رونق گردشگری نجوم در بهاباد

به گزارش وبلاگ گل یخ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، علیرضا کاظمی روز شنبه 19 تیرماه 1400 با اشاره به آماده سازی زیرساخت های مربوط به رونق گردشگری نجوم در این شهرستان گفت: شهرستان بهاباد با استقرار اساتید این حوزه فعالیت خود را شروع نموده است.

رونق گردشگری نجوم در بهاباد

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد اضافه نمود: با توجه به قرارگیری شهرستان بهاباد در زمره تاریک ترین نقاط رصدی خاورمیانه با دارا بودن مزایایی از قبیل وجود راه دسترسی، منطقه ها گردشگری طبیعی زیاد، نبود منابع آلودگی نوری زیاد در منطقه، وجود غبار بسیار ناچیز در هوا و… محل مناسبی برای مقصد گردشگران نجومی است.

او ادامه داد: گردشگری نجوم ظرفیتی در اماکن تاریخی و طبیعی است که با راه انداختن تورهای نجومی و استفاده از توانمندی و خلاقیت، گروه های طبیعت گرد و منجم و دوستداران آسمان شب را به خود جذب نموده است.

کاظمی توضیح داد: این شاخه از گردشگری دربرگیرنده مجموعه ای از فعالیت های تفریحی و آموزشی برای تماشا سیارات با چشم غیرمسلح یا با استفاده از ابزارهای نجومی است، گردشگری نجوم در قالب برگزاری تورهای رصد و …اجرا می گردد و به علت برخورداری از جذابیت برای تمامی گروه های سنی، روزبه روز به علاقه مندان آن اضافه نموده می گردد.

منبع: گردشبان

به "رونق گردشگری نجوم در بهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری نجوم در بهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید