انتشار رمان های بزرگ جهان برای نوجوانان ایران

به گزارش وبلاگ گل یخ، تا به امروز کتابها و فیلم های بسیاری بر اساس رمان های بزرگ دنیا نوشته و ساخته شده است. آنچه با عنوان رمان های بزرگ می شناسیم، غالباً آثاری را دربرمی گیرد که طی سال ها و دهه ها زنده مانده و خوانده شده اند. بودنشان در هر کتابخانه عمومی ضروری است و کسانی که کتابخوان به حساب می آیند، دست کم با نام کتاب و نویسنده اش به خوبی آشنایند.

انتشار رمان های بزرگ جهان برای نوجوانان ایران

بعضی از ناشران ایرانی برگردان این رمان ها را ذیل عنوان کلاسیک انجام و آنها را در این دسته بندی قرار داده اند. اگرچه کلاسیک یا کلاسیسیسم در ادبیات به دوره زمانی خاصی اشاره دارد اما خود عبارت کلاسیک به صفتی برای آثار مانگار تبدیل شده است.

اگر نگوییم همه، بسیاری از رمان های بزرگ یا به عبارتی کلاسیک جهان، متعلق به اروپا هستند. انگلستان همچنان که زادگاه نمایشنامه نویس بزرگی چون ویلیام شکسپیر است، مولود جین آستین و چارلز دیکنز نیز هست. دوره ای تازه از ادبیات داستانی جهان نیز بی شک با ظهور ویکتور هوگو و گوستاو فلوبر در فرانسه آغاز شد.

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، به تازگی 13 عنوان از رمان هایی را که در سراسر جهان ترجمه و بارها منتشر شده، در قالب مجموعه رمان های بزرگ جهان با زبانی ساده برای نوجوانان به چاپ رسانده است. پروین ادیب و آرمین هدایتی، ترجمه هایی روان از این آثار به دست داده و کتاب ها با تصویرسازی های اصل آثار همراهند.

این رمان ها با داستان های سرراست و پرکششی که دارند برای مخاطبان نوجوان ساده نویسی شده تا آنها را با آثار ادبی بزرگ جهان آشنا کند. این عناوین عبارتند از: دیوید کاپرفیلد (چارلز دیکنز) غرور و تعصب (جین آستین) دور جهان در هشتاد روز، سفر به مرکز زمین (ژول ورن) جزیره مرجانی (ار. ام بلنتاین) دکتر جکیل و آقای هاید، جزیره گنج (رابرت لویی استیونسن) جین ایر (شارلوت برونته) زنان کوچک (لوئیزا می. الکوت) خانواده رابینسون (یوهان دیوید وایس) گنج سلیمان (اچ. رایدر هگرد) تام سایر (مارک تواین) رویای کتی (سوزان ام. کولیج).

این کتاب ها در قطع رقعی کوچک، با جلد شومیز به بهای 9000 تومان (با جلد گالینگور 11500 تومان) راهی بازار شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتشار رمان های بزرگ جهان برای نوجوانان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار رمان های بزرگ جهان برای نوجوانان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید