رتبه دوم آذربایجان شرقی با صدور 25 پرونده افتا در کشور

به گزارش وبلاگ گل یخ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت این استان رتبه دوم کشوری را در زمینه صدور پروانه افتا (گواهی های فعالیت امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات) دارا بوده و از اول امسال تا به امروز هفت پروانه صادر شده و مجموع آنها به 25 مورد رسیده است.

رتبه دوم آذربایجان شرقی با صدور 25 پرونده افتا در کشور

به گزارش وبلاگ گل یخ از تبریز، محمد فرزاد در جلسه شورای هناهنگی فناوری های ارتباطات و اطلاعات در محل فرمانداری هشترود گفت: طی سال 1399 در سایه افزایش آگاهی ها و سطح اطلاع رسانی ها و بعلاوه تسریع در فرایند صدور مجوزها، 11 پروانه صادر شده بود و امیدواریم امسال نیز صدور پروانه افتا در استان همچنان افزایشی باشد.

وی بیان نمود: با توجه به توسعه روزافزون محصولات و خدمات حوزه فضای تبادل اطلاعات و بکارگیری گسترده آنهـا در زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور، تامین امنیت زیرساخت ها، سازمان ها و نهادهای کشور موضـوع بسیار حائز اهمیتی محسوب می گردد زیرا تهدیدهای امنیتی نیز در فضای فراوری و تبادل اطلاعات به طور روزافزون اتفاق می افتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: طی سال های اخیر و با انجام ارتقا و افتتاح سایت های تلفن همراه، شرایط ارتباطی استان فرایند رو به پیشرفتی را سپری نموده و در سال های اخیر حدود 304 سایت ارتقا یافته و افتتاح شده است.

به گفته وی در امسال حدود 54 سایت به سایت های تازه راه اندازی شده در شبکه همراه اول افزوده شده و در زمینه سایت های ارتقا یافته در شبکه همراه اول حدود 87 سایت تلفن همراه مورد ارتقا تکنولوژیکی قرار گرفته است تا روستائیان استان از اینترنت پر سرعت بهره مند شوند.

ضریب نفوذ فناوری ارتباطات و اطلاعات آذربایجان شرقی 1.3 برابر است

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ضریب نفود ICT استان 130درصد معادل 1.3 برابر، پوشش تلفن همراه 98.5 درصد، ایرانسل 87 درصد و رایتل 56.5 است.

مهدی خرامش اضافه نمود: برای ایجاد زیرساخت در منطقه ها شهری و روستایی، امسال 200 کیلومتر برای توسعه فیبر نوری با اعتبار 25 میلیارد تومان برنامه ریزی شده است.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را 127.5 درصد مطرح نمود و ادامه داد: تا به امروز حدود سه میلیون و 948هزار و 930 خط تلفن همراه اول دایمی و اعتباری در استان واگذار شده که از این تعداد حدود 2 میلیون و 984 هزار و 311 خط فعال بوده و بقیه غیرفعال است.

خرامش بعلاوه ضریب نفوذ ریلی تلفن همراه اول در آذربایجان شرقی را 74.27 درصد و پوشش تلفن همراه در جاده های اصلی و فرعی 2 هزار و 982 کیلومتر بیان کرد.

انتقاد از نبود پوشش مناسب تلفن همراه در آزادراه پیامبر اعظم(ص)

امین امینیان، فرماندار هشترود نیز از نبود پوشش مناسب همراه اول و ایرانسل در آزادراه پیامبر اعظم(ص) انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعث می گردد در زمان بروز حوادث، مردم نتوانند با اورژانس یا اقوام خود تماس بگیرند.

وی بیان نمود: ضریب نفوذ اینترنت و پوشش آن هم در هشترود از میانگین استانی کمتر است بطوری که از 189 روستای این شهرستان 33 روستا دارای پوشش خوب است ولی از 97 روستای بخش مرکزی تنها هفت روستا اینترنت مطلوب دارد و بقیه یا ضعیف بوده یا اصلا از مدار اینترنت کشور خارج است.

امینیان پوشش اینترنت مناسب در روستاهای این شهرستان را ضروری دانست و اضافه نمود: بیشتر دانش آموزان به دلیل نبود اینترنت مناسب نمی توانند از برنامه شاد و اینترنت استفاده نمایند.

46

منبع: خبرآنلاین

به "رتبه دوم آذربایجان شرقی با صدور 25 پرونده افتا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه دوم آذربایجان شرقی با صدور 25 پرونده افتا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید