دولت تازه تونس سوگند یاد کرد

به گزارش وبلاگ گل یخ، دولت تازه تونس به نخست وزیری نجلاء بودن امروز در برابر رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد.

دولت تازه تونس سوگند یاد کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گل یخ، نجلاء بودن نخست وزیر دولت نو تونس امروز دوشنبه ترکیب کابینه خود را خاطرنشان کرد و پس از آن اعضای کابینه در برابر قیس سعیّد رئیس جمهور این کشور در کاخ قرطاج سوگند یاد کردند.

خانم بودن تأکید کرد که اولویت کابینه او بازگرداندن اعتماد شهروندان به دولت و احیای امید در میان شهروندان نسبت به آینده و زندگی بهتر است.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، بودن اضافه نمود که برای احیای اعتماد جامعه جهانی به دولت تونس کوشش خواهد نمود و شایستگی و تجربه اساس تحقق اهداف دولت است.

بنابر این گزارش، عثمان الجرندی به عنوان وزیر خارجه تونس در سِمت خود ابقا شد و توفیق شرق الدین به عنوان وزیر کشور و عماد ممیش به عنوان وزیر دفاع منصوب شدند.

اعضای کابینه نو 25 نفر است که نُه نفر آن ها از زنان می باشند که از جمله آن ها لیلی جفال وزیر دادگستری، سارة زعفرانی وزیر مسکن و لیل الشیخاوی وزیر محیط زیست است.

قیس سعیّد رئیس جمهور تونس نیز در سخنانی در این مراسم گفت که برای شروع گفت وگوی ملی حقیقی در آینده نزدیک کوشش خواهیم کرد.

وی اضافه نمود که تمامی پرونده ها را آنالیز خواهند کرد و بزرگ ترین چالش پیش رو نیز نجات کشور از چنگ کمین نمایندگان در داخل و خارج است.

سعید با اشاره به اینکه بعضی ها برای برهم زدن روابط ما با فرانسه کوشش می نمایند، گفت: هرگز دخالت های بیگانه و اعمال فشار بر تصمیمات ما را نمی پذیریم.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "دولت تازه تونس سوگند یاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت تازه تونس سوگند یاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید