پیگیری حل مشکل روستاهایی که از جهان جدا افتادند!

به گزارش وبلاگ گل یخ، در پی انتشار خبر قطع ارتباط چهار روستا در استان کهکیلویه و بویر احمد به علت بارش سنگین برف، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پیگیری برای حل این مشکل اطلاع داد و گفت: البته بعضی از روستاهای کم جمعیت در کشور هستند که در ایام زمستان در طول چند ماه این مشکل برایشان به وجود می آید و اهالی آن، پیش از بارش برف همه مایحتاج خود را تهیه نموده و برای این مشکل برنامه ریزی می نمایند.

پیگیری حل مشکل روستاهایی که از جهان جدا افتادند!

به گزارش وبلاگ گل یخ، روز گذشته گزارشی منتشر شد، مبنی بر اینکه حدود 20 روز است راه های ارتباطی روستاهای رودریش، آجم، میدان و پاتاوه به دلیل بارش برف از سمت مرکز بخش دیشموک و از سمت یاسوج به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطع است.

در این خبر آمده بود که اهالی این روستاها از قطع ارتباطشان با دنیای خارج از روستا از نظر راه های مواصلاتی، تلفن، برق، اینترنت و ... گلایه دارند و این مسئله معضلاتی برایشان ایجاد نموده است. اله کرم جانی پور، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ گل یخ گفت: طی سال های قبل راه این روستاها معمولاً تا اردیبهشت ماه مسدود بود اما گاهی وقت از سمت مارگون باز می شد.

وی با بیان اینکه با کمبود ماشین آلات راهداری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برای راه های روستایی روبرو هستیم، اضافه نمود: هم اکنون 150 دستگاه ماشین آلات سبک نیمه سنگین و سنگین راداری در استان داریم که با کمبود 100 دستگاه دیگر روبرویم.

جانی پور اعلام کرد: در مورد بازگشایی راه ارتباطی این چهار روستا تاکید نمود ماشین آلات راهداری از سمت مارگون در حال اعزام هستند که درصورت مساعد بودن شرایط رودخانه منطقه که در راستا هست، به زودی بازگشایی خواهد شد.

در پی بروز این اتفاق و انتشار خبر آن، این موضوع را با سازمان راهداری مطرح کردیم. فرهاد مهریاری - مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای - در این باره به وبلاگ گل یخ گفت: در بعضی از استان ها مانند کهکیلویه و بویر احمد، اردبیل و ... هر سال چنین وضعیتی برای بعضی از روستاهای کم جمعیت و با سه تا چهار خانوار ساکن به وجود می آید و اهالی این روستاها از این مشکل اطلاع کامل دارند و پیش از زمستان و بارش برف برای عبور از فصل برنامه ریزی می نمایند.

وی اضافه نمود: به همین دلیل اهالی این روستا قبل از دی ماه ارزاق، دارو و دیگر نیازمندی های خود را تا سرانجام زمستان تهیه نموده و پس از اسفند ماه دوباره از روستا خارج می شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: البته روستاهایی که چنین مسئله ای را قبلا تجربه نکردند و مشکلاتی برایشان به وجود آمده است جزو این روستاهای کم جمعیت نیستند و مسلما باید راه های ارتباطی آن ها بازگشایی گردد.

مهریاری گفت: این مشکل باید پیگیری گردد و برای آن چاره اندیشی گردد تا مردم روستا بتوانند برای گذران زندگی شان با خارج از روستا ارتباط داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیگیری حل مشکل روستاهایی که از جهان جدا افتادند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری حل مشکل روستاهایی که از جهان جدا افتادند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید