پودر پروتئین بدنسازی خانگی برای عضله سازی

به گزارش وبلاگ گل یخ، بلاگ کرفس/ اگر نگران لاغری خود هستید و دوست دارید به سرعت وزنتان را افزایش دهید. و یا در باشگاه احتیاج به استفاده از پودرهای پروتئین دارید، بهتر است این پودرها را در خانه و با مواد طبیعی درست کنید. در این مقاله با من همراه باشید تا دستور تهیه انواع پروتئین بدنسازی خانگی، بسیار ساده و سالم را با هم آنالیز کنیم.

پودر پروتئین بدنسازی خانگی برای عضله سازی

پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی شما را تشکیل می دهد. این ریز مغذی اساسی به تقویت و ترمیم کلیه نواحی بدن از جمله ماهیچه ها، استخوان ها، پوست و ناخن یاری می نماید.

اغلب پودرهای پروتئین شرکتی، در بسته بندی های عظیم به فروش می رسند. که اگر طعم آن را دوست نداشته باشید، برای مصرف کل بسته با مشکل مواج می شوید.

بهتر است این پودرها را در خانه درست کنید. تا با هر طعم طبیعی که به آن علاقه دارید، بتوانید انواع مختلفی از پروتئین بدنسازی برای لاغری را درست نموده و با شیر، آب میوه و یا آب میل کنید. انواع اسموتی میوه ها نیز برای دریافت کالری بیشتر مناسب هستند. تمامی مواد اولیه این پودرها از موادی تشکیل می شوند که به صورت روزانه مصرف می کنید. مثل انواع آجیل و دانه های روغنی و یا حتی حبوبات و غلات. با طعم هایی همچون کاکائویی، وانیلی، دارچین و یا قهوه.

یا استفاده از تخمه آفتابگردان، عدس و جودوسر که از منابع پروتئین بدنسازی هستند.

می بینید که پودرهای درست شده از مواد طبیعی و در سلامت کامل خواهند بود.

برای افراد لاغری که به دنبال افزایش وزن هستند، پروتئین بدنسازی افزایش وزن می تواند روش مناسبی باشد. البته اگر قبلا با پزشک خود مشورت کنید.

دستور تهیه اول

دولیوان جو دوسر را درون دستگاه آسیاب کاملا پودر کنید. تخم چیا، تخم کتان و جوانه گندم را برای تقویت فیبر بیشتر، به همین شکل کاملا پودر کنید. برای طعم بهتر، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو یا یک قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری را به همراه یک دوم قاشق چایخوری پودر وانیل مخلوط کنید. مخلوط تمام این مواد را باید به قدری آسیاب کنید که یک پودر نرم و یکدست حاصل گردد. آن را باید در یخچال و در ظرف شیشه ای دربسته نگهداری کنید.

دستور تهیه دوم

یک و نیم پیمانه پودر شیر خشک

نصف پیمانه بادام هندی، زمینی، یا درختی

نصف پیمانه جو دوسر

یک چهارم پیمانه دانه کینوا

یک چهارم پیمانه شاهدانه

تمام مواد را در دستگاه آسیاب خانگی، به خوبی پودر کنید. یک سوم پیمانه از این پودر حاوی تقریباً 10 گرم پروتئین است. در یخچال نگه داری نموده و با شیر، اسموتی و یا آب میل کنید.

ارزش غذایی(در هر یک سوم لیوان):

کالری 155

چربی 5/6 گرم

چربی ترانس 0 گرم

کلسترول 2 میلی گرم

سدیم 74 میلی گرم

کربوهیدرات 8/15 گرم

فیبر 2 گرم

شکر 7 گرم

پروتئین 9 گرم

کلسیم17٪ از احتیاج روزانه

آهن 10٪ از احتیاج روزانه

دستور تهیه سوم

1 قاشق غذاخوری برنج قهوه ای

1 قاشق غذاخوری گندم

1 قاشق غذاخوری نخودچی

1 قاشق غذاخوری کینوا

برنج قهوه ای و گندم را برای مدت کمی خیس نموده، سپس روی یک پارچه تمیز آب اضافی آن را بگیرید. حالا کمی تفت دهید تا دانه ها خشک و ترد شوند. تمامی مواد را به خوبی آسیاب نموده و با هم ترکیب کنید. برای طعم بهتر می توانید از پودر دارچین، جورهندی یا زنجبیل و کمی وانیل بهره ببرید.

حقایق تغذیه ای

کالری 151

چربی 6/2 گرم

چربی ترانس 0

کلسترول 0

سدیم 3/9 میلی گرم

پتاسیم22 میلی گرم

کربوهیدرات 13گرم

فیبر 4/2 گرم

پروتئین 4/18 گرم

دستور تهیه چهارم

1/4 پیمانه تخم شاهدانه

1/4 پیمانه تخم کدو خام

1/4 پیمانه تخمه آفتابگردان خام

1/4 پیمانه تخم کتان

1/4 پیمانه تخم چیا

در یک تابه عظیم، شاهدانه را کمی تفت دهید. تا حالت خامی آن گرفته گردد. کنار بگذارید تا خنک گردد. به همین شکل و به صورت جداگانه، دانه های دیگر را تفت دهید. هیچگاه با هم مخلوط نکنید چون زمان آماده سازی هر کدام با دیگری متفاوت است. و ممکن است بعضی از آن ها بسوزند. به یاد داشته باشید که اصلا نباید روغن اضافه کنید. و در تابه بدون روغن باید دانه ها را گریل کنید. هرکدام از دانه ها تقریبا بین 3 تا 5 دقیقه زمان می برند.

تمامی مواد را کاملا پودر نموده و با هم مخلوط کنید. برای طعم بهتر می توانید از پودر کاکائو یا قهوه بهره ببرید. پودر را در یخچال نگه داری کنید.

ارزش غذایی:

انرژی 58 کالری

پروتئین 6/2 گرم

کربوهیدرات 2 گرم

فیبر 9/1 گرم

چربی 4 گرم

کلسترول 0

سدیم 1 میلی گرم

مضرات پروتئین بدنسازی

در مصرف پودرهای پروتئین تعادل را رعایت کنید. به طور کلی، بهتر است پروتئین زیادی مصرف نکنید. زیرا این امر می تواند فشار زیادی به کلیه ها وارد کند. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و افراط در دریافت پروتئین، می تواند مسائل جدی برای قلب شما ایجاد کند. و یا حتی ممکن است باعث بروز مسائل گوارشی شوند. پس به میزان متعادل و با مشورت پزشک و ترجیحا از پودرهای طبیعی خانگی بهره ببرید.

منبع: همگردی

به "پودر پروتئین بدنسازی خانگی برای عضله سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پودر پروتئین بدنسازی خانگی برای عضله سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید