95هزار میلیارد تومان سهام دولت، در بورس عرضه می گردد؟

به گزارش وبلاگ گل یخ، با توجه به شرایط سخت مالی دولت ناشی از آثار تحریم های ظالمانه و هم تأثیرات بیماری کرونا، تحقق منابع درآمدی پیش بینی شده در بودجه امسال نقش بسیار مهمی در اداره هرچه بهتر امور جاری کشور دارد. در بودجه سال 1400 حدود 95هزار میلیارد تومان به اسم درآمدهای حاصل از واگذاری سهام و بنگاه های متعلق به دولت پیش بینی شده است.

95هزار میلیارد تومان سهام دولت، در بورس عرضه می گردد؟

در این راستا، از جمله موانع پیشِ رو، عدم وجود سهام آماده به اندازه کافی برای عرضه به عموم است. علی رغم وجود ظرفیتی قابل توجه از سهام متعلق به دولت در هفت شرکت بورسی به ارزش حدود 170 هزار میلیارد تومان، به دلایلی از جمله توثیق کل سهام دولت در چهار شرکت و هم مخالفت وزارتخانه های تخصصی مربوط به سه شرکت، امکان عرضه آنها فراهم نیست.

اگرچه هیات واگذاری مطابق ماده بند (ب) ماده (4) قانون، اختیار تصویب لیست موارد قابل فروش و مشخص اندازه هریک را داراست لیکن به جهت حساسیت وزارتخانه های ذی ربط و در جهت پیشگیری از اختلاف نظر بین دستگاه ها و هم ایجاد همگرایی و هماهنگی بیشتر در مجموعه دولت، وزارت امور مالی و دارایی پیشنهاد تصمیم گیری نهایی از سوی هیات وزیران را درخصوص واگذاری تمام یا بخشی از سهام دولت در شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و سایپا که مشمول گروه (2) ماده (2) قانون می باشند و هم الزام به برطرف توثیق از سهام دولت، ارایه نموده است.

بعلاوه در صورت تصویب پیشنهاد مذکور، هیات واگذاری در چارچوب مقررات، نسبت به مشخص روش واگذاری، قیمت سهام و سایر شرایط اقدام می نماید.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس وبلاگ گل یخ بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "95هزار میلیارد تومان سهام دولت، در بورس عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95هزار میلیارد تومان سهام دولت، در بورس عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید