نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی؛ ضامن اثربخشی آموزش حضوری

به گزارش وبلاگ گل یخ، بازگشایی مجدد مدارس اقدامی است که به شرط لحاظ کردن پرتوکول های بهداشتی و آموزش نکات خود مراقبتی به دانش آموزان اتفاقات خوبی را در فراگیری هر چه بهتر مطالب درسی و آموزشی رقم خواهد زد.

نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی؛ ضامن اثربخشی آموزش حضوری

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ گل یخ، فرزانه فراهانی- با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دانش آموزان با خاتمه یافتن تعطیلات نوروزی به صورت حضوری و در مدرسه آموزش مطالب درسی را ادامه می دهند.

حضوری شدن آموزش مدارس و مراکز آموزشی برای دانش آموزان در حالی از سر گرفته شده است که تا پیش از این اغلب دانش آموزان به صورت آنلاین و مجازی مطالب درسی را فرا می گرفتند.

بازگشایی مجدد مدارس اقدامی است که به شرط لحاظ کردن پروتکل های بهداشتی و آموزش نکات خود مراقبتی به دانش آموزان اتفاقات خوبی را در فراگیری هر چه بهتر مطالب درسی و آموزشی رقم خواهد زد و فاصله ایجاد شده بین دانش آموزان با یکدیگر و بعلاوه با فضای مدرسه و تحصیل را در پی خواهد داشت.

مدیران مدارس باید با فراهم کردن شرایط لازم در جهت حضور دانش آموزان در مدارس زمینه آموزش حضوری آن ها را فاقد از هر گونه دغدغه و استرس به این نوع آموزش ادامه بدهند و در این میان همراهی والدین با کادر آموزشی مدرسه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیوع بیماری کرونا باعث شده بود تا دانش آموزان مدت زمانی طولانی را از محیط آموزشی مدرسه دور بوده و بیشتر آموزش مدارس در قالب آموزش مجازی و آنلاین انجام میشد و مسئله مراقبت از دانش آموزان در برابر اضطراب از حضور دوباره در مدرسه هم موضوع مهمی است که نباید از چشم مدیران و معلمان دور بماند و از آن غافل نشوند.

رضوان حکیم زاده معاون وزیر آموزش و پرورش وی طی روزهای اخیر در مصاحبه با رسانه ها اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا را برای همه سازمان ها از جمله وزارت آموزش و پرورش لازم الاجرا دانسته و گفته است که این مصوبه همه مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می گردد و با همکاری اولیا، اشتیاق دانش آموزان و آمادگی همکاران از روز چهاردهم فروردین آموزش ها تا خاتمه سال تحصیلی به شکل حضوری ادامه خواهد داشت.

حکیم زاده درباره نحوه رصد آموزش های حضوری در سطح مدارس گفت: مدیران مدارس، تیم های نظارتی ستادی و مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش پیگیر اجرای این مصوبه در همه مدارس سطح کشور خواهند بود و در صورت مشاهده عدم رعایت آن، امکان پیگیری از طرف خانواده ها وجود دارد.

احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی که در تعطیلات نوروزی با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار گردید، تاکید نمود: همه مدارس و مراکز آموزشی باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، به برگزاری کلاس های حضوری برای همه دانش آموزان و دانشجویان اقدام نموده و کار نظارت بر مدارس و دانشگاه ها و رعایت پروتکلهای بهداشتی با جدیت انجام خواهد شد.

وزیر کشور بعلاوه افزود: با توجه به شیب نزولی ابتلا به کرونا و بعلاوه حجم قابل توجه تزریق واکسن و توجیه مدیران مدارس و روسای مراکز آموزشی، شرایط برای برپایی حضوری کلاس ها فراهم شده است.

وحیدی اعلام کرد: بر اساس جمع بندی اجرا شده، دانش آموزان باید با الزام استفاده از ماسک، در کلاس های درس حاضر شوند. مدیران مدارس هم نظام مراقبت بهداشتی را افزایش دهند و در صورتی که دانش آموزی دچار علائم بیماری بود، از دیگران جدا گردد.

وی یادآور شد: همه مدارس باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و تزریق واکسن کرونا مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.

امید می رود که مسئولان مربوطه نظارت بر نحوه رعایت پروتکلهای بهداشتی و نوع حضور دانش آموزان در مدارس را با جدیت دنبال نموده و والدین آن دسته از دانش آموزان که شرایط دریافت واکسن کرونا را دارند نیز نسبت به تزریق واکسن و انجام واکسیناسیون فرزند خود اقدام نمایند.

ایران نخستین کشوری نیست که پس از این وقفه طولانی در ارائه آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس به بازگشایی مجدد اقدام شده است و بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر حدود 100 کشور شیوه آموزش را در مدارس و مراکز آموزشی خود به روش حضوری تغییر داده و آموزش مجازی و آنلاین به ویژه برای دانش آموزان کمرنگ تر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی؛ ضامن اثربخشی آموزش حضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی؛ ضامن اثربخشی آموزش حضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید