مکان های دیدنی اسپانیا ؛ از طبیعت تا معماری (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ گل یخ، اسپانیا، کشوری زیبا در قاره اروپا است که در سال 2016 میلادی چیزی نزدیک به 75 میلیون گردشگر و گردشگر را جذب خود کرده است. برای آشنایی با بهترین منطقه ها طبیعی و بناهای معماری آن، در خبرنگاران همراه ما باشید.

مکان های دیدنی اسپانیا ؛ از طبیعت تا معماری (قسمت دوم)

اسپانیا کشوری است که سال های طولانی در تسلط مسیحیان و مسلمانان بوده است و این موضوع را می توان در بیشتر معماری های آن که از سبک قبایل آفریقایی نشات گرفته است، مشاهده کرد.

کاخ های سلطنتی، سواحل زیبا، شهرهای قدیمی و بناهای مذهبی آن در نوع خود جزو خاص ترین های جهان هستند. در قسمت دوم این مقاله، دیدنی ترین مکان های اسپانیا را با هم مرور می کنیم.

کوهستان تید در تنریف

بلندترین نقطه در سراسر اسپانیا این کوه آتشفشان است که در جزایر قناری قرار گرفته است و حال و هوایش بیشتر به مریخ شباهت دارد تا به اسپانیا. این کوه که جزوی از پارک ملی تید است، مکانی بسیار زیبا و مناسب برای پیاده روی است.

شهر تولدو

شهر تولدو، دارای تاریخی بسیار غنی و سابقه ای طولانی در رابطه با هم زیستی مسالمت آمیز بین یهودیان، مسیحیان و مسلمانان را در کارنامه خود دارد که هرکدام از این ادیان به نوعی روی فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه تاثیر گذاشته اند.

این شهر که روی تپه ای بر بالای رودخانه تاگوس ساخته شده است، چشم اندازی خیره کننده را به بازدیدکنندگان هدیه می کند. کوچه های باریک و بادخیزش، کلیسای به سبک گوتیک اش و معماری به سبک و سیاق آفریقایی اش همگی ارزش دیدن و غرق شدن در آن ها را دارد.

جزایر بالیاریک

جزایر بالیاریک در اسپانیا، چه مایورکا، چه منورکا یا ایبیزا، از محبوب ترین مقاصد گردشگری در تمام فصول سال هستند و برای هر سنی نیز مناسب هستند.

سواحل خیره کننده به همراه تفریحات عالی، می تواند یک تعطیلات خوش را برای هر گردشگری در این کشور رقم بزند.

روندا

این بخش از شهر قدیم آندلوس که از طریق یک گلوگاه از بخش دیگر شهر جدا شده و در میان آن یک پل بسیار زیبا قرار گرفته است، یکی از زیباترین آثار معماری اسپانیا به شمار می آید.

سالامانکا پلازا مایور

یکی از چشم نوازترین میدان های اسپانیا، میدان سالامانکا پلازا مایور است که مانند بسیاری از بناهای دیگر شهر، از جنس ماسه سنگ ساخته شده است.

این میدان نمونه ای بسیار زیبا از سبک معماری باروک است و تبدیل به یکی از محبوب ترین مکان ها برای قرارهای ملاقات عاشقانه یا کاری شده است. دورتادور این میدان مملو از رستوران و کافی شاپ است.

صحرای تابرناس

صحرای تابرناس در قسمت جنوب شرقی اسپانیا، اصلا حال و هوای این کشور را در خود ندارد. حال و هوای این صحرا بیشتر شبیه به فیلم های وسترن هالیوودی است و شما را به یاد فیلم سینمایی خوب، بد، زشت می اندازد. همین نکته هم باعث شده است تا این منطقه، مکانی مناسب برای کارگردانان هالیوودی شده باشد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "مکان های دیدنی اسپانیا ؛ از طبیعت تا معماری (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی اسپانیا ؛ از طبیعت تا معماری (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید