13 علت برای سفر به نیوزیلند با خودروی ون

به گزارش وبلاگ گل یخ، نیوزیلند برای بسیاری یادآور طبیعتی بی نظیر و برای بعضی تداعی خانه های بامزه هابیت ها است. اگر زمانی قصد سفر به این منطقه زیبا را داشتید حتما از خودروی ون بهره ببرید.

13 علت برای سفر به نیوزیلند با خودروی ون

زمانی که من و دوستانم درحال آنالیز گزینه هایی بودیم که برای سفر به جزیره جنوبی نیوزیلند پیش رو داشتیم تصمیم گرفتیم بین خرید یک ماشین ون و سفر با اتوبوس، قطار و هیچ هایک یکی را انتخاب کنیم. انتخاب راحت بود؛ ما می خواستیم که هم اتومبیلی داشته باشیم که به راحتی خانه باشد و هم وسایل رفت وآمد ما را فراهم کند.

انگار نیوزیلند برای گردشگرانی مثل ما ساخته شده بود. همه جا چادر زدن آزاد بود و تقریبا هر شهر مرکز اطلاعات داشت که به آن I- site می گفتند. کارکنان این مکان ها و خود محلی هایی که اطلاعات دقیقی از منطقه و اطراف داشتند به هر نحوی به ما یاری می کردند. در ادامه از مزیت های داشتن ون برای سفر به نیوزلند برای شما می گوییم.

1. آزادی برای رفتن به هر جا

بدون اینکه محدودیت های جاده ای و ریلی اتوبوس و قطار را تحمل کنید، این فرصت را دارید تا هر جا که مایل بودید بایستید و هر نقطه از منطقه را کشف کنید. بعضی موقعیت های هایکینگ و منظره ها بیش از مقدار زیبا، مانند Moria Gate Arch که تصویرش را می بینید، در خارج از جهت اصلی قرار دارند. این منظره ها در 12 کیلومتری پایین یک جهت جنگلی باریک قرار دارند.

2. هیچ تعهد زمانی ندارید

نمی خواهید برای رسیدن به اتوبوس 5 صبح بیدار شوید؟ خودتان برنامه ریزی کنید و به هر جا که دوست دارید بروید. بعضی رخدادها ساعت خاصی را می طلبند؛ مانند پنگوئن های چشم زردی که طی غروب به ساحل Curio Bay می آیند. تجربه هر یک از این اتفاقات بدون ون و با هماهنگی با اتوبوس هایی که صبح زود یا بعدازظهر حرکت می نمایند و اول شب به مقصد می رسند، بسیار سخت است.

3. برترین اردوگاه ها برای چادر زدن و اقامت

بیشتر اردوگاه ها از جاده اصلی دور هستند و بدون وسیله نقلیه شخصی هیچ طور دیگری نمی توان به آن ها دسترسی داشت. هر منطقه درخصوص اقامت با ون یا کاروان قوانین مخصوص خود را دارد. اپلیکیشن هایی چون Campermate به شما یاری می نمایند تا اردوگاه های رایگان و دیگر ضروریاتی چون پمپ گاز یا بنزین، سوپرمارکت ها و اینترنت بی سیم را پیدا کنید.

4. رویارویی با حیات وحش

شما ناچارا در نیوزیلند به یک تماشاچی پرنده تبدیل می شوید. در بعضی منطقه ها کوهستانی پرنده ای به نام کیا، از گروه طوطی سانان، دور چادر شما آنقدر پرواز می نماید تا برایش غذا بریزید. در بیشتر منطقه ها دیگر، وکا، پرنده ای بی پرواز هم همین حرکت را انجام می دهد.

5. ساحل Wharariki در غروب یا طلوع

ساحل Wharariki، واقع در گوشه شمال غربی خلیج Golden، ارزش رفتن و صبح زود بیدار شدن را دارد چراکه می توانید تجربه ناب تماشا طلوع و جزر و مد را کسب کنید. بدون وسیله نقلیه شخصی یا هیچ هایک نمی توانید به این ساحل بروید. نزدیک ترین اردوگاه به شما این امکان را می دهد تا از کیسه خواب خود بیرون بخزید و برای تماشا طلوع خورشید به سمت ساحل رهسپار شوید.

6. غذا را خودتان بپزید

اگر ون شما از پیش برای آشپزی آماده نشده است، خیلی سریع به یک مغازه بروید و وسایل آشپزخانه از جمله گاز و یک جایگاه تاشو خریداری کنید. یک یخدان هم به فهرست خرید خود اضافه کنید. حالا شما کاملا برای آشپزی آماده و مستقل هستید.

7. راحتی و آسایش خانه را همراه داشته باشید

از آنجا که با یک ون به سفر می روید احتیاج نیست وسایل مورد علاقه خود را در خانه جا بگذارید. بعلاوه خیلی راحت می توانید وسایل را در ماشین قرار دهید (بجای اینکه مجبور شوید همه آن ها را بسته بندی کنید). فضاهای اضافی به معنای بازی های بیشتر و فضای کافی برای جایگاه های اردو است.

8. صخره های نارنیا

از جاده Christchurch به Arthur منحرف شوید تا این مارپیچ های سنگی را کشف کنید. البته باید گفت که پس از خروج از جاده اصلی، باید مسافتی را پیاده روی و صخره نوردی کنید. این جهت جهتی عادی برای اتوبوس های بین Greymouth و Christchurch نیست بنابراین باید با وسیله نقلیه شخصی بروید.

9. محدودیت های سرعت در جاده باعث می گردد تا به صورت ایمن از منظره ها لذت ببرید

تنها به یاد داشته باشید که باید از سمت چپ جاده برانید. تقریبا همه بزرگراه های نیوزیلند بسیار پرشیب و دارای بادهای شدید هستند. اما این جاده ها دارای جاده های کناره برای عکاسی و حتی اردو زدن هستند.

10. مجبور نیستید اتوبوس های تنگ را تحمل کنید

با داشتن یک ون مجبور نیستید اختیار سفر خود را به دست دیگران بدهید، بلکه این آزادی را دارید تا آنطور که مایلید سفرتان را کنترل کنید. طی ماه های شلوغ تابستان بلیت اتوبوس ها در طی چند ساعت مدام بالا می رود و خیلی زود هم تمام می گردد.

11. thru hiking یا هایکینگ طولانی و کامل

بسیاری از جهتهای هایکینگ در نیوزیلند مخصوص هایکینگ های طولانی هستند. Thru hiking یا هایکینگ کامل، نوعی پیاده روی در جهتهای طولانی است که تمام جهتهای بین راه را شامل می گردد و در فصل هایکینگ انجام می گیرد. ما ون خود را در 78 کیلومتری Long Heaphy Track جا گذاشتیم، بنابراین پس از 4 روز راه رفتن، رسیدن به ون و رفتن به شهر برای دوش، غذا خوردن و استراحت کردن واقعا لذت بخش بود.

12. در مسافرخانه Mussell توقف کنید

برای خوردن صدف های تازه و گوش دادن به موسیقی زنده در محدوده خلیج Golden این جا توقف کنید. این مسافرخانه دنج و کوچک شامل رستوران، کافه و موسیقی زنده، دورتر از جاده اصلی قرار گرفته است؛ بنابراین اگر حواس شما پرت گردد، آن را از دست می دهید.

13. عضوی از فرهنگ سفر می شوید

خوبی سفر با ون این است که شما آن را از کسی می خرید که به تازگی از سفر بازگشته و مدت کمی از اتومبیل استفاده نموده و شما هم پس از سفر آن را به همین شیوه به کسی که تازه می خواهد به مسافرت برود می فروشید. زمانی که ون مال شما است و با آن نیوزیلند را می گشت، تجارب خود از سفر را با دیگر گردشگران از سراسر جهان به اشتراک می گذارید، کاری شبیه به خرید و فروش ون. برترین راه برای به دست آوردن نکاتی درباره اردوگاه ها، جهتها یا جاهای تماشای بکر، پرسیدن از افرادی است که نیوزیلند را از راه درستش کشف می نمایند.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "13 علت برای سفر به نیوزیلند با خودروی ون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 علت برای سفر به نیوزیلند با خودروی ون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید