آشنایی با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

به گزارش وبلاگ گل یخ، اگر درخانه متوجه عفونت و یا قارچ پوستی کمی بعد از لیزر شدید حتما بدون وقفه به پزشک خود مراجعه کنید

آشنایی با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد دستگاه لیزر موهای زائد وسیله ای بی خطر برای موهای زائد و پوست است که فقط وارد سطح پوست و ریشه مو زائد شده و با گرما فولیکول مو را تجزیه ، سطح پوست صاف و یکدست شده و دیگر هیچ موی زائدی نخواهید داشت .

کشف دستگاه لیزر موبوط به دهه 1960 با سنگ ارزشی کوچکی به نام یاقوت که گرمای زیادی را به سطح پوست انتقال میداد و باعث درد ، گاهی سوختگی میشد مربوط است .

بعد از نمونه اولیه دانشمندان پیروز به کشف لیزر الکساندرایت شدند ، نسبت به مدل های قبلی خود درحال حاضر تقریبا محبوب ترین لیزر میان مردم البته با رنگ پوستی ایده آل است .

در اوایل این لیزر گرما لازم برای ازبین بردن فولیکول مو زائد را نداشت اما حال خیلی از معایب آن پوشانده و حتی برای سوختگی و درد کمتر مجهز به خنک کننده پوست قبل از تجزیه فولیکول شده است .

بعد از آن تا به حال لیزر هایی همچون دایود ، ان دی یاگ ، پالسی و ... ساخته شده است که بیشتر مردم از آن ها با توجه به رنگ پوست و مو خود ، ضخامت مو زائد از آن ها استفاده میکنند .

لیزر موهاب زائد دایود

اغلب کسانی که پوست ، مو تیره دارند از دستگاه لیزر الکس دایود و دستگاه لیزر تیتانیوم استفاده میکنند .

این لیزر گرمای خوبی برای تجزیه فولیکول مو دارد و فقط برای پاکسازی کامل پوست خود نیاز به چند جلسه دارید .

لیزر موهای زائد ان دی یاگ

پیشنهاد میشود اگر مویی ضخیم و پوستی تیره دارید به سراغ آن روید ، این لیزر قدرت زیادی برای تجزیه فولیکول دارد و آن دائمی ازبین میرد .

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدامند ؟

مدلی است که متخصصان میتوانند با توجه به رنگ پوست و مو شما ، ضخامت مو دمای آن را تنظیم کنند البته ناگفته نماند که این دستگاه از نوری شدید برای تجزیه فولیکول استفاده میکند .

آیا لیزر خطراطی هم به همراه دارد ؟

بله ، اگر دچار بیماری هایی مثل سرطان ، اختلال هورمونی ، کک و مک روی محل مورد نظر لیزر ، بیماری خاص و... هستید پیشنهاد میشود این کار را انجام ندهید .

ناحیه مورد نظر دچار آسیب دیدگی است ؟ لیزر روی پوست شما جواب گو نیست .

مراقب چشمانتان باشید ، دکتران و متخصصان هنگام کار بر روی صورت حتما از چشم بند مخصوص استفاده میکنند ، اگر از لیزر خانگی استفاده میکنید این قانون را رعایت کنید .

برای جمع بندی باید بگویم که در کل لیزر روشی بی خطر است اما دردی قابل تحمل دارد ، پس از لیزر ممکن است دچار سوختگی پوست ، قرمزی و تحریک شوید . نگران نباشید این یک امر طبیعی است که دکتران و متخصصان بعد از انجام لیزر ژل خنک کننده به شما داده و درخانه به شما پیشنهاد کمپرس آب سرد میدهند .

اگر درخانه متوجه عفونت و یا قارچ پوستی کمی بعد از لیزر شدید حتما بدون وقفه به پزشک خود مراجعه کنید .

چرا لیزر موهای زائد باعث سرطان و ناباروری نمیشود ؟

خیر این یک باور کاملا غلط است ، لیزر موهای زائد هیچگونه خطر ایجاد سرطان و یا ناباروری حتی در ناحیه بیکینی را ندارد .

اما اگر باردار هستید برای ایمنی جنین دکتران و متخصصان مربوطه به شما پیشنهاد لیزر را نمیدهند زیرا هنوز هیچگونه نظریه قطعی در رابطه با ایمنی جنین وجود ندارد ، اگر قصد باردار شدن را دارید قبل از انجام لیزر حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید .

به چه دلیل موهای زائد خود را لیزر کنیم ؟

لیزر مزیت های زیادی دارد ، هنوز هم درصد بالایی از مردم از لیزر با وجود اپیلاسیون و تیغ (ژیلت) استفاده نمیکند قافل از آن که بدانند شیو و اپیلاسیون باعث باز شدن منافظ پوست شده و ورود باکتری ها را به فولیکول راحت تر میکند این باکتری ها باعث ایجاد ، خارش ، سوزش ، رشد زیر پوستی مو ، در آخر ایجاد فولیکولیت میشوند .

حتما باید بدانید که این روش دائمی نبوده و مو زائد به دلیل این ک فقط از روی سطح پوست قطع یا کنده شده است ، مو مجدد رشد میکند ، اما لیزر مو زائد وارد فولیکول شده آن را تجزیه ، بعد از مدتی مو ضعیف و چند وقت بعد دیگر هیچ موی زائدی نخواهید داشت .

فولیکولیت به برآمدگی و ایجاد تورم در پوست را میگویند .

آقایان هم لیزر میکنند ؟

بله ، چه آقایان و چه بانوان میتوانند مناقطی همچون زیر بغل ، کل دست ، کل پاها ، کمر ، شکم ، سینه ، خط بیکینی و ... را از سن 12 الی 18 سالگی به بعد لیزر کنند .

نمیخواهم برای لیزر پیش متخصص بروم ، چه کنم ؟

برای حل این مشکل لیزر های خانگی فراهم شده اما باید بدانید که اصلا قابل مقایسه با لیزر های مطب ها و مراکز تخصصی پوست نیست و قدرت کافی برای از بین بردن دائمی مو زائد را ندارد .

نتیجه گیری ، بهترین دستگاه لیزر کدام است ؟

در آخر باید بگویم که یهترین دستگاه لیزر تنها یک تبلیغ و یا یک باور غلط است .

دکتران و متخصصان نوع لیزر را نسبت به رنگ پوست و مو ، ضخامت مو شما تعیین میکند .

دستگاه لیزر دایود نسبت اثر خوب و درد کمی دارد ، بسیار سریع بوده و کار را برای منطقه ها وسیعی از بدن مانند کل کمر و یا پاها راحت تر کرده است برای همین محبوب شده است .

این نوع لیزر ممکن است از طریق اطرافیانتان به شما زیاد پیشنهاد شود ، بهتر است به حرفشان گوش نکنید و اگر قصد لیزر دارید حتما به متخصص پوست برای لیزر مراجعه کنید تا به صحیح ترین روش کار خورد را انجام و به نتیجه دائمی معمولا بین 6 الی 10 جلسه فقط در چند ماه برای همیشه باشید .

در این محتوا ما تلاش کردیم که به بیشتر سوالات شما پاسخ دهیم ، به طور کلی فناوری لیزر به چهار دسته اصلی تقسیم میشود که ما آنان را به شما توضیح دادیم ، حال با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید پیش یک متخصص لیزر موی زائد خوب بروید و با دانشی که دریافت کردید کار خود رابه راحتی انجام دهید .

منبع: راسخون

به "آشنایی با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید