رژیم گیاهی بگیرید، دیابت نوع 2 نگیرید

به گزارش وبلاگ گل یخ، رژیم های گیاهی سالم خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. نتایج این مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که دیابت نوع 2 داشتند، غذا های گیاهی سالم کمتری مصرف می کردند.

رژیم گیاهی بگیرید، دیابت نوع 2 نگیرید

طبق نتایج مطالعه نو متخصصان دانشگاه هاروارد مصرف غذا های گیاهی سالم با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. این تحقیق نقش میوه ها، سبزی ها، آجیل، قهوه و حبوبات را در پیشگیری از دیابت معین کرد.

به گزارش نشریه Diabetologia؛ یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد: آنالیز نقش تک تک غذا ها به خاطر اینکه این مواد با هم به عنوان یک الگو مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته، سخت است، اما متابولیت های منفرد ناشی از مصرف غذا های گیاهی غنی از پلی فنل مانند میوه ها، سبزی، قهوه و حبوبات همگی با رژیم غذایی سالم گیاهی و کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.

محققان برای این تحقیق پروفایل های متابولیت مربوط به رژیم های غذایی مختلف گیاهی را شناسایی کردند. آنان قصد داشتند آنالیز نمایند که چگونه متابولیت های خاص ممکن است بر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تاثیر بگذارد.

به همین خاطر نمونه های پلاسمای خون و رژیم غذایی بیش از 10 هزار نفر را تجزیه و تحلیل کردند و ارتباط بین غذا های گیاهی سالم و ناسالم را بر اساس بیماری های قلبی، سرطان های خاص و سایر شرایط از جمله چاقی و فشار خون بالا در نظر گرفتند.

داده های متابونومیکس نشان داد رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه با پروفایل های متابولیت منحصر به فرد مرتبط است. این الگو ها به طور قابل توجهی بین رژیم های غذایی گیاهی سالم و ناسالم متفاوت بود. به طور کلی نمرات پروفایل متابولیت برای رژیم های غذایی سالم گیاهی با خطر کمتر بروز دیابت نوع 2، صرف نظر از عوامل خطر دیابت مانند وزن، مرتبط بود.

محققان گفتند یافته های ما از نقش مفید رژیم های غذایی گیاهی سالم در پیشگیری از دیابت حمایت و بینش های نوی را برای تحقیقات آینده ارائه می نماید، اما مطالعات بیشتری برای تایید نقش دلیل ومعلولی آن در ارتباط رژیم های غذایی گیاهی و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مورد احتیاج است.

نتایج این مطالعه نشان داد شرکت نمایندگانی که دیابت نوع 2 داشتند، غذا های گیاهی سالم کمتری مصرف می کردند. بعلاوه احتمال ابتلا به فشار خون و سطح کلسترول بالا در کنار داشتن سابقه خانوادگی دیابت و فعالیت بدنی کمتر در آنان بیشتر بود.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "رژیم گیاهی بگیرید، دیابت نوع 2 نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم گیاهی بگیرید، دیابت نوع 2 نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید