نکات کلیدی هنگام خرید و نصب دوربین مداربسته

به گزارش وبلاگ گل یخ، امروزه انتخاب دوربین مداربسته یک بحث کاملا تخصصی می باشد. تیم فنی مهندسی برقچی در این مقاله سعی کرده است تا با یک راهنمایی جامع و پویا در انتخاب دوربین مداربسته مناسب شما را همراهی کند.

نکات کلیدی هنگام خرید و نصب دوربین مداربسته

همانطور که می دانید امروزه امنیت، به یکی از مهم ترین مسائل در زندگی بشر تبدیل شده است. به همین دلیل بسکمک از شرکت های امنیتی تلاش کردند تا با تولید محصولات امنیتی و بازدارنده، این نیاز را پاسخگو باشند.

در این مقاله ما چند المان مهم در مورد انتخاب یک دوربین مداربسته را برای شما عنوان کرده ایم که با مطالعه آن می توانید یک انتخاب کارشناسی شده انجام بدهید.

دوربین مداربسته آنالوگ بخریم یا تحت شبکه (IP)؟

دوربین های مداربسته به دو دسته کاملا مجزا تقسیم می شوند:

1.دوربین های انالوگ:

نسل قدیمی دوربین های مداربسته، از نظر قیمت یک انتخاب بسیار اقتصادی محسوب می شود. در دوربین های انالوگ، کیفیت و رزولوشن تصویر به شدت محدود است. در صورتی که به دنبال یک سیستم مداربسته غیر حرفه ای و ارزان هستید این سیستم می تواند انتخاب شما باشد.

2.دوربین های تحت شبکه (IP):

نسل جدید سیستم های مداربسته از لحاظ قیمت، مقداری گران است. همچنین این دوربین ها از لحاظ کارایی و ویژگی سرآمد دوربین های آنالوگ هستند.. در دوربین های تحت شبکه، کیفیت تصویر به مراتب بهتر از دوربین های انالوگ است. اما نباید فراموش کرد که هزینه و پیچیدگی های آن نیز به مراتب بیشتر است. در صورتی که به دنبال نصب یک سیستم حرفه ای و با کیفیت هستید این سیستم را انتخاب کنید.

انتخاب برند مناسب دوربین مداربسته:

با توجه به وسیع بودن طیف انتخاب برندهای دوربین مدار بسته و همچنین واردات بی رویه باید در نظر داشته باشید که کدام برند برای شما مناسب تر است؟

بیشتر برندهای وارداتی بی کیفیت و متفرقه یا به اصطلاح NO NAME، کیفیت پایینی دارند، که تنها به سفارش وارد کننده، نام برند ها بر روی انها درج می شود.

همواره سعی داشته باشید که در زمان انتخاب برند دوربین مداربسته، از برند های نام آشنا و معتبر، انتخاب خود را انجام دهید.مثل برندهای معروف و معتبر تیاندی (Tiandy)، داهوا (Dahua)، هایک ویژن (HikVision) و هایلوک (HiLook).

همچنین باید در نظر داشت علاوه بر انتخاب مناسب برند، انتخاب فروشنده یک نکته بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود. فروشگاه برقچی سالیان سال است که در زمینه مشاوره و فروش دوربین های مداربسته فعالیت دارد و توانسته رضایت کامل را از مشتریان دریافت کند. برای دریافت مشاوره و خرید دوربین های مداربسته می توانید به سایت برقچی مراجعه بفرمایید.

انتخاب درست مدل دوربین مداربسته:

همانطور که می دانید دوربین های مداربسته از نظر مدل به انواع زیر تقسیم می شوند.

دوربین مداربسته دام (Dome): دوربین های دام (Dome) به معنی گنبد است. همان طور که از معنای این دوربین ها واضح است شکل آنها مانند گنبد است.این دوربین ها بیشتر برای نصب بر زیر سقف طراحی شده است. همچنین این دوربین ها یکی از کاربردی ترین ها محسوب می شود.

دوربین مداربسته باکس (Box): اصطلاح باکس (Box) به معنای جعبه است. دوربین های باکس دوربین هایی با بدنه معمولاً مستطیل شکل و پلاستیکی هستند که لنز آن ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می شود.

دوربین مداربسته بولت (Bullet): اصطلاح بولت (Bullet)به معنای گلوله است. دوربین های بولت دوربین هایی با بدنه معمولاً استوانه ای شکل و عموماً فلزی هستند. که یک انتخاب مناسب برای استفاده در محیط بیرون می باشد.

دوربین مداربسته اسپید دام (Speed dome): دوربین های گردان را با نام های متفاوتی می شناسند بعضی از این نام ها عبارتند از Fast dome, Speed dome ,PTZ. در این نوع از دوربین ها فرد میتواند به راحتی دوربین را در جهت های مختلف بچرخاند و نیز میتواند تنظیمات تشخیص تصویر را بر روی این دوربین ها پیاده کند. این دوربین ها از لحاظ قیمتی نسبت به مدل های دیگر مقداری گران تر است و نصب آن نیز مقداری دشوارتر می باشد.

دوربین های سوزنی: دوربین های سوزنی یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین های مخفی در دستگاه های عابربانک استفاده می شوند.

دوربین مداربسته حرارتی (Thermal): دوربین های حرارتی یا گرمایی (Thermal) نوعی از دوربین های مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای تصویر برداری عادی، از تکنولوژِی حرارتی محیط و دمای اجسام می سازند.این دوربین ها بیشتر در صنایع نظامی استفاده دارد و هزینه نصب و نگهداری آن بسیار زیاد است

اصل بودن یا تقلبی بودن مسئله این است!

یکی از مهم ترین فاکتور های خرید، معین کردن میزان بودجه شما و تشخیص نیاز های شما می باشد. باید بدانید انتخاب دوربین مداربسته با قیمت بالا لزوما نمیتواند یک انتخاب همسو با نیازهای شما باشد چون ممکن است خواسته های مورد نظر شما را برآورده نکند... همواره سعی کنید با مشاوره با افراد متخصص در این زمینه دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید.

خرید دوربین مدار بسته ارزان و بی کیفیت و تقلبی در بیشتر اوقات منجر به نارضایتی و هدر رفتن سرمایه مشتری می شود. انتخاب دوربین باید به نحوی صورت گیرد که با حداقل هزینه، بالاترین راندمان کاری را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید معتبرترین برند های موجود در بازار ،نظیر هایلوک (HiLook) و داهوا (Dahua) را با بهترین قیمت از فروشگاه برقچی تهیه کنید.

دوربین با سیم مناسب است یا بی سیم؟

اگر نمی خواهید که محیط کاری شما با کابل های دوربین های مداربسته احاطه شود، باید کمی بودجه خرید دوربین خود را افزایش و از دوربین های تحت شبکه (IP) استفاده کنید.البته باید بدانید دوربین های بی سیم یا وایرلس برای محیط های کوچک مناسب بوده ولی خوب برد مناسب دوربین های ip حدود 30 متر می باشد و برای به کارگیری در محیط های بیرونی انتخاب مناسبی نیستند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای محیط های بیرونی از دوربین های سیمی استفاده کنید.همچنین از لحاظ امنیتی ، دوربین های بی سیم از امنیت پایین تری نسبت به دوربین های سیمی برخوردار می باشند.

لنز متحرک بخریم یا ثابت؟

همانطور که میدانید لنز دوربین های مداربسته دارای دو نوع ثابت (Fixed) و متحرک (varifoccal) است.در دوربین های لنز ثابت، شما باید به صورت دستی تنظیمات مربوط به دید دوربین را انجام دهید. این نوع دوربین ها نیز از نظر قیمتی مبلغ پایین تری نسبت به دوربین های وریفوکال دارند ،همچنین باید دقت داشته باشید که دوربین های لنز ثابت، مناسب برای استفاده در محیط های کاری نیستند و بیشتر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع دوربین ها در مقایسه با دوربین های وریفوکال از کیفیت تصویر پایین تری برخوردار هستند.

اما لنزهای وریفوکال کیفیت تصویر بهتری را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین از نظر نصب و پیکربندی، شما می توانید با استفاده از نرم افزار مربوط به دوربین مداربسته، تنظیمات مربوط به لنز را انجام دهید.

تعین جای مناسب برای دوربین مداربسته:

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات برای خرید دوربین مداربسته، معین کردن محل نصب است.محل نصب دوربین باید دارای ویژگی هایی از قبیل: زاویه و شعاع دید دوربین، میزان چرخش دوربین، باشد.برای محقق شدن این امر، شما می توانید از یک شخص متخصص کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. از قلم نیاندازید این مسئله بر بسکمک از کارکردهای دوربین شما تاثیر می گذارد. بنابراین نتیجه می گیریم که استفاده از یک فرد متخصص میتواند کمک شایانی در این امر به شما بکند، تیم برقچی همواره آماده کمک به شما مشتریان عزیز می باشد.

جمع بندی:

انتخاب یک دوربین مداربسته که بتواند نیاز های شما عزیزان را پاسخگو باشد مستلزم مشورت و راهنمایی یک مشاور است. تیم فنی برقچی سعی بر این داشته تا با ذکر کردن نکات مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته شما را تا حد قابل توجه ای راهنمایی کند.

امیدواریم این مقاله کمکی به شما در انتخاب دوربین مداربسته بکند.

شما همچنین می توانید با مرکز مشاوره و راهنمایی تیم برقچی با شماره 35000020-021 تماس بگیرید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

منبع: فرارو

به "نکات کلیدی هنگام خرید و نصب دوربین مداربسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی هنگام خرید و نصب دوربین مداربسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید