تولد نوزادی با چهار دست و چهار پا!

به گزارش وبلاگ گل یخ، زنی در هند نوزادی با چهار دست و پا به جهان آورد. به گفته پزشکان، مادر و کودک هر دو سالم هستند.

تولد نوزادی با چهار دست و چهار پا!

به گزارش وبلاگ گل یخ، تولد این نوزاد چهار دست و پا که بسیاری از هندی ها آن را معجزه می دانند و به نسخه ای از خدا تشبیه شده است، بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی و رسانه های هند داشته است.

این نوزاد در آخر هفته در مرکز بهداشت جامعه شاه آباد در هاردوی، منطقه ای در شمال هند، در استان اوتار پرادش به جهان آمد.

به گزارش دیلی استار، کارینا مادر این نوزاد که نام خانوادگی خود را فاش نکرد، پس از تجربه درد زایمان به بیمارستان منتقل شد و بلافاصله بعد از آن زایمان کرد.

علیرغم نادر بودن این اتفاق، گفته می گردد که مادر و کودک هر دو سالم هستند و حالشان خوب است. نوزاد روز شنبه با وزن 3 کیلوگرم به جهان آمد.

پس از انتشار اخبار در منطقه، گزارش ها حاکی از آن است که مردم محلی به بیمارستان هجوم آورده اند تا الهه چند دست و پا را از نزدیک ببینند!

راجو ساح که به بیمارستان کتیهار سادار آمده بود از اینکه همسرش نوزادی با چهار دست و چهار پا به جهان آورده است، شوکه شد.

این اولین بار نیست که یک نوزاد در هند مردم محلی را هیجان زده می نماید. اوایل سال جاری نیز، بچه ای دیگر با چهار دست و پا در بیهار به جهان آمده بود.

به گفته پزشکان این نوزاد از اختلال پولیملیا (Polymelia) رنج می برد. این اختلال مادرزادی منجر به دست ها و پا های غیرقابل استفاده اضافی می گردد که معمولاً منقبض و بدشکل به نظر می رسند. بعضی موارد از سناریو های دوقلو به هم پیوسته ناشی می شوند که در آن رشد یک دوقلو با شکست روبرو می گردد و تنها چند اندام به وجود می آید.

منبع: فرارو

به "تولد نوزادی با چهار دست و چهار پا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد نوزادی با چهار دست و چهار پا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید