رایزنی برای افزایش مستمری هر مددجو به 500 هزار تومان خبرنگاران

به گزارش وبلاگ گل یخ، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد درباره شرایط پرداخت مستمری ها گفت: در حال حاضر مستمری برای یک نفر حدود 200 هزار تومان و حداکثر پرداختی به یک خانواده 620 هزار تومان است که این ناکافی است و در بودجه سال جاری در مجلس شورای اسلامی و دولت رایزنی کردیم. پیشنهاد ما برای مستمری حداقل یک نفر 500 هزار تومان است.

رایزنی برای افزایش مستمری هر مددجو به 500 هزار تومان خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ گل یخ، حسین خدرویسی در کنفرانس آنلاین ملی امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه در پاسخ به سوالی درخصوص اولویت های کمیته امداد در برنامه هفتم توسعه گفت: اولویت اول ما توانمندسازی مددجویان در بخش های مختلف است که این توانمندسازی به وسیله خدمات پایه اشتغال و درآمدزایی با ثبات و حمایت و سلامت خانواده و ارتقای کیفیت خدمات اجتماعی است. البته پیوست همه این فعالیت های ما حوزه فرهنگی و مذهبی است.

وی توضیح داد: امداد در حال حاضر با ارائه برنامه ای منسجم که در حال تدوین است، بنا دارد با امداد الکترونیک و یکپارچه خدمات بخش های مختلف را به مددجویان ارائه کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه های کمیته امداد برای سالمندان شرح داد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 700 هزار سالمند از افراد و خانواده های تحت پوشش ما هستند.

وی گفت: در حال حاضر برنامه ما برای سالمندان بالا بردن سطح کیفیت خدمات این افراد در بخش های مختلف به ویژه حمایت های درمانی و اجتماعی از سالمندان است که به طور ویژه در برنامه های خود دیدیم و در حال حاضر نیز رئیس کمیته امداد و هیات امنای امداد در کنار سایر افراد جامعه هدف ما، توجه به سالمندان را در صدر قرار داده و در برنامه آینده ما نیز توجه به این قشر به طور ویژه دیده شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در پاسخ به سوال دیگری در مورد میزان پرداخت مستمری ها بیان نمود: ما براساس بعد خانوار مستمری پرداخت می کنییم. در حال حاضر مستمری برای یک نفر حدود 200 هزار تومان و حداکثر پرداختی به یک خانواده 620 هزار تومان است که این ناکافی است و در بودجه سال جاری در مجلس شورای اسلامی و دولت رایزنی کردیم. پیشنهاد ما برای مستمری حداقل یک نفر، 500 هزار تومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رایزنی برای افزایش مستمری هر مددجو به 500 هزار تومان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برای افزایش مستمری هر مددجو به 500 هزار تومان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید