رفتن به پرسپولیس بزرگترین اشتباهم بود! ، امیدوارم استقلال برنده دربی و قهرمانی لیگ گردد

به گزارش وبلاگ گل یخ، کاپیتان سابق استقلال که پیراهن رقیب را هم یک سال برتن نموده است از بزرگترین اشتباه خود در دوران فوتبالش پرده برداشت.

رفتن به پرسپولیس بزرگترین اشتباهم بود! ، امیدوارم استقلال برنده دربی و قهرمانی لیگ گردد

به گزارش وبلاگ گل یخ آنلاین، یکی از بازیکنانی که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم استقلال و پرسپولیس را در دهه 60 دارد، شاهرخ بیانی هافبک میانی سابق فوتبال ایران است که در پی اختلافاتی که با استقلالی ها پیدا کرد، به پرسپولیس رفت و یک سال برای این تیم بازی کرد اما خیلی زود به استقلال برگشت. با این حال تاکید می نماید که رفتن به پرسپولیس بزرگترین اشتباه زندگی اش بود و اگر زمان به عقب برشود هرگز چنین تصمیمی را نمی گیرد.

چرا از استقلال جدای شدی؟

شاهرخ بیانی که یکی از اعضای کادر فنی تیم فوتبال طرفدار است در خصوص اتفاقاتی که رخ داد و منجر به رفتن او از استقلال و پوشیدن پیراهن پرسپولیس شد، گفت: آن سال به خاطر لجبازی و مسائلی که در استقلال داشتم به من گفتند به هر تیمی که می خواهی برو و من چون جوان بودم و کم تجربه، پرسپولیس را انتخاب کردم. البته آن موقع مثل الان فضای مجازی وجود نداشت اما رفتن من به پرسپولیس سر و صدای زیادی به پا کرد اما بارها گفته ام و باز هم می گویم که رفتنم به پرسپولیس اشتباه بود. شاید اگر کمی باتجربه تر بودم هرگز چنین کاری نمی کردم و همچنان در استقلال می ماندم اما اتفاقات آن موقع و جوانی باعث شد که این اشتباه را انجام بدهم.

شاهین بیانی(راست) و شاهرخ بیانی(چپ)

گلزنی به استقلال با پیراهن پرسپولیس

شاهرخ بیانی در خصوص گلی که با پیراهن پرسپولیس به استقلال زد و احساسی که در آن لحظه داشت گفت: فکر می کنم آن موقع همه می دانستند که علت رفتن من به پرسپولیس چه بود. من حتی بعد از گلی که زدم شادی نکردم تا هواداران بدانند من را از استقلال جدا کردند نه اینکه خودم بخواهم از این تیم جدا بشوم. در آن ملاقات که سرمربی وقت آن موقع پرسپولیس، علی پروین بود در رختکن گفت که اگر در این بازی پنالتی گرفته شد شاهرخ باید آن را بزند و اتفاقا پنالتی هم گرفته شد و من آن را زدم و به گل هم تبدیل شد اما هرگز خوشحالی نکردم.

گلزنی شاهرخ بیانی با پیراهن پرسپولیس

واکنش هواداران استقلال چه بود؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواداران به شما بی احترامی هم کردند یا بعدها شما را هم مورد سرزنش قرار دادند گفت: با اینکه به استقلال گل زدم اما هیچ وقت هواداران استقلال به من توهین نکردند. در سال هایی که فوتبال بازی کردم و آن یکسالی که به پرسپولیس رفتم هیچ وقت هواداران دو تیم به من بی احترامی نکردند و همواره من را مورد لطف خود قرار دادند.

توصیه به یاغی های نو استقلال و پرسپولیس

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی برای فوتبالیست هایی دارید که شاید در آینده و حتی فصل دیگر بخواهند از استقلال به پرسپولیس و یا از پرسپولیس به استقلال بروند دارید، گفت: بازیکنان باید حرمت پیراهن را حفظ نمایند. این پیراهن که سرخابی ها بر تن می نمایند مقدس است. کسانی آنها را بر تن نموده اند که سال ها این پیراهن را با هیچ پیراهن دیگری عوض ننموده اند و همواره افتخارشان این بوده که با یک پیراهن، فوتبالشان را شروع نموده و با همان به خاتمه رساندند اما اعتقاد دارم اگر چنین اتفاقی رخ می دهد و کسی پیراهنش را عوض می نماید باید ببینیم چه مسائلی داشته که تن به این کار داده است.

چه زمانی شرمسار هواداران می شوید؟

بیانی ادامه داد: استقلال و پرسپولیس دو تیم محبوب ایران هستند. بازی در آنها فوق العاده لذت بخش اما سخت است. وقتی که می بری خوشحالی و با غرور به چشمان هواداران نگاه می کنی اما وقتی این ملاقات را به حریف واگذار می کنی شرمسار هوادارانی می شوی که از ساعت ها به استادیوم آمده، سختی ها را به جان خریده تا تیمشان برنده باشد و شکست باعث می شود تا بازیکن نتوانند به چشمان هواداران نگاه نمایند چون می دانند آنها با چه سختی به استادیوم آمده اند.

این دربی در قهرمانی تاثیر دارد

شاهرخ بیانی در تحلیلش از شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس برای دربی صدم مرکز گفت: دربی همواره مجذوب کنندهیت های خاص خودش را دارد. حالا دربی سه رقمی شده است و باید منتظر یک بازی زیبا از سرخابی ها در هفته های خاتمهی لیگ باشیم که مطمئنا این ملاقات نقش مشخص نماینده ای برای قهرمانی خواهد داشت.

بدون قهرمانی هم دربی مجذوب کننده است

وی اضافه کرد: این بازی با تمامی ملاقاتها فرق دارد حتی اگر دو تیم امیدی برای قهرمانی نداشته باشند اما هواداران نمی خواهند این بازی را بازنده از زمین خارج شوند. تمامی مسائل برای این ملاقات فراموش می شود. بازیکنان، کادر فنی و هواداران دست به دست هم می دهند تا تیمشان بتواند از این ملاقات حساس و پراسترس سربلند بیرون بیاید.

شاهرخ بیانی در دوره مربیگری

سپاهان دنبال تساوی دربی است

وی تاکید نمود: شرایط در جدول به گونه ای است که هر تیمی امتیاز از دست بدهد دو تیم دیگر شانس بالایی برای قهرمانی خواهند داشت. سپاهان امیدوار است که دربی با مساوی تمام شود اما استقلال و پرسپولیس تمام تلاششان را می نمایند تا برنده از زمین خارج شده و همچنان امیدوار به قهرمانی باشند.

چه فاکتورهایی برای پیروزی مهم است؟

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی ضروری است تا یکی از این دو تیم بتواند برنده از زمین خارج شود گفت: هر تیمی که از لحاظ روحی آرامش داشته باشد پیروز خواهد شد. استقلال نباید دچار حاشیه و جنگ های بی علت شود و با داور بحث کند. زیرا این اتفاقات تمرکز تیم را بر هم می زند. نقش کادر فنی تا قبل از شروع بازی بسیار تاثیرگذار است. ساپینتو که مردی پرجوش و خروج و متعصب است می تواند از این شرایط استفاده نموده و بازیکنانش را آماده این ملاقات حساس کند. در مجموع تیمی که بدون استرس وارد زمین شده و از موقعیت هایش استفاده کند به طور حتم پیروز خواهد بود.

شاهرخ بیانی در کنار چند استقلالی دیگر - هفته 26 لیگ برتر 1402

کاپیتان ها چقدر موثر هستند؟

وی در پاسخ به این پرسس که نقش کاپیتان در این ملاقات چقدر موثر خواهد بود گفت: سرمربی تا کنار خط می تواند بازیکنانش راهنمایی کند اما این ملاقات به گونه ای است که وقتی بازیکنان به زمین وارد شده و سوت شروع بازی زده می شود گوش های آنها صحبت های سرمربی را نمی شنود و کسی که می تواند نقش مشخص نماینده ای در زمین داشته باشد کاپیتان است. او با راهنمایی خود، صحبت با بازیکنان و یادآوری نکات فنی به آنها نقش بسیار مثبتی در زمین خواهد داشت. کاپیتان باید آرامش داشته باشد. از درگیری ها پرهیز کند تا بازیکنانی که در کنار او هستند نیز همین روند را ادامه داده تا تیم به نتیجه دلخواه دست پیدا کند. کاپیتان سابق استقلال به 36 سال پیش بر می شود. زمانی که او از استقلال به پرسپولیس رفت.

امیدوارم استقلال پیروز دربی و قهرمان لیگ شود

شاهرخ بیانی در پاسخ به این پرسش که چه نتیجه ای را برای دربی صدم پیش بینی می کنید گفت : با توجه به شرایط دو تیم در جدول هر دو در پی پیروزی هستند و سخت است که بگوییم کدام تیم برنده می شود. هر تیمی که میانه میدان را در اختیار گرفته و از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده آلی باشد به طور حتم برنده از زمین خارج خواهد شد و من به عنوان یک استقلالی که سال ها برای این تیم بازی نموده امیدوارم که آبی ها بتوانند پیروز از این بازی خارج شوند و در خاتمه فصل، جام قهرمانی را هم بالا سر ببرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "رفتن به پرسپولیس بزرگترین اشتباهم بود! ، امیدوارم استقلال برنده دربی و قهرمانی لیگ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن به پرسپولیس بزرگترین اشتباهم بود! ، امیدوارم استقلال برنده دربی و قهرمانی لیگ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید