تور چین ارزان: وعده فرانسه به چین برای تقویت روابط تجاری

به گزارش وبلاگ گل یخ به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان یک تماس تلفنی با شیء جی پینگ، رئیس جمهور چین، گفت که امیدوار است توافق سرمایه گذاری متوقف شده اتحادیه اروپا با چین در میان سایر تعهدات برای توسعه همکاری های دو طرف در حوزه های اقتصادی و سایر حوزه ها به طور کامل تصویب شود.

تور چین ارزان: وعده فرانسه به چین برای تقویت روابط تجاری

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس گزارش وزارت خارجه چین، شیء در طول این تماس خاطرنشان کرد که از زمانی که فرانسه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به دست گرفته است، تلاش هایی برای تقویت همبستگی در داخل این اتحادیه و تقویت استقلال استراتژیک اروپا انجام داده است. وی اضافه نمود که پکن آماده همکاری با فرانسه برای موفقیت اجلاس آینده چین و اتحادیه اروپا و تعمیق همکاری آنها در سطوح مختلف است.

ماکرون نیز در این تماس خاطرنشان کرد که اوضاع آشفته بین المللی، مشارکت استراتژیک جامع تر و عمیق تر با چین را مطلوب تر کرده است و از دستاوردهای دو کشور در همکاری در زمینه های فنی، کشاورزی و مهندسی از جمله در زمینه انرژی هسته ای اطمینان خاطر دارد. وی اضافه نمود که برای پیشبرد یک دستور کار مثبت در اتحادیه اروپا در رابطه با چین، هر کاری که می تواند انجام خواهد داد و ابراز امیدواری کرد که در تصویب و اجرای توافقنامه جامع سرمایه گذاری (CAI) با چین که سال گذشته متوقف شد، اقداماتی انجام دهد. هدف از این قرارداد قرار دادن شرکت های اتحادیه اروپا با همتایان چینی خود و تحکیم موقعیت چین به عنوان شریک تجاری این بلوک است.

پس از آنکه پکن 10 سیاستمدار اتحادیه اروپا و همچنین اندیشکده ها و نهادهای دیپلماتیک را در واکنش به تحریم های اعمال شده علیه چین از طریق ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا تحریم کرد، مجلس اروپا نیز تصویب توافقنامه جامع سرمایه گذاری با چین را در می 2021 متوقف کرد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا گفته اند اگر چین می خواهد توافقنامه جامع سرمایه گذاری تصویب شود، باید تحریم ها را لغو کند، اما تا کنون پکن عقب نشینی نکرده است. با این حال، وانگ یی، وزیر خارجه چین ابراز امیدواری کرده تا مناسبات تجاری با اروپا شرایط عادی را سپری کند.

در 9 ماه گذشته تلاش های متعددی برای احیای فرایند تجاری چین و اتحادیه اروپا اجرا شده است. از جمله دیپلمات های ارشد چهار کشور اروپایی به پکن رفتند و چین بارها از پاریس و برلین که به نظر می رسد نسبت به توافقنامه جامع سرمایه گذاری مشتاق هستند، خواسته است تا بار دیگر تصویب این توافق را در دستور کار مجلس اروپا قرار دهند. دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا نیز گفته اند که اجلاس چین و اتحادیه اروپا قرار است در اول آوریل به صورت آنلاین برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تور چین ارزان: وعده فرانسه به چین برای تقویت روابط تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: وعده فرانسه به چین برای تقویت روابط تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید