موزه لوور به مشهد نمی رود

به گزارش وبلاگ گل یخ، به دلیل عدم پشتیبانی شرکت بیمه برای به نمایش درآمدن آثار موزه لوور در مشهد، این موزه در این شهر به نمایش گذاشته نمی گردد.

موزه لوور به مشهد نمی رود

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه ها و اموال تاریخی کشور در رابطه با عدم حضور لوور در مشهد گفت:

شرکت بیمه ای که امانت دار اشیای موزه لوور بود، اعلام نمود که به خاطر تحریم هایی که پیش رو است، اگر این نمایشگاه را تمدید کند، به تحریم هایی که آمریکا اعمال می نماید، برخورد می نماید و نمی خواهد به این تحریم ها دچار گردد.

کارگر اعلام کرد:

لذا این طور بود که این شرکت بیمه نپذیرفت که بیمه این نمایشگاه را در مدت زمانی که در مشهد خواهد بود به عهده گیرد و آن را تامین کند و همین امر باعث شد که طرف های فرانسوی بگویند ما بدون بیمه نمی توانیم نمایشگاه را به جایی بفرستیم.

وی اضافه کرد:

با آن شرکت بیمه هم مفصل صحبت شد، ولی ما نتوانستیم به نتیجه ای برسیم و این مسئله موجب شد که به رغم همه علاقه و موافقت هایی که خود موزه لوور داشت، ما نتوانیم این نمایشگاه را در مشهد داشته باشیم؛ با این که در نهایت موزه لوور است که تصمیم می گیرد، اما شرکت بیمه فکر نمی کرد که مسئله ای باشد و تصور می کرد همانگونه که بیمه نموده، ادامه می دهد و تا دو تا سه ماه دیگر هم بیمه را افزایش می دهد ولی با توجه به این تحریم ها دیگر ادامه نداد.

وی در باره بازدیدکننده ها و این که چقدر بلیط فروخته شده اضافه کرد:

بازدیدکننده موزه لوور مسلما بیشتر از این ها خواهد بود و نزدیک به 250 هزار بلیط از این نمایشگاه به فروش رفته که البته گروه هایی هم مانند دانشجویان و دانش آموزان و اقشاری که به صورت گروهی می آمدند و هماهنگی انجام می دادند، رایگان از موزه بازدید می کردند که این، تعداد بازدیدکنندگانی که بلیت ورودی می خریدند را افزایش می دهد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "موزه لوور به مشهد نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه لوور به مشهد نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید