سونی و هوندا برای ساخت خودروی الکتریکی همکاری می نمایند

به گزارش وبلاگ گل یخ، سونی و هوندا با ادغام فناوری های خود در حال برنامه ریزی در زمینه ایجاد یک شرکت تازه برای طراحی و فروش خودروهای الکتریکی هستند.

سونی و هوندا برای ساخت خودروی الکتریکی همکاری می نمایند

هرچند سرمایه گذاری مشترک دو شرکت فناوری سونی (Sony) و خودروسازی هوندا (Honda) هنوز نهایی نشده است، اما دو شرکت یادداشت تفاهمی را در این زمینه امضا نموده اند. انتظار می رود که شرکت تازه که نامش هنوز تعیین نیست، سال جاری تأسیس گردد و فروش نخستین مدل خودروهای الکتریکی آن برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.

در حقیقت نخستین مدل را هوندا فراوری خواهد نمود و شرکت تازه تأسیس، طراحی، توسعه و فروش آن را بر عهده خواهد گرفت. سونی هم در حال توسعه پلتفرم خدمات حمل ونقل است. هدف این همکاری، ترکیب تخصص هوندا در فراوری و بازاریابی خودرو و توانمندی های سونی در زمینه حسگرهای تصویری، مخابراتی و تفریح است.

کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) مدیرعامل سونی در بیانیه ای گفت: هدف سونی پر کردن دنیا با احساسات از طریق قدرت خلاقیت و فناوری است. بنابراین قصد داریم به یاری هوندا، که طی سال های طولانی تجربه و دستاوردهای دنیای گسترده ای را در صنعت خودرو اندوخته است و همچنان به پیشرفت های انقلابی در این زمینه ادامه می دهد، این منظره خود را توسعه دهیم تا فضای حمل ونقل را به فضایی سرشار از احساس تبدیل کنیم و نقشی در تکامل آن با موضوع ایمنی، تفریح و سازگاری داشته باشیم.

توشیهیرو میبه (Toshihiro Mibe) مدیرعامل هوندا هم گفت: شرکت تازه با داشتن رویکردی گسترده و جاه طلبانه برای خلق ارزشی که فراتر از انتظارات و تصورات مشتریان است، در خط مقدم نوآوری، تکامل و توسعه حمل ونقل در سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

او اضافه نمود: ما این کار را با استفاده از فناوری و دانش روز هوندا در رابطه با محیط زیست و ایمنی انجام خواهیم داد و دارایی های تکنولوژیکی هر دو شرکت را هم سو می کنیم. اگرچه سونی و هوندا شرکت هایی هستند که شباهت های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما زمینه هایی تخصص فناوری ما بسیار فرق دارد. بنابراین معتقدم این اتحاد که نقاط قوت دو شرکت ما را یکپارچه می نماید، فرصت های زیادی را برای آینده حمل ونقل فراهم خواهد نمود.

سونی مدتی است که تمایل خود را برای ورود به دنیای خودرو نشان داده است، اما این همکاری نخستین حرکت ملموس این شرکت برای ورود به صنعت تجاری است. در نمایشگاه CES 2020 سونی که خودروی مفهومی الکتریکی به نام ویژن-اس (Vision-S) را به نمایش گذاشت و در CES 2022 با طرح مفهومی ویژن-اس 02 آن را دنبال کرد.

پیش از این سونی اعلام نموده بود که میخواهد تا بهار سال 2022 یک شرکت مرتبط به نام سونی موبیلیتی (Sony Mobility) تأسیس کند اما اکنون به نظر می رسد که مشارکت تازه با هوندا این ایده را مورد بحث قرار داده است.

عکس ها: خودروی مفهومی ویژن-اس سونی

Credit: Sony

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی و هوندا برای ساخت خودروی الکتریکی همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی و هوندا برای ساخت خودروی الکتریکی همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید