دانش آموزان 102 روستا در قزوین از آموزش مجازی محرومند

به گزارش وبلاگ گل یخ، خبرنگاران/قزوین مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین گفت: 102 روستای استان قزوین فاقد پوشش اینترنت است بنابراین تعدادی از دانش آموزان ساکن در این منطقه ها امکان برخورداری از آموزش های مجازی را ندارند.

دانش آموزان 102 روستا در قزوین از آموزش مجازی محرومند

حسنعلی اصغری با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی تازه، توضیح داد: بازگشایی مدارس از روز اول مهرماه صورت می گیرد اما با توجه به شرایط جامعه به علت شیوع کرونا، اصراری بر حضوری بودن کلاس های درس نداریم.

وی اضافه نمود: 102 روستای استان قزوین فاقد پوشش اینترنت است بنابراین تعدادی از دانش آموزان ساکن در این منطقه ها امکان برخورداری از آموزش های مجازی را ندارند، هم اکنون 548 مدرسه استان زیر 50 نفر دانش آموز دارند و 13 مدرسه دیگر هم با حضور یک معلم و یک دانش آموز در یک مدرسه اداره می گردد.

بنابراعلام روابط عمومی آموزش وپرورش استان قزوین، مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین اعلام کرد: پیشنهاد داریم بازگشایی مدارس به تدریج و با اولویت منطقه های که امکان ارائه آموزش مجازی نداریم صورت گیرد و در این منطقه ها کلاس ها به صورت حضوری برگزار گردد، در گام بعدی هم کلاس های حضوری در مدارس با تعداد دانش آموز کمتر از 50 نفر دایر گردد.

134 دانش آموز قزوینی به چرخه تحصیل برگشتند

وی اعلام کرد: کوشش برای بازگشت به تحصیل بازماندگان از تحصیل دغدغه جدی ماست، متأسفانه سال گذشته با شیوع کرونا اندازه بازماندگی از تحصیل افزایش یافت و قزوین تنها استانی است که در آن تعداد بازماندگان از تحصیل نسبت به سال قبل آن افزایش پیدا نکرد، سال تحصیلی گذشته مجموعاً 773 دانش آموز شامل 360 دانش آموز دختر و 413 دانش آموز پسر بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که توانستیم 134 نفر آنان را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

اصغری اعلام کرد: بر اساس پیگیری های اجرا شده معین شد 313 دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته جزو بچه ها استثنائی بوده که امکان تحصیل نداشتند، 67 نفر از استان مهاجرت نموده و 55 نفر به خارج از کشور رفتند، یک کودک به علت دوزبانه بودن، 29 نفر به علت ابتلا به بیماری صعب العلاج از تحصیل بازماندند؛ بعلاوه 17 دانش آموز دارای فقر اقتصادی بودند که تمهیدات لازم برای آنان اندیشیده شد و 2 دانش آموز دختر ازدواج نموده و 53 نفر دیگر طی سال های گذشته فوت نموده بودند.

وی توضیح داد: در استان قزوین 101 دانش آموز بازمانده از تحصیل هنوز شناسایی نشده اند که شامل 48 دختر و 53 پسر بازمانده از تحصیل هستند که هنوز اطلاعاتی به جهت دسترسی از آنان نداریم.

افزایش 8 درصدی دانش آموزان چاق در قزوین

مدیرکل آموزش وپرورش استان با اشاره به آسیب های تعطیلی مدارس، یادآور شد: تعطیلی مدارس آسیب های فراوانی را به دانش آموزان وارد کرد به طوری که با تحقیقات اجرا شده معین شد 8 درصد به اندازه چاقی و اضافه وزن دانش آموزان اضافه شده است، بعلاوه آمار خودکشی، تنش و بحث ها در مناسبات خانوادگی افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: ما خود را مسئول رفتارهای دانش آموزان می دانیم بنابراین به سمت مدیریت مدرسه محور حرکت می کنیم، ضمن اینکه اولویت اصلی برای ما حفظ سلامت آنان است کوشش داریم همه موانع را برطرف نموده و کلاس های درس را در منطقه های که ممکن است، با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار کنیم.

اصغری تأکید کرد: در بقیه مدارس ترجیح به برگزاری کلاس های درس به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد یا پیغام رسان های داخلی خواهد بود تا زمانی که 80 درصد جمعیت استان واکسینه شوند، بعدازآن می توانیم کلاس های درس را با نظر دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان بهداشتی برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: به اسم متولی امر تعلیم و تربیت بر این واقفیم که در فضای مجازی امکان تحقق همه اهداف و ساحت های تعلیم و تربیت نیست اما به علت شرایط کرونایی فراوری محتوا و درس نامه اجرا شده تا دانش آموزان از آن بهره مند شوند ضمن اینکه برنامه های آموزشی هم از شبکه صداوسیما همانند سال گذشته پخش خواهد شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین یادآور شد: بر این باوریم که دانش آموزان پایه 12 و بعلاوه پایه اول و دوم ابتدایی برای یادگیری بهتر نیازمند حضور بیشتر در مدارس هستند؛ ترجیح ما بازگشایی مدارس و حضور آنان در کلاس درس است برای این منظور باید گروه بندی دانش آموزان در مدارس انجام گردد بعلاوه زمان حضور در مدرسه کوتاه بوده و کلاس ها برای برطرف اشکال برگزار می گردد.

وی اعلام کرد: نظارت بر عملکرد مدارس و معلمان وجود دارد تا همه مطالب و محتوای آموزشی تدریس گردد به طوری که سال گذشته 1670 کلاس درس در فضای مجازی مورد بازدید نهاده شد و معلمان ارزیابی شدند این قول داده شده که در نسخه تازه شبکه شاد شرایط بهتری برای تعامل بیشتر بین دانش آموزان و معلمان فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانش آموزان 102 روستا در قزوین از آموزش مجازی محرومند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان 102 روستا در قزوین از آموزش مجازی محرومند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید