برنامه ریزی برای فراوری 2 هزار دستگاه انواع ناوگان، خط آهن بستان آباد ـ تبریز سال جاری افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ گل یخ، وزیر راه و شهرسازی گفت: در امسال خط آهن بستان آباد ـ تبریز افتتاح می گردد که موجب می گردد فاصله زمانی سیر قطار ها بین تهران تا تبریز 5.5 ساعت کاهش یابد.

برنامه ریزی برای فراوری 2 هزار دستگاه انواع ناوگان، خط آهن بستان آباد ـ تبریز سال جاری افتتاح می گردد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ گل یخ، محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی فراوری داخل گفت: در انتهاه های تخلیه و بارگیری ضرورت دارد سیستم مکانیزه گسترده تری به کار گرفته گردد که خواب واگن ها کاهش یافت.

وی تأکید کرد: باید در مبدأ و مقصد کالا از نقطه صفر تا نقطه انتها روی ریل حرکت کند و سهم ریل در جابه جایی کالا افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت ایمن سازی تقاطع های ریلی گفت: ایجاد خط دوم ریلی برای ارتقاء راندمان سیر قطار ها لازم است و از این طریق سرعت در رسیدن به مقصد معنا می ِابد.

اسلامی گفت: در امسال خط آهن بستان آباد ـ تبریز افتتاح می گردد و فاصله بین تهران تا تبریز را در قطار ها 5.5 ساعت کاهش می دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بازسازی و ایمن سازی خطوط ریلی و بازسازی و زیباسازی واگن ها باید به صورت جدی دنبال گردد و مردم ببینند که گذشت دوره ای که قطار ها در شکل و شمایل و آسایش دلنشین نبود.

اسلامی ادامه داد: در سال جهش فراوری و با اهتمام ویژه رئیس جمهور امیدواریم بتوانیم در حوزه ترانزیت ریلی گام های بلندتری برداریم.

وی افزود: آمار عملکردی نشان می دهد می توان سهم ریل را در ترانزیت کالا افزایش داد. در دوره 35 روزه رشد 25 درصدی حمل بار در راه آهن گام مثبتی است.

وی افزود: امیدواریم تا پیش از انتها دولت 1200 کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی افزوده گردد ضمن آنکه شرکت راه آهن با مشارکت سرمایه گذاران باید 200 تا 400 کیلومتر خط فرعی ریلی احداث کند و پروژه های در دست اقدام خود نظیر خط دوم کرج ـ قزوین و خط دوم بافق ـ اصفهان با تأمین منابع اقتصادی در مدار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مهمترین خط ریلی ما که ترافیک سنگین دارد خط بافق ـ تربت حیدریه است که امیدواریم با احداث خط دوم با همکاری سرمایه گذار این مشکل برطرف گردد.

وی افزود: در سال 98 تعداد 778 دستگاه انواع ناوگان نو و بازسازی شده وارد شبکه ریلی شد که امیدوارم امسال هم 2 هزار دستگاه ناوگان وارد شبکه گردد و در سال 1400 راه آهنی با حداکثر توسعه یافتگی داشته باشیم که سهم خود را در اقتصاد ملی و منطقه ای افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برنامه ریزی برای فراوری 2 هزار دستگاه انواع ناوگان، خط آهن بستان آباد ـ تبریز سال جاری افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای فراوری 2 هزار دستگاه انواع ناوگان، خط آهن بستان آباد ـ تبریز سال جاری افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید