چرایی حضور8 ایرانی در فهرست برگزیدگان فدراسیون جهانی پاراوالیبال

به گزارش وبلاگ گل یخ، فدراسیون جهانی پاراوالیبال که چهار دهه از تشکیل و آغاز به کار ساختاری آن می گذرد همزمان با روز جهانی این رشته، هشت ایرانی را به پاس فعالیت های موثر و گسترده آنها طی این مدت، مورد تقدیر ویژه قرار داد.

چرایی حضور8 ایرانی در فهرست برگزیدگان فدراسیون جهانی پاراوالیبال

البته تقدیر فدراسیون جهانی والیبال نشسته شامل افراد زیادی از دیگر کشورهای عضو این فدراسیون هم شد اما به گفته هادی رضایی تعداد آنها به اندازه ایرانی ها نیست. در واقع ایران در فهرست تقدیرشدگان بیشترین سهم را داشت که این نشان دهنده قدرت و تاثیرگذاری والیبال نشسته ایران است.

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در گفتگو با وبلاگ گل یخ در این زمینه گفت: فدراسیون جهانی پاراوالیبال به مناسبت روز جهانی این رشته از افراد زیادی در پیشکسوت مدیر، مربی، داور و ورزشکار در هر دو بخش مردان و زنان تقدیر کرد. کشورهای زیادی در فهرست برگزیدگان نماینده داشتند اما تعداد نمایندگان هیچ کشوری به اندازه ایران نبود.

وی با یادآوری اینکه فعالیت پاراوالیبال از سال 1957 شروع شد و از سال 1981 هم ساختار و تشکیلات این فدراسیون در قالب فدراسیون جهانی شروع به کار کرد، ادامه داد: تمام کسانی که از طرف این فدراسیون مورد تقدیر قرار گرفته اند، کسانی هستند که از افراد شاخص و تاثیرگذار حوزه فعالیت خود (مدیر، مربی و ...) در طول 40 سال گذشته بوده اند.

رضایی شرح داد: فدراسیون جهانی پاراوالیبال با 20 کشور عضو شروع به کار کرد اما امروز تعداد این کشورها به 90 رسیده است. اینکه در میان این کشورها ایران بیشترین سهم را در فهرست برگزیدگان برای تقدیر دارد، نشان می دهد که ایرانی ها سهم بسزایی در قهرمانی های والیبال نشسته و مهمتر از آن توسعه این رشته داشته اند و اینگونه در جذب تماشاگر هم سهیم بوده اند. امروز والیبال نشسته از رشته های تماشاگر پسند است طوریکه در پارالمپیک ریو رقابت های پاراوالیبال 15 هزار تماشاگر داشت.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در بخشی از این گفتگو مروری بر کارنامه افتخارات هشت ایرانی که از طرف فدارسیون جهانی پاراوالیبال مورد تقدیر ویژه قرار گرفته اند، داشت و یادآور شد: علی کشفیا که مسئولیت انجمن والیبال نشسته ایران را دارد صاحب 4 مدال طلا از بازی های پارالمپیک است. ابراهیم فیروزی ریاست کمیت داوران آسیا و اقیانوسیه را بر عهده دارد و در دو دوره بازی های پارالمپیک هم به عنوان داور حضور داشته است. عیسی زیراهی از شرکت در 5 دوره بازی های پارالمپیک صاحب 3 مدال طلا و 2 مدال نقره شده است. پرویز فیروزی 2 مدال طلای پارالمپیک دراختیار دارد. رمضان صالحی، داود علیپوریان و صادق بیگدلی هم هر یک دارای 2 مدال طلا و 2 مدال نقره پارالمپیک هستند.

دبیرکل والیبال نشسته منطقه آسیا و اقیانوسیه که نام خودش نیز در فهرست برگزیدگان فدراسیون جهانی واقع شده است، گفت: من هم 3 مدال طلای پارالمپیک به عنوان ورزشکار در کارنامه دارم. از مجموع 5 دوره حضور در این بازی ها به عنوان مربی هم صاحب 3 مدال طلا و 2 مدال نقره شدم.

رضایی با تاکید بر اینکه تیم ملی والیبال نشسته ایران افتخارات جهانی و آسیایی زیادی دارد اما تا به امروز به بررسی این موفقیت های و رمز تداوم آنها پرداخته نشده است، گفت: بهترین هدیه و تقدیر برای والیبال نشسته ایران همین است که دلیل موفقیت های ادامه دار این رشته بررسی شود و اینکه چه عاملی باعث 40 سال پیشروی بدون افت بوده است. عاملی که باعث شده یک چهارم برگزیدگان فدراسیون جهانی ایرانی باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چرایی حضور8 ایرانی در فهرست برگزیدگان فدراسیون جهانی پاراوالیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی حضور8 ایرانی در فهرست برگزیدگان فدراسیون جهانی پاراوالیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید