر سال گذشته بیش از 115 هزار خودرو در ایالات متحده فروخته است که بیشتر آن ها سدان 300 و پاسیفیکا بودند. این میزان فروش با 650 هزار خودروی فروخته شده در سال 2005 فاصله زیادی دارد که شامل خط تولید خودروهای اسپرت کراس فایر، خودروی جمع وجور PT Cruiser و خودروی Sebring نیز می شد.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی AutoForecast Solutions، کرایسلر به تولید سدان 300 در دسامبر 2030 خاتمه می دهد و تولید خودروی Airflow خود را در جولای 2024 در کارخانه Belvidere ایلینوی آغاز خواهد کرد. هنوز کرایسلر این اخبار را تایید نکرده است.

مدل های کوجود از این برند نیز بازسازی ها و بازطراحی های جزئی برای بهبود تجربه کاربری خواهند داشت. از جمله تنظیمات جایگاه و ادغام فناوری ها و به روزرسانی نرم افزارهای سرگرمی و ناوبری یا اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی، دستیار صوتی، تجارت الکترونیک و خدمات پرداخت را در مدل های فعلی شاهد خواهیم بود.

مدیر اجرایی کرایسلر می گوید در 10 سال گذشته روی این برند سرمایه گذاری خوبی انجام نشده است و بخشی از کارهای آینده آن ها، بازسازی و احیای برندینگ تجاری کرایسلر برای محصولات و تجربه مشتری است.

منبع: یک پزشک

به "استلانتیس کرایسلر از سال 2028 فقط روی خودروهای تمام الکتریکی متمرکز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استلانتیس کرایسلر از سال 2028 فقط روی خودروهای تمام الکتریکی متمرکز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید