ریاض: فقط کسانی می توانند وارد حرمین شریفین شوند که دو دوز واکسن زده باشند

به گزارش وبلاگ گل یخ، وزارت حج و عمره عربستان سعودی بیان کرد که تزریق دو دوز واکسن کرونا مجوز ادای عمره و نماز خواندن در حرمین شریفین مکه و مدینه است.

ریاض: فقط کسانی می توانند وارد حرمین شریفین شوند که دو دوز واکسن زده باشند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گل یخ، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام نمود که از امروز (یکشنبه) ارائه مجوز برای ادای عمره و ورود به اماکن مقدس مکه و مدینه صرفا برای کسانی میسر خواهد بود که دو دوز واکسن کرونا را تزریق نموده باشند.

به نوشته اسکای نیوز، در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است که این دستورالعمل در راستای حفظ سلامتی عمره گزاران و نمازگزاران و زائران مسجد الحرام و مسجد النبی ابلاغ شده و از ساعت شش صبح روز یکشنبه لازم الاجراست.

بنابراین افرادی که فقط یک دز واکسن دریافت نموده اند از حضور در اماکن مقدس منع خواهند شد و در این راستا کسانی که پیش از این مجوز حضور در این اماکن را رزور نموده ولی پیروز به تزریق دو دز نشده اند، باید تا 48 ساعت قبل از سر رسید تاریخ مجوز، واکسن خود را زده باشند.

وزارت بهداشت عربستان پیش از این اعلام نموده بود که این امکان وجود دارد، کسانی که واکسن سینوواک یا سینوفارم زده اند به عربستان سفر نمایند، مشروط بر اینکه واکسن تقویتی را که در این کشور تأیید شده دریافت نموده باشند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی در تاریخ 17 مرداد گفته بود که به صورت تدریجی پذیرش زائران خارجی برای حضور در حج عمره را پس از حدود یک سال و نیم تعطیلی به علت همه گیری کرونا، از سر می گیرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "ریاض: فقط کسانی می توانند وارد حرمین شریفین شوند که دو دوز واکسن زده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض: فقط کسانی می توانند وارد حرمین شریفین شوند که دو دوز واکسن زده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید