افزایش بیش از 2 دلاری قیمت سبد نفتی اوپک

به گزارش وبلاگ گل یخ، خبرگزاری خبرنگاران- قیمت سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به چهارم ژوئن (14 خرداد) نسبت به هفته پیش از آن (هفتم خردادماه) بیش از 2 دلار افزایش یافت.

افزایش بیش از 2 دلاری قیمت سبد نفتی اوپک

به گزارش خبرگزاری وبلاگ گل یخ از شانا، دبیرخانه سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) گفت: قیمت سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به چهارم ژوئن 70 دلار و 21 سنت ثبت شد که نسبت به هفته پیش از آن 2 دلار و یک سنت افزایش یافت. قیمت سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به 28 مه (هفتم خرداد) 68 دلار و 20 سنت بوده است.

سبد نفتی اوپک شامل 13 نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

اعضای اوپک پلاس در هفدهمین نشست خود که نخستین روز ژوئن (11 خرداد) برگزار گردید بر تداوم کنونی افزایش تدریجی فراوری تأکید کردند. بر اساس این تصمیم مقرر شد فراوری نفت کشور های عضو این ائتلاف در ماه ژوئن 350 هزار بشکه در روز افزایش یابد و از محل کاهش داوطلبانه عربستان 350 هزار بشکه وارد بازار گردد. مجموع نفت وارد شده به بازار جهانی در ماه ژوئن 700 هزار بشکه در روز خواهد بود.

قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) هم امروز و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب 71 دلار و 50 سنت و 69 دلار و 21 سنت به ازای هر بشکه بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش بیش از 2 دلاری قیمت سبد نفتی اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیش از 2 دلاری قیمت سبد نفتی اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید