پیشگامی آذربایجان شرقی در جذب ظرفیت ایرانیان خارج از کشور

به گزارش وبلاگ گل یخ، آذربایجانی های ساکن در خارج از کشور در حوزه های علمی، فنی، صنعتی و سرمایه گذاری، پیروز و تاثیرگذار هستند.

پیشگامی آذربایجان شرقی در جذب ظرفیت ایرانیان خارج از کشور

علی اصغر محمدی رییس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور گفت:

برداشت وزارت امور خارجه کشورمان این است که در استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، آذربایجان شرقی و تبریز جزو پیشگامان است.

علی اصغر محمدی با اشاره به امواج مهاجرت نیروهای فکری و سرمایه ها به خارج از کشور در سالیان مختلف، بیان نمود که واقعیت این است که باید نسبت به حضور و فعالیت ایرانیان در کشورهای مختلف به عنوان فرصت نگاه کنیم.

به گفته ایشان به همراه سایر هموطنان خارج از کشور، آذربایجانی ها در بیش از 120 کشور خارجی حضور دارند و در حوزه های علمی، فنی، صنعتی و سرمایه گذاری، غالب هموطنان آذربایجانی ساکن در خارج از کشور پیروز و تاثیرگذار هستند.

رییس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور گفت:

ارزش اضافه نموده ای که در خارج از کشور ایرانیان ایجاد می کنند، بسیار بالا است و به همین دلیل باید در پی جلب و جذب مشارکت آنان در توسعه اقتصادی کشور با ایجاد زمینه های لازم باشیم.

محمدی بر ضرورت جذب سرمایه گذاری آذربایجانی ها و تبریزی های خارج از کشور با استفاده از ظرفیت های شورای شهر، شهرداری، استانداری، همچنین بازار تبریز، بخش خصوصی و فرهیختگان استان تاکید کرد.

ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه اقتصاد شهر در کنار دیگر وظایف 28 گانه شهرداری ها است، گفت:

ما مجبوریم به سمت افزایش درآمد سرانه شهروندان تبریز حرکت کنیم و در این راستا و از مهم ترین راه ها برای افزایش سرانه درآمد شهروندان جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری است.

وی جذب سرمایه گذار را دیگر زمینه مهم برای افزایش درآمد شهر دانست و بیان نمود 2 بال مورد نیاز برای پرواز به سمت توسعه شهر سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت گردشگری است.

تمام سعی و تلاش مدیریت شهری به گفته شهین باهر بر این پایدار است که اثرگذار در دو حوزه مورد اشاره باشد و از ابتدای کار سعی در کاهش ضریب ریسک در این دو حوزه شده است.

ایشان با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشور افزود:

ایجاب می کند که در شرایط اقتصادی امروز کشور و تبریز به سمت جذب سرمایه همشهریان خارج از کشور برویم.

شهین باهر با تاکید بر ضرورت و اهمیت جذب سرمایه گذاران تبریزی ساکن در خارج از کشور گفت تبریزی ها و آذربایجانی های ساکن خارج از کشور به تبریز تعصب دارند و فضای اقتصادی و فعالیت شهر تبریز را می شناسند که باید بتوانیم به بهترین شکل از این 2 مزیت استفاده کنیم.

آمارهای غیررسمی حکایت از این دارد سرمایه گذاران بسکمک از تبریز در خارج از کشور حضور دارند که در حوزه تجارت و صنعت در این کشورها فعالیت می کنند و در برخی کشورها فعالان اقتصادی تبریزی الاصل جزو 10 نفر اول هستند.

حضور و فعالیت تجار، سرمایه گذاران و صنعتگران تبریز در کشورهای مختلف براساس اظهارات ایشان ظرفیت بزرگی برای این استان و تبریز است تا برای توسعه تبریز و با جذب و جلب مشارکت آنان برای سرمایه گذاری در شهر قدم برداشته شود و باید از صاحبان سرمایه خارج از کشور در این راستا دعوت شود تا به اقتصاد شهرشان کمک کنند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "پیشگامی آذربایجان شرقی در جذب ظرفیت ایرانیان خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگامی آذربایجان شرقی در جذب ظرفیت ایرانیان خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید